Jesmo li mi to doživjeli kraj Instagram ere?

10/12/2020

3 razloga zašto je vrijeme da tron preuzme nova aplikacija.

Bez sumnje, Instagram je zaslužio status najpopularnije društvene platforme na svijetu. Osim toga, totalno je promijenio način na koji određene poslovne organizacije promoviraju svoje proizvode, pretvorivši običnog korisnika u influencera koji će tom istom promocijom imati priliku zaraditi zavidnu količinu novaca. No današnji Instagram nije onaj u kojeg smo se zaljubili, a evo i zbog čega.

Novi TikTok

Prvo i osnovno, zabrana njegovog, do tada, najvećeg konkurenta, aplikacije TikTok u SAD-u, navela je Facebook da na svoju sestrinsku stranicu uvede Reels. Iskreno? Koliko nam je Reels zaista potreban i želimo li doista Instagram, kojemu je prvotna funkcija bila fotografije, pređe na kratke video sadržaje u stilu TikToka? Želimo li doista ući u aplikaciju i biti zasićeni gomilom različitog sadržaja od kojega onaj dobar stari Instagram uopće više ne možemo prepoznati. Jesmo li zaboravili što je taj isti potez učinio Facebooku?

Sve-u-1

Nadalje, platforma je jednostavno prezasićena sadržajem, kreatorima i funkcionalnosti. Instagram pokušava zamijeniti sve naše aplikacije za zabavu; poruke, video razgovore, postove, storyje, live prijenose, Reels i IGTV koji je načelno njihova verzija YouTubea, a da bi stvar bila još bolja, pokopali su i vlastitu aplikaciju, Facebook Messenger i ubacili je u Instagram jer zašto skidati sve tri aplikacije? (Hmm.)

ig

Algoritam kao jedan od najomraženijih

Ako koristite Instagram ili, još gore, ako ste na njemu ikad pokušali postići određeni uspjeh. Onda znate da vas očekuje devet krugova pakla kroz koje ćete morati proći želite li prikupiti dovoljan broj organskih pratitelja. Pod “dovoljan”, mislim na relevantan broj. Pa, većina ljudi još uvijek nije sigurna kako i na koji način Instagram “pomaže” novim kreatorima, budući da svaki uspješni pomak s točke 0 nagrađuju plaštom za nevidljivost. Drugim riječima, objavljujete li svoj sadržaj redovito i u dovoljnoj mjeri da primijetite vidljiv rast Instagram pratitelja, Instagram će vas u jednom trenutku učiniti potpuno nevidljivim, a vaš će daljnji rast ovisiti o tome koliko ćete često (i na koliko različitih načina) pokazati svoju aktivnost.

Pa, želite li postati popularni na Instagramu, očekuju vas sati i sati dnevno postanja na Instagram story, IGTV, live javljanja, odgovaranje na komentare kao i redovito objavljivanje novih postova. Zanima vas samo jedan element? Pa, žao nam je.

Osim za kreatore, algoritam ne funkcionira ni za njegove fanove. Naime, Instagram će vam dnevno ponuditi uglavnom isključivo sadržaj osoba koje pratite (i to samo onih koje Instagram smatra relevantnima), dok većina ljudi ni ne koristi Explore opciju koja bi vam trebala ponuditi sadržaj krojen prema vašim potrebama. Umjesto toga, Explore opcija nudi hrpu TikTok videa i ostalog sadržaja nimalo krojenog prema mojim preferencijama.

Zaključak

Ne kažem da bi se Instagram trebao vratiti starim korijenima, ali smatram kako bi trebao bar nešto naučiti od svoje roditeljske platforme. Facebook je pokušao biti platforma koja će imati sve, YouTube, Twitch, Skype, live prijenose, internetsku trgovinu, a sada je aplikacija koju su “prerasli” i naši roditelji. Čini se kako IG prati isti primjer i umjesto aplikacije koju ću upaliti na kraju napornog dana služi kao još jedan izvor stresa napadajući nas prevelikom količinom… svega.

Ne kažem ni da bi Instagram trebao postati novi TikTok, ali je upravo TikTok aplikacija od koje bi štošta mogao naučiti i to počevši od njegovog algoritma.

I dalje volim Instagram, ali predosjećam kako mu, nastavi li ovako, prijeti skidanje s trona, a posebno u vrijeme kad zatvoreni u svoje kuće i stanove samo tražimo novi izbor koji će nam ovo čudno vrijeme učiniti malo zabavnijim.

Bit će zanimljivo vidjeti koliko će Facebookova vladavina na društvenim mrežama još trajati i hoće li svaka naša poruka, like i objava koju pošaljemo ostati u vlasništvu Marka Zuckerberga.

Sara Schmidt

Novo

Komentiraj