Na vježbanje se lako navući

05/03/2012

Nije teško početi, ali kako izdržati? Čitajte fitnes ispovijedi i savjete Tamare Budisavljević, djevojke kojoj je Cosmo fitnes izazov prošle godine promijenio život. I krenite njezinim stopama

s

Kada sam prošle godine krenula na Fitnes izazov, jedini mi je cilj bio smršavjeti i ni o čemu drugome nisam razmišljala. Moja borba s kilogramima počela je još u proljeće prije tri godine, kada sam gledajući vlastite fotografije shvatila da nešto moram učiniti jer sam dosegla maksimum od 76 kg na mojih 172 cm visine. Kao i većina cura, najprije sam krenula s raznim dijetama koje su nešto pomogle u početku, ali vrlo brzo sam shvatila da bez tjelovježbe i kretanja nema ni pravih rezultata.

I tako sam najprije pokušala s DVD vježbama i rolanjem, što je bilo super za početak jer je najvažnije krenuti i pokrenuti se. Motivirali su me mali pomaci i dobar osjećaj koji me obuzimao, no još je ostalo nekoliko kilograma viška, a stalno jedan te isti DVD trening mi je pomalo dosadio.

I tada je izašao moj omiljeni časopis s prijavnicom za Fitnes izazov. "Krv, znoj i suze", pisalo je. Zašto ne - pomislila sam, možda mi baš tako nešto treba, da se stešem do kraja i završim priču. Nisam ni sanjala da ne samo da neću završiti priču (osim one s kilogramima) nego evo, ona već traje gotovo godinu dana!

Odvažila sam se, poslala prijavnicu, odradila casting i - "upala" među 5 sretnica koje će u sljedeća dva i pol mjeseca promijeniti svoj život. Moj se promijenio definitivno.

I tako je počelo. Cure i ja dobile smo upute za prehranu i programe treninga. Vježbale smo najmanje četiri puta tjedno i rezultati su se počeli vidjeti jako brzo! U dva i pol mjeseca vratila sam se na kilažu koju sam imala na faksu - 62 kg! I znate što? Održavam je i danas. I ne samo to, imam čvrsto i definirano tijelo (i sa svojih 30 godina kažu da izgledam bolje nego ikad :).

A evo i u čemu je tajna. Dok skidate kilograme, veoma je važno držati se plana prehrane koji je vrlo jednostavan (ali o tome drugi put). I puno vježbati, najmanje tri puta tjedno ako želite da rezultati budu konkretni. Ja sam trenirala pet puta tjedno, a trudim se taj tempo održati i dalje, koliko mi obaveze dopuštaju. I vjerujte, sve se može kad ste motivirani i imate pred sobom jasan cilj. Nema izgovora. Počnite. Još danas. I bit ćete zadovoljne sobom:)

A što i kako vježbati? U pravilu je važno da se krećete i da ste fizički aktivne. Odaberite DVD vježbe, trčanje, rolanje, plivanje, postoje razne web stranice s vježbama koje možete raditi kod kuće, možete ići na razne grupne programe ili u teretanu - ponuda je zaista šarolika. Što ćete odabrati, ovisi i o vašim ciljevima. Moji ciljevi bili su smanjiti potkožno masno tkivo i učvrstiti mišiće, poboljšati opće stanje organizma te postići bolju kondiciju. Da bih to postigla, kombinirala sam funkcionalni trening, klasičan body building trening i kardio trening, tako radim i danas.

Vjerojatno ćete se zapitati što je to funkcionalni trening. To je vrsta treninga koji se temelji na jačanju mišića stabilizatora trupa i kralježnice te na vježbama koje aktiviraju cijelo tijelo i uvježbavaju mišiće da međusobno surađuju. Tako se razvija ravnoteža i stabilnost te snaga i izdržljivost, a to je korisno i u svakodnevnim aktivnostima.

Možda vam je neobično i što radim body building vježbe jer "takve vježbe nisu za cure" i "od njih ćete biti krupni i mišićavi kao muškarac". E, pa nećete - to su mitovi. Ja bildam već dugo i normalno izgledam, nisam krupna ni jako mišićava, a tijelo mi je lijepo oblikovano. Vježbe radim na spravama u teretani i sa slobodnim utezima. I vjerujte, vrlo je cool vidjeti ženu koja radi, primjerice, mrtvo dizanje ili potisak s klupe. U čemu je fora? Ovakvim treningom radi se na povećanju snage i mišićne mase, a više mišića znači i veću potrošnju kalorija.

Kardio trening na spravama kao što su orbitrek, traka i veslački ergometar te trčanje primjerice oko Jaruna također su sastavni dio mog režima vježbanja, otprilike dva puta tjedno. No, velika je zabluda da žene trebaju raditi samo kardio vježbe da bi smršavjele trošeći veliku količinu kalorija. Ako ne radite i vježbe za jačanje mišića, možda ćete skinuti kilograme, ali će vam tijelo ostati opušteno i nećete izgledati lijepo.

No, što god da odaberete, važno je biti ustrajan. Pokušajte se držati svojeg ritma vježbanja, rezultati će se pokazati vrlo brzo, ali ne samo to. Primijetit ćete da se osjećate bolje, zdraviji ste, poletniji. Na vježbanje se lako navući i upravo je to ono što se meni dogodilo. Ne mogu zamisliti da ne vježbam. To mi je jednostavno postao način života (a da ne kažem i idealan način rješavanja stresa). Neka postane i vama :)

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj