5 najboljih dodataka prehrani koji će vam ojačati imunitet

03/12/2015

Naučite kako ojačati imunitet bez promjene prehrambenih navika.

Teorija o tome kako nam hrana može obezbijediti dovoljno hranjivih sastojaka je točna, ali teško primjenjiva u praksi. Razlozi zbog čega je to tako su različiti. Uglavnom se vremenom razvija osjetljivost na određenu hranu, te izbjegavajući tu hranu izbjegavamo i hranjive tvari koje ona nosi.

Također, ako ste na dijeti, suplementi su vam neophodni kako nedostatak različitih vitamina ne bi ostavio trajne posljedice na vaše zdravlje. Jedan od faktora je i genetika, kao i razina stresa kojemu se izlažete, što može povećati vaše potrebe za određenim sastojcima.

Zbog toga vam predstavljamo 5 najboljih dodataka prehrani koji će vam pomoći pojačati vaš imunološki sustav.


Probavni enzimi i probiotik

Probavni enzimi mogu vam pomoći da adekvatno razložite hranu, te neće doći do nadutosti nakon obroka i grčeva (za grčeve tražiti probavne enzime koji imaju lipaze, amilaze i proteaze). Probiotici će osigurati da vaše tijelo upije onoliko hranjivih tvari iz hrane koje može pomoći vašem imunološkom sustavu.


Stres i hormoni (vitamini C i B5)

Opće je poznato da vitamin C jača naš imunitet, ali je malo poznato da nam je ovaj vitamin mnogo potrebniji u stresnim razdobljima. Ako osjećate da ste pod pritiskom, vrlo je važno uzimati ovaj suplement kako biste umanjili izloženost bolestima i ostali zdravi. Vitamin B5 igra glavnu ulogu u reguliranju hormona - posebno kod hormona stresa i reproduktivnih organa. Tijekom stresnih razdoblja, vaš hormonski status možete održavati tako što ćete uzimati vitamin B5.


Zdravi zubi, kosti i kardiovaskularni sustav (kalcij, vitamin D3 i vitamin K2)

Ova tri suplementa zajedno poboljšavaju zdravlje i čvrstoću vaših zubiju i kostiju. Oni zadržavaju kalcij u vašim kostima i zubima, kao i u vašim arterijama. Kalcij i vitamin K2 se uglavnom nalaze u mliječnim proizvodima, pa, ako ih ne konzumirate, razmislite o tome da ih zamijenite ovim dodatcima. Kalcij karbonat koji se nalazi u kalciju najviše upija. Njega možete kupiti ili jednostavno -  ljusku jajeta usitniti u prah (ovo je kalcij karbonat). Vitamin D3 nalazi se u mnogim namirnicama, tako da ovaj suplement možete uzimati nekoliko puta tijekom zime i par puta tijekom ljeta.


Detoksikacija i različite upale (vitamin B6, folna kiselina ili vitamin B9, vitamin B12)

Ovi sastojci igraju ulogu u mnogim područjima, a posebno kao podrška prirodne detoksikacije jetre. Uz prave hranjive tvari, vaša jetra itekako vam može pomoći u detoksikaciji. Također, umanjuju razne upale u tijelu. Međutim, oni s određenim mutacijama gena mogu imati višestruke koristi od ove kombinacije B vitamina. Kako biste saznali jeste li jedan od njih, provjerite svoje gene kod liječnika, ali i jednom godišnje obavezno provjerite razinu homocisteina u krvi.


Opća podrška (magnezij i cink)

Magnezij igra važnu ulogu u mnogim procesima ljudskog tijela, ali se u namirnicama ne nalazi u dovoljno velikim količinama, tako da unošenje ovog sastojka isključivo hranom neće zadovoljiti vaše potrebe. Kako biste nadomjestili ovaj nedostatak, možete napraviti kupku od gorke soli jednom do dva puta tjedno ili ga jednostavno možete nadopuniti suplementom. S druge strane, cink je veoma važan za probavu i imunitet, kao i za održavanje razine bakra pod kontrolom. Većina ljudi ne pati od nedostatka bakra – češći je problem upravo suprotan, a prevelika količina bakra može imati vrlo negativan utjecaj na tijelo, ali i um. Cink će se pobrinuti da se to ne dogodi.

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj