Super dijeta u koju se zaklinje i Rihanna

30/03/2013

Prezgodna RiRi se u nju zaklinje, a mi nismo mogli odoljeti ne provjeriti je li dijeta pet faktora još jedan hir slavnih ili zaista pomaže oblikovati i učvrstiti tijelo

O, da, sviđala nam se Rihanna i s onim oblim trbuščićem i jačim bokovima, ali bogme nam se sviđa i tanka, čvrsta i vretenasta kakvu vidimo u posljednje vrijeme. U jednom intervjuu otkrila je da je njezina nova linija rezultat dijete pet faktora. “Prekinula sam dijetu kad sam krenula na turneju, no i nakon toga su se kilogrami topili. A jedem sve!” Molim? Jede sve?! E, to smo odlučili malo bolje istražiti... Otkrili smo da taj način prehrane ima svojih prednosti, ali i, kako to obično biva, nedostataka.

Stabilnih pet Formula dijete koju potpisuje trener slavnih Harley Pasternak glasi ovako: pet obroka dnevno, vježbanje pet dana u tjednu i pet dana kad možete jesti što god hoćete u pet tjedana pridržavanja ovog režima. Nutricionistkinja s njujorškog sveučilišta Angela Kurtz kaže da je ova dijeta samo malo ušminkana verzija klasične nutricionističke preporuke. “Ovo je dobro izbalansiran plan prehrane koji uključuje sve vrste namirnica, ništa ne brani i polako mijenja loše prehrambene navike zbog kojih smo se u prvom redu i počeli debljati”, objašnjava Angela Kurtz.

Dobra strana ove dijete je da pet redovitih obroka održava stabilnu razinu šećera u krvi, što smanjuje vjerojatnost da ćete se u nekom trenutku baciti i progutati nezdrave, visokokalorične zalogaje. A poslije gristi. Dva su višak? Neki stručnjaci, pak, nisu veliki pobornici dijete pet faktora jer im se čini da je uzrok debljanja sasvim zanemaren. Psihologinja Aby Aronowitz ustvrdila je da program ne čini ništa da bi suzbio emocionalno prejedanje te da iza njega ne stoji znanost. Osim toga, kaže da ova dijeta komplicira jednostavne stvari. “Dokazano je da je najpoželjnije jesti tri osnovna obroka dnevno, a između njih gricnuti zalogaj, dva.

Prilagodite sebi! Jedenje pet obroka dnevno iziskuje dosta vremena i angažmana. “Zato trebate planirati unaprijed da biste svaki obrok uzeli u pravo vrijeme”, kaže nutricionistkinja Smith. “Ako ste odlučili provoditi ovu dijetu, posvetite se planiranju za vikend kako vas tijekom tjedna ne bi nešto omelo. Razmislite što trebate kupiti, obavite kupnju, donesite odluku kad ćete pripremati obroke, u čemu ćete ih nositi sa sobom... Jednom kad uđete u rutinu, shvatit ćete da to ne bi trebao biti velik napor.” Međutim, neki protivnici ove dijete tvrde da je baš to njezina najveća manjkavost pa predlažu da se, prije nego što krenete na ovu dijetu, zapitate koliko dugo možete pratiti tempo pet obroka? Hoćete li uspjeti svake večeri kod kuće pripremiti menije za sutradan? Jeste li tip koji može za vikend smisliti što će jesti tijekom tjedna? Ako mislite da možete, zašto ne biste pokušali?!

PROGRAM

Sad već znate da je ovaj program u znaku broja pet: sastoji se od 5 obroka na dan, vježbanja 5 dana u tjednu - svaki set vježbi se ponavlja 5 puta i traje, pogađate, 5 minuta. Svaki obrok mora sadržavati 15 različitih sastojaka: proteine, vlakna, ugljikohidrate (poput graha ili krumpira), zdrave masti (poput lanenog ulja) i napitak (koji ne sadržava šećer). Tijekom 5 tjedana režima dobijete 5 dana slobode kad si možete dati oduška i jesti što god želite. Dijetu je još 2007. kreirao Harley Pasternak i, kako se čini, vrijeme je neće tako lako pregaziti.

ZA

Nećete se osjećati zakinutima kao što je slučaj kod mnogih drugih dijeta, plus – onaj dan kad ćete si jednom tjedno dati oduška itekako je važan. On će vam dati mentalni odmak od programa, a također vas ne stavlja u poziciju “sve ili ništa”. Prednost je što vježbe nisu komplicirane i mogu se raditi kod kuće.

PROTIV

Planiranje i priprema pet zdravih obroka za svaki dan može odnijeti puno vremena pa je potrebna prilična upornost i organiziranost. Ako počnete gubiti težinu, a potom prekinete režim jer mu niste dorasli, učinit ćete gore za svoje zdravlje nego da dijetu uopće niste ni počinjali.

Ova dijeta je za vas ako ste stalno u pokretu i trebate puno energije. Katy Perry kaže da joj ovaj način prehrane “pomaže da se ne sruši na stageu”. Nutricionistkinja Annelie Smith objašnjava da ova dijeta odgovara aktivnim ljudima jer izbalansirani obroci tijekom dana održavaju razinu energije i stabiliziraju šećer u krvi.

Ova dijeta nije za vas ako imate spor metabolizam. “U takvoj situaciji pet obroka na dan moglo bi biti previše”, kaže Smith.

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj