5 toksičnih tipova veza i kako iz njih izvući živu glavu!

20/07/2021

Ne, ovdje ne mislimo na to da biste istog trena trebali leći pokraj nekog seksi stranca na plaži i započeti vezu jer je vaša, eto, u krizi, nego da biste trebali uložiti trud da spasite trenutačnu vezu i izbjegnete onu nemoguću. Bez brige, naše su metode, tečajevi i terapije nježni, zabavni i učinkoviti. Zbogom dosadi i vječnom njurganju. Leptirići dragi, dobro došli

PROBLEMI S VEZIVANJEM

Ne znamo kako, ali uvijek naletite na pogrešnog frajera: onaj koji se iskrade iz vašeg stana prije zore, zatim onaj kojemu treba 48 sati da vam odgovori na WhatsApp, a trećeg koji je zaboravio spomenuti da ima curu da i ne spominjemo. Ukratko, kao da vam na čelu piše “Tražim frajera koji ima problem s vezivanjem.” Fenomen zbog kojeg patite već je odavno poznat, a odsad nosi novo ime - fleabagging. Da, pogodili ste, nazvan je po Amazonovoj hit-seriji “Fleabag” u kojoj glavna junakinja dovlači u krevet tipove sve jednoga goreg od drugog. Pogađate, ni njezine odluke nisu baš sjajne. Pitanje za milijun kuna glasi - zašto dovraga Fleabag, kao i milijuni drugih žena, ima baš tu sreću da, kako pjevaju Nina Badrić i Emilija Kokić - naleti na majmuna? Ispravak navoda! Ako je vjerovati psiholozima, ovdje bi trebalo pisati - ne zašto naleti nego zašto baš takve traži. Naime, istražitelji sa Sveučilišta u Torontu otkrili su nedavno da nas privlače upravo oni ljudi koji zrcale naš podsvjesni stil vezivanja. Ok, zvuči jednostavno, ali ako malo razmislite o tom fenomenu, on bi vas možda mogao poštedjeti sljedeće dejting katastrofe. Dakle, prvo što trebate zapitati sebe, a na frajera jest što doista želite, kaže Hayley Quinn, dejting trenerica iz Londona. Jeste li možda kao dijete koje se jednom gadno opeklo na vatri postali previše oprezni pa tražite samo tipove na distanci? Kakvim ste se frajerima divili? Koja su vaša prva ljubavna iskustva i što ste iz toga sve naučili? Eto, to je prvi korak prema frajerima koji se na prvi pogled čine užasno dosadni, a zapravo su jako cool. I prije svega – nemaju strah od vezivanja. P. S. Znate kako je rekla Carrie u “Seksu i gradu” - što je zajedničko svim tim kretenima s kojima sam dejtala? Pa ja! ——

GDJE JE NESTAO SEKS?

Seks u tri ujutro u taksiju, quickie na vešmašini prije posla... Da pogađamo? Ove su scene u međuvremenu postale teški SF. I ako se događaju, možemo biti sigurni da se pojavljuju samo na TV ekranu dok vas dvoje ležite u pidžamama s jumbo pizzom na koljenima. TEČAJ ZAGRIJAVANJA Da nam nije stalo do vas i da vas se želimo što prije riješiti kako bismo se bacili na zavođenje našeg novog hot frajera, samo bismo vam poslali popis stvari koje možete raditi u vezi u kojoj baš ne svijetle sve seks-lampice. Ili link na rubriku seks na Cosmo webu. Primjerice, igranje uloga, seks dejtovi u sumnjivim hotelima, svingerski klubovi... Naravno, to ne znači da sve to svejedno ne možete isprobati, ali nas ovdje zanima nešto drugo. Nešto puno romantičnije i, da ne kažemo, egzistencijalnije. Zanima nas vaš pogled na partnera koji se s vremenom promijenio, izoštrio, deformirao kao da imate astigmatizam. Kako ga vratiti na stare postavke? Ne, nitko ne kaže da ćete morati dobrovoljno oslijepiti, ali ova bi vam vježba mogla pomoći. Sljedeći put kada se dogovorite za večeru, dođite deset minuta ranije i sakrijte se. Da, dobro ste pročitali. Stanite negdje u kut gdje vas neće vidjeti i promatrajte svoga dečka očima neznanca. Što bi vam prvo zapelo za oko? Taj neobičan hod, borica oko usana, zulufi na njegovim obrazima od kojih bi vam u prvim danima veze počela klecati koljena? Da, taj dečko koji vam je nekoć bio tako neodoljiv i dalje je pred vama. Doslovce se ništa nije promijenilo osim što vam je siva mrena svakodnevice pala na oči? I što sada? Ma zaboravite tu vražju večeru, otiđite se malo osvježiti u WC, javite mu se i pozovite taksi jer večeras imate preča posla. Šifra: seks u taksiju. S tim da vozač ne primijeti i sljedeći dan ne proda video tabloidima. 

