Namirnice koje biste trebali češće jesti

22/12/2015

Upravo su ove namirnice redovita preporuka svih nutricionista...

Šumsko voće. Ribiz, kupine i borovnice najčešći su izbor nutricionista kada žude za nečim slatkim. Obiluju vlaknima i vitaminima te antioksidansima koji blagotvorno djeluju na starenje. Najviše razine antioksidansa imaju upravo kupine i ribiz.

Slanutak. U svega četvrtini šalice slanutka dobijete obilje vlakana, proteina, zdravih ugljikohidrata i zdravih masti.

Avokado. Avokado je namirnica koja bi se redovito trebala nalaziti na vašem jelovniku budući da je odličan izvor zdravih masti. Odlično će vas zasititi pa nećete posezati za drugim nezdravim namirnicama, a k tome je i odličnog okusa te jednostavan za pripremu.

Kvinoja. Nalikuje žitaricama, a izvrsna je namirnica jer obiluje proteinima i sadrži sve organizmu potrebne aminokiseline. Sadrži više proteina od svih drugih žitarica, čak 5 grama po jednoj šalici. Još k tome obiluje i omega-3 masnim kiselinama.

Bademovo mlijeko. Štogod mislili o mliječnim proizvodima, teško da ih možemo izbjeći ili potpuno izbaciti iz prehrane, jer su doslovno posvuda. Ako ste i vi ljubitelj mliječnih proizvoda, obavezno isprobajte bademovo mlijeko. Slične je konzistencije kao kravlje, no sadrži dvostruko manje kalorija te obiluje vitaminom E.

Ekstra djevičansko maslinovo ulje. Obiluje antioksidansima i dobrim mononezasićenim masnim kiselinama, a k tome je i ukusno. Vodite računa da ga kupujete u što tamnijoj staklenoj boci jer zbog svjetla može oksidirati i izgubiti nutritivne vrijednosti.

Cimet. Ovaj izuzetno zdrav začin poželjno je konzumirati apsolutno svaki dan. Svega pola žličice dnevno dovoljno je za pozitivno djelovanje na regulaciju šećera u krvi. Upravo zbog ovoga, odlično je rješenje za sve one trenutke kada vam padne šećer i uhvati vas želja za slatkim. Cimet će riješiti sve vaše probleme.

Koštunjavo voće. Mnogi ih se ljudi klone zbog visokih razina masti, no dokazano je kako mononezasićene masti kojima koštunjavo voće obiluje zapravo pomaže u regulaciji tjelesne težine. Odličan su izvor proteina, antioksidansa, vitamina i minerala.

Limunov sok. Jedna čaša vode s limunom ujutro dovoljna je da pomogne regulaciji PH ravnoteže vašeg organizma, a što je poželjno za cjelokupno zdravlje i imunološki sistem, a jedna čaša vode natašte općenito će vam pokrenuti i ubrzati metabolizam.

Grčki jogurt. Nutricionisti su pomalo opsjednuti grčkim jogurtom, no s dobrim razlogom. Grčki jogurt ima dvostruko više proteina i dvostruko manje šećera od običnog jogurta, obiluje probiotikom koji jača imunološki sistem, a zbog smanjenog udjela laktoze preporuča se čak i osobama s intolerancijom na laktozu.

Kelj. Kelj obiluje vitaminima K, A i C, vlaknima i kalcijem. Također je bogat antioksidansima koji preventivno djeluju na pojavu karcinoma te ima protuupalno djelovanje.

Jaja. Jaja se često kritiziralo zbog kolesterola, no brojna su istraživanja pokazala da nema značajnije povezanosti između konzumacije jaja i srčanih oboljenja. Osim toga, bogata su proteinima, imaju svega 70 kalorija te mnoštvo vitamina i minerala.





Photo credit: Profimedia

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj