11 najčudnijih zdravih namirnica

10/09/2015

Tahini? Molim? Nije li baobab stablo? GLJIVICE???

Trgovina zdravih namirnica za vas je još uvijek neotkriveno mjesto, a svi ti nazivi i mirisi ne podsjećaju na ništa što ste dosad probali? Nema veze, jer jednom kad svoje kuhinjske ormariće napunite ovim super zdravim namirnicama, nećete moći zamisliti svoj život bez njih, a tako ih je jednostavno ubaciti u sve vaše omiljene obroke.

 

Tahini
tahini

Što je to? Pasta ili namaz koji se dobiva mljevenjem oljuštenih sjemenki sezama. Moguće ga je jednostavno napraviti kod kuće, a dostupan je i u eko trgovinama.

 Zašto je zdrav? Sjemenke sezama su odličan izvor vitamina B i E, kao i minerala poput magnezija i cinka koji su odlični za vaš imunološki sustav i daju vam sjaj kose i noktiju koji viđamo samo u reklamama. Također, sadrži više proteina od mlijeka, ali nažalost i nije najukusniji dodatak mliječnim napitcima.

Kako ga konzumirati? Tahini je omiljeni dodatak domaćem humusu, ali savršeno pristaje uz svaki obrok Bliskog istoka, poput falafela ili preljeva za salatu. Tahini je jako ukusan i uz pečeno meso ili povrće.

Agava
agave

Što je to? Slatki sirup koji dobivamo iz istoimene južno američke biljke – iste one koja se fermentira da bi dobili tequillu. I ne, ne možemo se napiti od agavinog sirupa.

Zašto je zdrav? Sadrži višu razinu fruktoze od većine šećera, što znači da je puno zdraviji. Također, gotovo je dva puta slađi od drugih šećera, što znači da ćete ga u tortama ili kolačima koristiti u puno manjim količinama.

Kako ju konzumirati? Zasladite čaj, zaokružite svoj omiljeni recept zdravih palačinki ili ga jednostavno koristite u svojim omiljenim receptima, ali pripazite na količinu.
 

Prirodni kvasac
kvasac

Što je to? Iako više podsjeća na riblju nego na ljudsku hranu, prehrambeni kvasac su samo „deaktivirane“ pahuljice kvasca uzgojen na melasi. Osim što je 100% veganska namirnica, zapravo je i jako ukusan!

Zašto je zdrav? Ova hrskava namirnica puna je B vitamina, a često ispunjena i vitaminom B12, koji je od iznimne važnosti za zdravlje mozga i živčanog sustava.

Kako ga konzumirati? Kremast okus ove namirnice pomalo podsjeća na sir, pa odlično pristaje uz obroke poput tjestenine umjesto parmezana. Također je ukusan i na kokicama, krumpiru ili cvjetači (za one najzdravije).


Chia sjemenke
chia

Što je to? Ove male crne sjemenke dolaze iz porodice metvice, iako nemaju isti osvježavajući okus. Hrskave dok su suhe, chia sjemenke dobivaju kremastu strukturu uz dodatak tekućine.

Zašto je zdrava? Chia je prepuna antioksidansima – da, čak i više od borovnica – a sadrži i veliku razinu vlakana, kalcija i zdravih masnoća poput Omega-3.

Kako ju konzumirati? Žlica uz jutarnju zobenu kašu, odličan chia puding ili kao zamjena za jaje tako što ćete jednu žlicu pomiješati s tri žlice vode i dodati u smjesu za kolače (to je mjera za jedno jaje).

Cvjetni prah
cvjetni prah

Što je to? Također poznat kao polen i peludna zrnca iz košnica, a moguće ga je kupiti u zrncima ili kao dodatak prehrani u kapsulama.

 Zašto je zdrav? Cvjetni prah sadrži 40% proteina, a samo žlica dnevno pomoći će u trenutnom podizanju razine energije, imuniteta, te pomoći u poboljšanju probave. Upozorenje – baš kao što možete biti alergični na pelud u proljeće, ovaj način uzimanja peludi također bi mogao uzrokovati reakciju, ali kod jako malog broja ljudi. Ako ga još niste probali, pokušajte ga uvesti u svoju svakodnevnicu u malim količinama i reagirajte ukoliko osjetite nuspojave.

 Kako ga konzumirati? Započnite jutro svojim omiljenim smoothijem kojeg ćete zasladiti žličicom ove super zdrave namirnice ili pojedite žličicu cvjetnog praha prije konzumiranja voća – vlakna u voću dodatno će poboljšati učinak peludi.
 