PREDOBRO SE ZNATE

Veza je ušla u osmu godinu. Dakle, uspješno ste prevladali i onu kritičnu sedmu. Trebamo li reći da napamet znate jedno drugog, a upravo je to vaš najveći problem. Jer kako da vam nešto što vam je tako dobro poznato odjednom opet postane užasno napeto? TERAPIJA ADRENALINOM Sjećate se onog filma kada glavni lik ode po nešto u dućan pa se više ne vrati. A da stvar bude gora, još se doseli u susjedstvo i onda gleda svoju ženu kako pati i kako se nosi s njegovim gubitkom. Možete odahnuti jer ipak nismo takvi bolesnici da vam predložimo takav scenarij. No nešto slično ipak hoćemo, ali samo u mislima. Zamislite da vam partner mora prihvatiti posao na drugom kraju zemlje na tri mjeseca i da, eto, internet ne radi, savjetuje njemačka terapeutkinja za parove Borgitt HÖlzel. Pitajte se što bi vam najviše nedostajalo, o čemu biste mu voljeli pisati, kakvu tajnu reći a da prije niste. To je odlična vježba kojom se možete podsjetiti kako imate super partnera kojega možda uzimate zdravo za gotovo. Savjet br. 2. Skinite si aplikaciju PAIRfect koja će vas povezati s partnerom. Naravno, najprije digitalno, a zatim i u stvarnom svijetu, i to tako da vas podsjeća na važne obljetnice – prvi poljubac, prvi seks, prvi beeep! Ili tako što vam daje super savjete – da mu ubacite u torbu seksi poruku ili da mu na jastuku šapnete zašto ste posebno ponosni na njega. Ako i dalje radije grlite jastuk na kauču umjesto njega, pročitajte onu vašu očajnu poruku iz vremena kada ste bili solo, a koju ste uputili frendici, punu tipfelera, nakon pet juice-votki u nedjelju poslijepodne. Stvarno vam nedostaju ta usamljena nedjeljna poslijepodneva? Eto, možda nije tako loša ideja da se mrdnete više s kauča i uložite malo energije u vezu. Mislimo, nitko vas ne sili. Vi odlučujete želite li ostati u toj vezi ili ćete se ipak radije baciti na nekoga novog, uzbudljivog, nepoznatog na ručniku do vas. Pa se onda nakon pet godina opet možete žaliti upravi vodovoda da vam je dosadno.

VJEČNO NJURGANJE I PRIGOVARANJE

Ne tako davno, kada ste počeli furati, svaka druga rečenica zvučala je kao da je išao u bečku školu. Da, draga... Molim. Hvala. Bi li bila... A danas? Dovoljno je da mu kažete da morate malo dulje ostati u uredu, da ste uzeli daljinski prije njega ili malo jače podgrijali mlijeko pa da zmaj pusti vatru na najjače. Ili još gore – da zvoca po sitno. IMAGO TERAPIJA Ajmo malo za promjenu biti iskreni – je li ovdje stvarno riječ o tome hoće li netko malo kasnije doći kući, je li zaboravio iznijeti smeće ili pregrijao mlijeko ili su ta dnevna njurganja samo ispušni ventil za nešto što vas doista muči, a zakopano je puno dublje. Da biste to otkrili, morat ćete isprobati Imago dijalog. Da, pogodili ste, za potrebe ove komunikacijske vježbe morat ćete sjediti kod terapeuta u paru i doista ga slušati, a ne se odmah hvatati za neku pogrešnu rečenicu ili intonaciju i tumačiti je na svoj ljutiti način. Jer sposobnost prosuđivanja i vrednovanja onoga što vam drugi govori jest dar i pol. Znate već o čemu govorimo – o tome da smo tijekom većine razgovora mi zapravo u svojoj glavi – mislimo kako ćemo se obraniti, što ćemo sljedeće reći i uopće ne slušamo partnera, kaže stručnjak za parove Marc Bareth. Kako biste izbjegli tu zamku, pokušajte se prilikom sljedećeg razgovora držati ova tri koraka: 1. Zrcalite ono što ste čuli. 2. Validirajte. 3. Stavite se u njegovu kožu. Evo kako to izgleda u stvarnosti. Vaš je partner upravo rekao da mu ide na živce što svaki dan dolazite s posla sve kasnije. Ponovite tu rečenicu svojim riječima i pričekajte njegovu povratnu reakciju. Zatim kažite: “Razumijem što mi želiš reći. Mogu se staviti u tvoju situaciju.” Da se razumijemo, pritom uopće nije važno tko je u pravu, objašnjava autor knjige “Beziehungsstark”. I sada dolazi najzeznutiji treći korak jer se morate doista staviti u njegovu kožu i pitati se kako se on pritom osjeća. Adje, zatvorite oči. Možete vi to. Možda zapostavljeno? Možda čezne za romantičnim večerima? Ajde, pitajte ga! Kladimo se da će se odmah osjećati kao da ga konačno razumijete i prestati njurgati. A mogli bismo se kladiti da ćete i vi sutra doći kući ipak mrvicu ranije. U koliko? Sto kuna? Petsto?

n

MENTALNO NEDOSTUPAN

Na početku veze svaka je njegova rečenica zvučala uzbudljivo kao TED Talks, a danas to što govori slušate samo s četvrtinom pozornosti jer paralelno radite nešto drugo, recimo skrolate Instagramom i u mislima ste već s frendicama u Rovinju na kušanju vina. Nije da vam je baš svejedno što govori, ali što da radite kada na pameti imate milijun drugih stvari o kojim se morate pobrinuti... TEČAJ PAŽNJE I DUBOKE KONCENTRACIJE Motivacijski trener Jay Shetty nedavno je na svom podcastu On Purpose rekao nešto mudro - nije važna kvantiteta vaših susreta nego kvaliteta. U prijevodu bi to značilo da se sreća u jednoj vezi ne umnožava s brojem večeri koje zajedno provedete nego time kako se provedete. To podrazumijeva i to koliko ste se doista posvetili svom partneru. Evo, ako imate problem s manjkom koncentracije, morat ćemo vam predložiti jednu vježbicu kao što predlažu klincima s poremećajem pažnje. Za sljedećeg razgovora, ono dok ste još prisutni i dok vam mobiteli nisu potpuno ukrali mozak, zastanite na trenutak i pokušajte ocijeniti svoju pažnju od 1 do 10. S tim da jedinica znači - “Da, tijelo mi je ovdje, a mislima sam tko zna gdje”, a desetka je nešto kao pažnja hipnotizera - “Doslovno ne trepćem koliko te pozorno slušam.” Time ne samo da ćete ponovno uspostaviti kontrolu nad vašim mentalnim stanjem i nazovimo ga duhom, nego ćete doista biti u stanju potpuno se koncentrirati na ono važno - na čovjeka koji sjedi preko puta vas i s kojim dijelite život. No kako se ne biste doveli u situaciju da nemate vremena jedno za drugo, pokušajte primjenjivati 2-2-2 formulu, a ona kaže - svaka dva tjedna morate ići na večeru dejt, svaka dva mjeseca na kraće putovanje, a svake dvije godine na mini medeni mjesec nekamo daleko. Naravno, smartphone nije pozvan. No to, naravno, ne znači da ne očekujemo da nam pošaljete jednu romantičnu fotku među palmama.

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj