Evo zašto vas vaš trening može postarati

25/09/2015

Već jako dobro znate – tjelovježba je na tako mnogo načina dobra za zdravlje. Može spriječiti bolesti poput dijabetesa, srčanih oboljenja, osteoporoze pa čak i raka, a uz to, vaše tijelo čini ljepšim i utegnutijim, a kožu održava mlađom... ali samo ako poznajete granice. Evo kako da vaš trening radi za vas umjesto da vas postara:

Da bi vaš režim vježbanja radio za vas, odnosno pomagao vam da što dulje zadržite zdravlje i mladolikost, ipak nemojte vježbati previše. Okej, možda možete istrčati pokoji maraton u deset godina, ali ako stalno vježbate tempom maratonca, očekujte da bi vam ljudi uskoro mogli početi davati koju godinu više (i tu smo bili prilično blagi). 

Kriv je kortizol

Ako dugoročno iznimno naporno vježbate, to će ubrzati proces starenja jer žešćim režimom tjelovježbe tijelo stavljate pod golem stres. A tada dolazi do otpuštanja hormona kortizola čije visoke razine u tijelu mogu voditi do depresije, slabljenja pamćenja, nesanice i ubrzanog starenja kože jer istraživanja pokazuju da kortizol uništava kolagen i elastin. 

Krivci druge razine

Ako vježbate na otvorenom, dodajte šteti koju učini kortizol i štetu koju će na vašoj koži ostaviti sunce. Također, ako ste predana vježbačica, vjerojatno se vaša prehrana bazira uglavnom na proteinima. FYI – to nije dobro za mladolikost vaše kože. Sve vam je sad jasno, zar ne? 

Što učiniti? 

Vježbati, dakako, nećete prestati jer još nije pronađen niti jedan učinkovitiji tretman za održavanje ljepote i mladost od tjelovježbe. Zato nastavite vježbati, ali ne pretjerujte. Pronađite ravnotežu – tri treninga tjedno i svakodnevna šetnja od pola sata (s SPFom na licu, dakako) je sasvim dovoljna (ako ne namjeravate na Olimpijske igre). Izbalansirana prehrana uz to (dakle, ne proteinski shake za doručak, ručak i večeru) i bit ćete nam duuugo mladi, lijepi i poletni.    

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj