Pobijedite strah i paniku

20/04/2016

Teška situacija? Bez brige. Ovi će vam trikovi pomoći da se brzo skulirate i budete smireni

1. Kasnite

To je iznimno frustrirajuća situacija nad kojom, čini vam se, ne možete imati kontrolu. Glavom vam prolaze misli o tome kako ta beskrajna kolona nikad neće nestati i da vas, čim se s debelim zakašnjenjem pojavite na poslu, čeka otkaz. “Vaš je mozak pomiješao mogućnost s vjerojatnošću”, objašnjava dr. Greta Hirsch.

Isprobajte ovo: Oslobodite se negativnih poruka u svom umu slušajući glazbu koja vas umiruje. I još bolje, pjevajte uz nju. “Kada pjevamo, naš mozak dobiva signal da je s nama sve u redu.”

2. Ne možete zaspati 

Prvo, ne gledajte na sat. “Brojenje minuta stvara tjelesni odgovor (nalet adrenalina i kortizola, ubrzan rad srca) koji vas vodi u suprotnom smjeru od onoga što vama treba – umirivanja  i usporavanja”,  kaže dr. Hirsch. Drugo, nemojte odmah grabiti svoj mobitel ili  Kindle. Ekrani će vas samo još više razbuditi. 

Isprobajte ovo: Umjesto da se uzalud opirete nesanici, prihvatite to da ne možete zaspati, ali se možete odmoriti i razmišljajte kako je to baš super. “Dišite duboko dok razmišljate kako vam je lijepo i toplo u vlastitom krevetu.”

3. U konfliktu ste 

Svađa s mamom, dečkom ili prijateljicom od malenog sukoba može eskalirati do drame epskih razmjera ako sami previše dramatizirate. “Ako vas ne nazove, nemojte misliti da ga nije briga. Možda ima lud dan na poslu, možda treba dan da razmisli ili još jednu noć da sve prespava”, kaže dr. Hirsch. “Crni scenariji koji vrtite u glavi samo povećavaju tjeskobu i tugu.”

Isprobajte ovo: Stvorite si malu vremensku stanku za odmak od briga. Kad osjetite da ste previše fokusirani na svoj problem, prošetajte 15-ak minuta. Ne samo da će vam kretanje popraviti raspoloženje, nego će i promjena okoline pomoći da preusmjerite misli na nešto drugo.

4. Nervozni ste

Kad vam se ruke tresu prije intervjua za posao i, zašto ne, prvog dejta,  sjetite se da je taj osjećaj uobičajen u takvim situacijama, ali i koristan. “Tjeskoba nas motivira”, kaže Hirsch. “U suprotnom se ne bismo dovoljno pripremali, nego bismo, recimo, na razgovor za posao došli u trenirci.”  

Isprobajte ovo: Rashladite se, i to mislimo doslovno. Umočite ruke u hladnu vodu na nekoliko minuta ili zadržite gutljaj hladnog pića u ustima. To djeluje na živac vagus i pomoći će vam da se opustite. A sad rasturite na tom intervjuu.

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj