Hrana za pametnice!

29/04/2015

Učite? Dovršavate velik projekt za posao, A mozak vam sporo radi? Nema problema, imamo super ukusna rješenja za vašu koncentraciju iz – frižidera

Hrskavi krumpirići i pohani odrezak, svježe lisnato pecivo punjeno sirom, pizza iz dostave... Sve su to jela koja će zadovoljiti vaše oči i želudac, brzinska rješenja nadohvat ruke koja trenutačno umiruju glad. No što je s mozgom?

Tom izbirljivom organu potrebna je pravilna prehrana kako bi uspio izdržati sve naše napore i održati visoku razinu koncentracije i energije za učenje ili radne zadatke. Priznajte, i sami ste svjesni kako vam brza hrana dugoročno ne odgovara jer se nakon nje često nađete zakucani za stolac, usporenog mozga te kapaka i glave koji se jedva odupiru gravitaciji.

Mozak zapravo traži da ga koristimo i pomognemo mu tako što ćemo pametno isplanirati jelovnik za naš užurban život.

Učite od vjeverica

Ne morate, naravno, skakati s drveta na drvo i skupljati žireve, ali bilo bi dobro uvijek pri ruci imati zalihu orašastih plodova i sjemenki za grickanje. To je zbilja jednostavno izvesti, držite ih u ladici na poslu ili paketiću/kutijici u torbici. Bademi su, recimo, idealni za instant podizanje energije i umirivanje gladi. U sebi imaju zdrave masnoće i dovoljna vam je samo šaka badema za trenutačan učinak. Razmislite i o bučinim košticama (nesoljenim), osigurat će vam energiju nekoliko sati, a zgodne su i za kombiniranje s raznim salatama.

Svako jutro jedno...

...jaje. Da, ova stara pjesmica opet se vratila u modu, a nakon što su nas godinama plašili žumanjcima, nedavno je napokon jedno istraživanje dokazalo da su jaja dva desetljeća sasvim neopravdano bila na stupu srama. Dakle, više nema razloga zašto biste izbjegavali te proteinske paketiće, pogotovo ako se uza sve svoje dnevne obaveze bavite vježbanjem i idete u teretanu.

Omiljena boja – tamnozelena

Brokula, špinat, blitva, raštika... ne možete pogriješiti. Tamnozeleno, lisnato povrće ima najviše nutritivnih vrijednosti, a postoji bezbroj načina kako ga možete konzumirati, samo ga nemojte “dotući” kuhanjem. Uostalom, svi zdravi zeleni smoothieji sadrže takvo povrće. Pokušajte zamijeniti klasičnu zelenu salatu listovima baby špinata ili napravite prilog od brokule i primijetit ćete da nema osjećaja malaksalosti tijekom dan.

Zrno po zrno

Grahorice su obavezan dio svakog dobro promišljenog jelovnika. Kad vam treba “gorivo” na kojem ćete raditi nekoliko sati, grah je odličan izbor. Tijelo ga probavlja polako pa će osjećaj sitosti i energije potrajati. Isto se događa i s lećom – želudac će biti pun, a vi nećete potonuti. Većina grahorica pristupačna je u svako doba godine i za svačiji džep, praktična je jer uvijek kuhate veće količine koje mogu danima stajati u hladnjaku, a i pogodne su za hladne salate koje možete nositi na posao za užinu.

Žitarice za prijatelje

Proizvodi od bijelog brašna vam nisu prijatelji. No cjelovite žitarice bogate su složenim ugljikohidratima, vlaknima i omega-3 masnim kiselinama koje čuvaju vaš mozak i srce. Bulgur, ječam, smeđa riža, heljda, raž, to je ekipa s kojom se želite družiti. Paleta proiz­voda je široka, samo pažljivije čitajte etikete pri kupnji.

Upecajte ručak

Riba, riba, riba, ponavljaju nam cijeli život, ali nikako da poslušamo. Da utvrdimo, riba je ultimativna hrana za mozak i uvrstite je na meni barem jednom tjedno. Birajte ribu s dobrim masnoćama poput lososa, srdela, skuše ili tune. I ne zaboravite da konzervirana tuna nutritivno ne odgovara svježoj. Idealno bi bilo kada biste ribu spojili s tamnozelenim, lisnatim prilogom.

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj