Zašto je fosfor bitan za vaše zdravlje

20/03/2014

I zašto biste uvijek trebali paziti da ga u organizam unosite dovoljno...

Fosfor je za ljudski organizam izrazito bitan mineral. On sam čini čak 1% sveukupne tjelesne težine. Znakovi nedostatka fosfora u tijelu očituju se slabim i lomljivim kostima, problemima sa zubima, gubitkom apetita, nervozom, umorom i gubitkom kilograma. Srećom, nedostatak fosfora u tijelu nije baš uobičajena pojava budući ga se nalazi u velikom broju namirnica - mesu, orašastim plodovima, mahunarkama, mliječnim proizvodima, suncokretovim sjemenkama, riži i krumpirima. A evo i što sve dugujemo dovoljnom unosu fosfora u organizam.

1. Jača kosti. Ovo mu je jedna od najbitnijih uloga. 85% sveukupnog fosfora iz tijela nalazi se u kostima. On u suradnji s kalcijem čini vaše kosti jakima i izdržljivima, a čak pomaže u poboljšanju gustoće kostiju kod osoba koje pate od osteopenije i osteoporoze.

2. Niacin i riboflavim su dva vitamina B koji su odlični za vašu energiju, raspoloženje i neuruloške funkcije. A oba ova vitamina trebaju fosfor kako bi se apsorbirali u organizam. Osim kod ovoga, fosfor regulira probavu i pomaže metabolizmu.

3. Iako se uz ljudsku snagu najčešće povezuju proteini, mnogi nutrijenti doprinose snazi tijela, a fosfor je jedan od njih. Fosfor se bori protiv slabosti mišića i umora, a kao rezultat čega ste aktivniji, izdržljiviji i puni energije.

4. Fosfor je zaslužan i za hormonalnu ravnotežu jer upravo on uravnotežuje hormone u organizmu. Ovo je posebno bitno ženama koje muče predmenstrualne i menstrualne tegobe jer uravnoteženi hormoni mogu znatno umanjiti takve simptome.

5. Svi, a posebice djeca u razvoju trebaju dovoljne količine fosfora jer on pomaže u razvijanju kognitivnih funkcija mozga. Za rad mozga fosfor je bitan i iz razloga što osigurava dovoljne količine ATP-a iliti adenozin trifosfata, a mozak koristi čak trećinu tjelesne energije pa je razina ATP-a bitna za zdravlje i rad mozga.

Photo credit: Profimedia

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj