Znate li što su to moderne vode?

30/10/2016

Nova generacija "kolonjskih voda" za 21. stoljeće upravo stiže!

Doba starih kolonjskih voda po tradicionalnoj recepturi “malo limuna, malo limete, bergamota, nerolija, et voilà!” je davno zaboravljeno. Na scenu nastupaju nove - moderne vode. Čini se kao da su se prve velike promjene u trendovima recepture kolonjskih voda desile početkom devedesetih, kada se pojavio - Calvin Kleinov CK One. Godine 1994. kada se pojavio iz golemu reklamnu kampanju, bio je to “prva nova moderna uniseks voda” koja je obilježila MTV-generaciju.

Njegova je formula i dalje sadržavala velike note neizbježnih citrusa, kao i one tradicionalne, no uvedene su nove moderne sintetske molekule koje su imale potpuno novu funkciju - a to je bila izdržljivost. Jer, do tada se od kolonjske vode očekivalo da bude finog mirisa i da ima osvježavajući efekt, a ono što je CK One uveo, zvalo se Iso-E Super, molekula koja sama po sebi nema snažan miris, ali ima nevjerojatne performanse izdržljivosti, i miriše kao miks svježine, mošusa i ambriranih te drvenastih nota. Obožavatelji CK One moderne vode, kažu da je nevjerojatno kako ona u isto vrijeme miriše snažno i nježno, opuštajuće i poticajno.

Nekoliko godina kasnije, pojavili su se Tommy 1995. i Bulgarijev Eau Parfumée au Thé Verte 1997., vode ispirirane mirisom čaja. parfem Tommy zapravo je kreiran kao inspiracija slavne čajane Mariage Freres u Parizu, dok je Bulgari bio potpuno novi pristup svježini kakvu se nitko do sada nije usudio lansirati. Evo i zašto:  “formulu zelenog čaja sam napravio i čuvao je za sebe. Kada mi je Bulgari pristupio, bila je to tvrtka koja nije imala iskustva s parfemima, i zapravo nisu marili za to što je u trendu, a što ne. Htjeli su nešto novo. Tako sam im dao formulu koja je postala Eau Parfumée au Thé Verte i postala je instant-hit, ali da nije bilo Bulgarija i njihove naivnosti, nešto tako moderno nikada ne bi izašlo”, piše kreator parfema Jean-Claude Ellena u svojoj knjizi Journal d'un Parfumeur, poznatog po svojim minimalističkim kompozicijama za Hermès.

O novim modernim vodama, razgovarali smo s Antoineom Maisondieuom, kreator parfema iz Grassea, poznat po svojim modernim svježim kreacijama, autorom nove Biothermove vode Eau Fraiche, za koju kaže da u isto vrijeme miriše mokro, svježe, i čisto: “Ono na što sam ponosan kod svog parfema za Biotherm, je taj balans između svježine koja budi osjetila, i cvijetne note jasmina koje istovremeno ugađaju, i revitaliziraju”, kaže Maisondieu koji za Biotherm planira napraviti još jednu modernu vodu, na bazi lavande - “Lavanda, ali koja miriše moderno, i ženstveno - mislim da je to originalno”. Proučavajući moderne vode, čini se da im je jedna stvar zajednička: to da žele definitivno raskristiti sa starim formulama kolonjskih voda, i uvesti nove esencije koje ih čine drukčijima. “Ljudi više ne žele obične kolonjske vode”, kaže nam Jean-Claude Ellena koji je prošle godine predstavio Eau de Narcisse Bleu, kolonjsku vodu s notom narcise, i Eau de Mandarine Ambree, s notama mandarine i ambre. Trenutno su u trendu 3 očita trenda među modernim kolonjskim vodama - jedan orijentiran na cvijetne, pudraste i nježne note koje osim svježine nude i senzualnost, čije ružičaste i beige bočice nagovještavaju nježnost, drugi bazirana na drvenastijim, začinskim notama, često u uniseks plavičastim flakonima, i treći s takozvanim “ozonskim” notama koje podsjećaju na ljeto, vjetrom nošenu svježinu morske vode, inspirirani azurno-plavim vodama - često u azurno-plavim bočicama.

Najnoviji primjer "moderne vode" je novi Calvin Klein CK2, miris za milenijalce koji nije niti za cure, niti za dečke, nego za sve: cure koje vole dečke, dečke koji vole cure, cure koje vole cure i dečke koji vole dečke.

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj