Kako možete promijeniti sliku o svom tijelu u ovih 7 koraka

05/03/2015

Osim što će goditi vašem tjelesnom zdravlju, utjecat će i na mentalno

Nije uvijek lako. Sestra je napravila kolače, u subotu idete na roštilj kod dečkova prijatelja, a kad kročite u trgovinu, dočekat će vas podmuklo raspoređeni ukusni proizvodi – samo što se ne spotaknete o sve te čokoladice, keksiće, kikiriki, sladolede... Ljudi koji se trude održati idealnu težinu danas nailaze na bezbroj zapreka. Osim toga, svi smo prilično zbunjeni. Živimo u svijetu u kojem se veliča mršavost, ali vam i na svakom koraku pokušavaju uvaliti neki zalogaj koji je ili pun nezdravih masti ili krcat natrijem. Naravno da ćemo se uslijed svega toga zapitati dajemo li svom tijelu ono što mu treba i obratno – je li naše tijelo u redu, jesu li mu oblik i veličina prihvatljivi. Svi imamo određenu sliku o svom tijelu i ona ovisi o tome osjećate li da ono dobro izgleda i osjećate li da dobro funkcionira. Mnogi ljudi osjećaju nesklad između onoga kako im tijelo izgleda i kako bi “trebalo izgledati”. Ako ste vi među njima, evo kako ćete smanjiti jaz između zacrtanog ideala i vašeg pravog, prekrasnog tijela.

1. Nemojte se zakačiti na nerealna očekivanja. Smatrate da morate imati savršen omjer visine i težine, utreniranu guzu i besprijekoran ten? Uh, natovarili ste si golema očekivanja i vjerojatno nikad nećete biti zadovoljni izgledom (ni životom). Šteta, zar ne? Radije naučite osjećati se ugodno u svojem tijelu sa svim njegovim nesavršenostima. Ako na sebi nešto želite popraviti, samo naprijed, ali ideale izbacite iz glave.

2. Nemojte se kažnjavati ako se malo udebljate. Možda ste primijetili da ste na ovom ljetovanju dobili koji kilogram. I što sad? Hoćete li se proklinjati što ste se napokon malo odmorili i opustili? Naravno da nećete i zaboravite lude dijete – čim se vratite u svakodnevicu, i kile će otići.

3. Držite se rasporeda za vježbanje. Praznici, proslave, poslovni putevi, loše vrijeme... Samo nabrojite koji vam sve razlozi mogu stati na put do teretane. No zbog zdravlja i ljepote pronađite način koji će vam pomoći da vježbate redovito, čak i kad uvjeti nisu optimalni.

4. Uvrstite hodanje u svoju svakodnevicu. Nemojte reći da nemate gdje ili kad, svi to mogu. I ako je moguće, umjesto liftom, penjite se stepenicama. Vidjet ćete – te dvije male stvari u koje nećete ulagati ni previše vremena, ni novca imat će mnogo dobrih učinaka na vaše tijelo.

5. Uravnotežite unos ugljikohidrata, masti i natrija. Idete li u kino, vrebat će kokice ili tortilje s gomilom masnog sira, prošetate li gradom, mamit će vas kesten-pire koji volite uz tonu šlaga, odete li se naći s frendicom, poželjet ćete da to bude u pizzeriji, a vi volite slavonsku, pikantnu, s puno vrhnja, kulena i... Ne treba provesti cijeli život odričući se svega lijepoga pa pojedite svoj kolač, ali pripazite da tijekom dana pojedete i nešto voća, povrća, orašastih plodova... Dakle, nemojte potpuno izbaciti ugljikohidrate, ali pokušajte ograničiti njihov unos.

6. Budite ponosni na sve što vaše tijelo može učiniti za vas. Kad shvatite da možete trčati brže nego prije, da možete podići veću težinu ili da možete odjenuti traperice koje lani niste mogli navući ni do koljena – zastanite na trenutak i budite zahvalni. Razmišljanje o napretku motivirat će vas da svom tijelu posvetite potrebnu pažnju.

7. Otkrijte svoj BMI. Na internetu možete pronaći kalkulator kojim ćete u trenu doznati svoj indeks tjelesne mase (BMI). Kad ga jednom odredite, znat ćete je li vaša težina nedovoljna, je li prekomjerna ili je taman. Ako ste u ovoj posljednjoj kategoriji, nastavite s dosadašnjim prehrambenim navikama. Ako ste premršavi ili imate previše kilograma, trebali biste početi razmišljati o prilagođavanju prehrane.

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj