Hoće li pandemija utjecati na način na koji se oblačimo u budućnosti?

25/01/2021

Kada je u pitanju pandemija, naša interakcija s modnom industrijom također se dovodi u pitanje, a jednom kad pandemija završi, njezin će utjecaj na svijet, ali i modu, definitivno ostaviti svoj trag.

Iako na to možda i nismo obraćali pažnju, svi veliki povijesni događaji na svojevrstan su način utjecali na način na koji se oblačimo. Od pandemije gripe 1918. pa sve do Drugog svjetskog rata, trendovi su se mijenjali tijekom, ali i nakon samog događaja, a jednom kad smo oprali i ispeglali posljednju maskicu trendi uzorka ni ne razmišljajući o tome kako tako nešto prije godinu dana nismo mogli ni zamisliti, neupitno je kako tekuća pandemija već odavno utječe na naše modne odabire.

No, je li malo promjene u trenutnoj modnoj industriji baš tako strašno? S obzirom na činjenicu da već godinama recikliramo modne trendove proteklih desetljeća kupujući jeftine i potrošne predmete koji postaju nenosivi i prije kraja sezone, čini se kako je svaka promjena i više nego dobrodošla. Vodeći se prema onome što smo naučili do sada, pokušajmo predvidjeti što nas očekuje u nadolazećim mjesecima, ali i godinama.

Modni trendovi će usporiti

Neupitno je kako je pandemija stala na putu brojnim industrijama, ostavljajući milijune bez posla i financijske podrške. Drugim riječima, 2020. je prisilno smanjila našu potrošnju na apsolutni minimum s gotovo nikakvim obećanjem da će sutra biti bolje. Upravo iz tog razloga, ljudi su počeli kupovati pametnije, ignorirajući potrošne materijale te ulažući u “vječne”predmete koje će koristiti puno dulje od samo jedne sezone.

To bi značilo da se velik broj ljudi već odavno počeo fokusirati na klasičnije predmete poput statement suknji, kaputa, jednostavnih T-shirta i bluza koje je moguće kombinirati na sto i jedan način. S druge strane, “brza moda” poput prolaznih trendova te one svjetlucave haljine za koju i nemamo nekakav konkretan plan, vjerojatnije će postati predmeti od kojih ćemo lakše okretati glavu, odgovorno tražeći predmete koji će nas vjerno služiti i onda kad sve ostalo postane “passé”.

bella hadid


Tražit ćemo udobnost

Iako smo se u jednom trenutku ipak morali pomiriti s činjenicom da ne možemo zauvijek biti u pidžami, nitko od nas ne misli nositi neudobne traperice i grudnjak sa žicom dok odgovaramo na e-mailove iz naše spavaće sobe - nešto što je modna industrija prepoznala dovoljno rano da sav svoj fokus prebaci na takozvani “athleisure” trend. S druge strane, to ne znači da smo u potpunosti odustali od mode. Štoviše, postoji vrlo velika vjerojatnost kako će se ljudi, jednom kad izađu iz svojih tajica i prljavih trenirki, više truditi sa svojim kombinacijama budući da pojedine predmete većinu godine nismo ni imali priliku obući.

U ormare će se vratiti dobre stare kućne haljine

OK, možda se još uvijek ne želimo izvući iz svoje pidžame, a možda želimo izgledati kao da su nam sve na broju i bez da u izgled uložimo previše truda. Pa, jednom kad nam temperature to počnu dopuštati, predviđamo kako će veliki broj ljudi posegnuti za prozračnim bluzama, širokim hlačama i udobnim haljinama. Drugim riječima, rado ćemo izdvojiti novac za sve ono što nalikuje pidžami, a što i dalje možemo nositi u trgovinama bez prevelikog broja čudnih pogleda.

carrie


Razmetljivi luksuz u potpunosti će nestati

Bar na neko vrijeme. Naime, niz celebritija (koji uglavnom nisu propatili veliki financijski gubitak) vrlo je brzo na vlastitoj koži osjetio kako razmetljivi postovi poput velikog Kardashianskog rođendana više definitivno nisu dobrodošli. Odmor u luksuznoj vili na Barbadosu s cijelom obitelji u vrijeme kad ljudi Božić provode sami dobio bi sve samo ne pozitivne reakcije, a slična situacija događa se i s odjećom. Naime, sve veći broj celebritija sve je manje pažnje počeo posvećivati luksuznim brendovima, fotografirajući se u jednostavnim majicama bez vidljivih oznaka ne bi li na suptilan način pokazali suosjećanje prema onima koji su zbog pandemije izgubili krov nad glavom. Štoviše, cijeli je svijet primoran promijeniti mišljenje o tome što u ovo vrijeme zapravo čini influencera.

Pravi je primjer i britanski Vogue koji je na naslovnicama jednog broja uobičajene modele zamijenio socijalnim radnicima posluživši kao kalup za sve ostale brendove koji u ovom trenutku moraju odlučiti kakvu priču u ovo vrijeme doista žele pričati.


Rasti će popularnost second-hand trgovina

Višak slobodnog vremena, ali manjak prihoda mnoge je natjerao da potraže nove načine na koje će nastaviti biti u trendu. Tako je ogroman broj ljudi vrijeme iskoristio ne bi li naučio šivati, plesti ili kukičati dok je drugi dio uživao u potražnji kvalitetnih vintage ili second-hand odjevnih predmeta koji će im donijeti jednaki užitak uz minimalnu potrošnju.

Osim toga, što je bolje od kupovanja super trendi komada za, često, smiješnu cijenu? Pa, iako je second-hand pokret već odavno aktivan i vrlo popularan te svakako ne nešto što se rodilo tijekom pandemije, čini se kako sve veći broj mlađih generacija prihvaća tu opciju kao način na koji ćemo ubuduće raditi na očuvanju okoline, ali i izdvajati manju količinu novca odbijajući plaćati ime u vrijeme kad preživljavanje ne ostavlja mjesta za rastrošnost.

Ozbiljno ćemo shvaćati prilike za sređivanje

A onda kad se prilika pokaže… pojavit ćemo se u svoj svojoj raskoši! Ako smo nešto naučili ove godine, onda je to da doista nemamo pojma što smo izgubili dok to doista ne izgubimo. Kako stvari stoje, čini se da više nikada nećemo olako shvaćati izlaske u restorane, kafiće, barove, kazališne predstave pa ni dosadna predavanja. Štoviše, svaka prilika da svoje ofucane papuče zamijenimo cipelama koje smo kupili tik prije pandemije i nikad obukli, sada ćemo shvaćati kao svojevrsno pojavljivanje na crvenom tepihu. I, iako ne možemo predvidjeti kako će svatko od nas izgledati u trenutku kad noćni život ponovno otvori svoja vrata, razina adrenalina na samu pomisao nalaže da doista moramo biti spremni na sve.



Maske za lice postat će modni detalj

Iako se potajno nadamo da će doći i taj dan kad ćemo se zauvijek odvojiti od naših trendi maskica, postoji veća mogućnost kako je riječ o detalju koji će definirati cijelu jednu generaciju. Naime, krajem Viktorijanske ere, u doba tuberkuloze, liječnici su nalagali kako žene ne bi trebale nositi dugačke suknje budući da se vjerovalo da tako skupljaju veći broj bakterija. Nadalje, žene su u sve manjoj mjeri počele nositi korzete vjerujući kako pogoršavaju bolest ograničavajući pluća i cirkulaciju krvi. S time na umu, možemo samo pretpostaviti kako je krajnje vrijeme da maskice prestanemo nositi kao nešto što s uzbuđenjem čekamo baciti u smeće i, umjesto toga, novi trend prigrlimo kao još jedan modni detalj i opremimo se nekom koju ćemo ponosno pokazivati u novom, starom ili kakvom god normalnom.



Photo credit: Rojan Maguyon / Profimedia

Sara Schmidt

Novo

Komentiraj