Spirulina
spirulina

Što je to? Plavo-zelena alga koju možemo pronaći u slanoj i slatkoj vodi (znamo, zvuči preukusno!). Obično ju možemo nabaviti u prahu, a zanemarimo li tamnu zelenu boju, prihvatljiva je kao dodatak u drugim namirnicama – dok god ne glumite heroja i odlučite pojesti žlicu spiruline. Doduše, na taj način nije ukusan ni cimet, je li?

Zašto je zdrava? Spirulina je prepuna željeza, pa time i odlična za vegetarijance i vegane koji ne konzumiraju uobičajene izvore željeza, poput crvenog mesa. Osim željeza, sadrži visoku količinu drugih vitamina, poput vitamina A i E, a sadrži i 60 – 70 posto proteina!

Kako ju konzumirati? Najčešće se koristi kao dodatak zelenim sokovima ili drugim napitcima, ali oni najzdraviji (i najhrabriji) prah koriste kao začin uz sol, papar ili čili.
 

Lan
lan

Što je to? Sjemenke lana su jedni od najstarijih usjeva u povijesti.

Zašto je zdrav? Sjemenke lana jedan su od najboljih načina da u svoju prehranu uključite masne kiseline – one od iznimne važnosti za zdravo srce – Omega-3 masti i vlakna za probavu. Sjemenke lana sadrže i lignan koji se pokazao učinkovitim u borbi protiv raka dojke.

Kako ga konzumirati? Dodatak jutarnjem doručku ili smjesi za kolače, a lagano zapečen, odličan je i u salatama ili juhama kao hrskavi dodatak. Njegov prilagodljiv okus odlično pristaje svakom obroku.
 

Pirovo brašno
pirovo brašno

Što je to? Pir ili prapšenica je izvor ovog posebno zdravog brašna koji se sve više koristi kao zamjena uobičajenom.

Zašto je zdravo? Sadrži manje kalorija od tradicionalnog brašna, a puno je bogatiji nutrijentima i mineralima. Na žalost svih koji pate od celijakije, ovo brašno nije bez glutena. Ipak, oni s blago niskom tolerancijom na gluten pokazali su se tolerantnijima na ovu vrstu brašna.

Kako ga konzumirati? Pogodili ste, kao zamjena uobičajenom brašnu – od kruha, do kolača i drugih recepata. Postanete li veliki fan pira, neke eko trgovine prodaju tjesteninu s ovim brašnom.


Baobab
baobab

Što je to? Baobab je plod istoimene afričke biljke – zelen izvana, bjelkast iznutra. Svježi plod baobaba teško ćemo pronaći na našim područjima, ali je u prahu dostupan u većini eko trgovina.

Zašto je zdrav? Pun je vlakana i prirodnih probiotika, što ga čini odličnim za probavu. Sadrži i ogromnu količinu minerala, puno vitamina C, te kalcija.

Kako ga konzumirati? Ukoliko imate priliku nabaviti svježi plod, jedite ga bez ikakvih briga, dok je prah moguće dodati u mlijeko ili jogurt, kao dodatak u smoothiju ili uz sladoled. Zdravi sladoled.
 

Matcha
matcha

Što je to? Posebna vrsta zelenog čaja japanskog porijekla.

Zašto je zdrava? Matcha ima čak 137 puta više antioksidanata od uobičajene vrećice zelenog čaja. Nevjerojatno je učinkovita u poboljšanju metabolizma, detoksificira, pomaže u koncentraciji i pamćenju, a učinkovita je i u borbi protiv stresa – drugim riječima, čudo u šalici.

Kako ju konzumirati? Prah matche moguće je piti poput čaja, ali koristi se i u kolačima, doručku, pa čak i glavnim jelima.


Kakao zrna
kakao

Što je to? Nepržena kakao zrna zdravija su varijanta uobičajenog kakao praha.

Zašto je zdrav? Kako je sirov, pa time puno zdraviji od drugih oblika čokolade. Pun je antioksidansa koji štite vaš živčani sustav i srce, a, poput čokolade, pomaže i u podizanju raspoloženja.

Kako ga konzumirati? Čokoladni kolači bez ikakvog osjećaja krivnje? Torte, shakeovi s bademovim mlijekom (jer preferiramo zdravije varijante, zar ne?). Zapravo sve što inače radite s kakaovim prahom, samo na puno zdraviji način – juhu!

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj