Kako iz vježbanja izvući najviše

12/06/2015

Za vas smo prikupili savjete koji će svaku vašu tjelovježbu učiniti još efikasnijom...

Možda volite trčati, plivati, hodati, ići u teretanu, a možda su vam srcu prirasli joga, pilates, s faktor ili neka borilačka vještina. Bilo da se samo želite zategnuti, skinuti višak kilograma ili povećati mišićnu masu, postoje tajne koje će vaše vježbanje učiniti najefikasnijim, a evo i koje su to!

Postavite si cilj! Ciljevi sve čine lakšim. I pritom ne mislimo nužno na ciljeve poput gubitka 15 kilograma ili gubitka 20 centimetara. I trčanje 5 kilometara je cilj, i to cilj koji ćete puno lakše ostvariti znajući da ste mu sa svakim korakom sve bliže. Brojne su studije pokazale da su ljudi koji imaju zacrtane ciljeve znatno produktivniji u vježbanju od onih koji jednostavno vježbaju kako bi recimo izgubili suvišne kilograme.

Obavezno se zagrijte i rastegnite! Prije svakog vježbanja dobro se rastegnite i istegnite. Tako ćete zagrijati mišiće, ligamente i tetive, te smanjiti rizik od potencijalnih ozljeda tijekom vježbanja, a i poboljšati učinkovitost.

Sve zapisujte u dnevnik! Svakodnevno bilježenje aktivnosti, intenziteta i osjećaja nakon vježbanja pomoći će vam da pratite svoj napredak kroz duži vremenski period. Volite li trčati, obavezno skinite aplikaciju Nike+ Running, koja će bilježiti sve vaše rute, dodijeljivati vam virtualne trofeje i dijeliti statistike s vašim prijateljima.

Pratite rad srca prilikom vježbanja! Brzina vaših otkucaja najbolji je pokazatelj koliko naporno vježbate te što kod vježbanja trebate promijeniti. On će vam dati do znanja kada biste trebali usporiti, a kada vaša tjelovježba nije dovoljnog intenziteta. Osim toga, nešto ćete preciznije moći izračunati koliko tjelovježbom sagorijevate kalorija.

Izbjegavajte vježbanje u svoja 4 zida! Osim ako vaša motivacija i odlučnost nisu izrazito snažne, vježbanje kod kuće, u svoja četiri zida, neće biti toliko efikasno. Puno ćete teže odustati vježbate li u grupi, okruženi drugim ljudima.

Nemojte vježbati sami! Ideja vježbanja u društvu prijatelja slična je ideji vježbanja u javnosti. Kada nećete biti pretjerano raspoloženi za vježbanje, prijatelj/ica će vas tjerati da ipak vježbate. Osim toga, mučit će se vježbajući zajedno s vama zbog čega ćete tjelovježbu puno lakše izdržavati.



Photo credit: Profimedia

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj