U svijetu ‘odgovorne ljepote’ plastika ne postoji, a svoje omiljene serume nadopunjavamo u dućanu

01/02/2021

Znači li to da je tajna ‘spašavanja Zemlje’ povratak nekim jako zastarjelim metodama?

Nedavno smo za ručkom raspravljali o činjenici da se mlijeko promijenilo i da se apsolutno ne može mjeriti s onim koje su mljekari nekad uredno donosili pred naša vrata. Bilo je to neko vrijeme kojeg se ja, pa čak ni moja mama definitivno ne sjećamo što ne znači da bi vrlo rado, kad bi se prilika za to pojavila, uskočili u neki čarobni vlak i vratili se u prošlost.

Naime, našu je nesvakidašnju temu povelo novo saznanje kojemu se okreću brojne svjetske kompanije, a riječ je o radu na uređajima pomoću kojih ćemo u dućanima moći nadopunjavati svoje omiljene šampone, sapune, deterdžente, ali i druge proizvode koji trenutno dolaze u obaveznim plastičnim bocama.

Alternativna opcija, koju je Procter & Gamble kompanija lansirala krajem prošle godine, uključuje prodaju aluminijskih bočica za šampone sigurnih za čuvanje i nadopunjavanje, dok su vrećice za nadopunu rađene od čak 60% manje plastike s ciljem maksimalnog smanjivanja plastičnog otpada.


Pokretu odgovorne ljepote krajem siječnja se pridružio i Biotherm koji trenutno radi na testiranju mogućnosti nadopunjavanja higijenskih prostora u dućanima i to bez ikakvog korištenja plastičnih materijala. Naime, brendov poznati serum, Life Plankton Elixir, uskoro bi mogli puniti u dućanima, a njihov najavni video doista podsjeća na futurističke filmove.

Ideja je konzumentima omogućiti sljedeće tri usluge:

  1. Čišćenje bočice od reciklažnog stakla od ostataka, a zatim sušenje filtriranim zrakom.
  2. Nadopunjavanje bočice novom dozom seruma iz spremnika za punjenje.
  3. Graviranje bočice simbolom vala prilikom svakog nadopunjavanja kako bi vodili brigu o tome koliko je puta bočica prošla kroz nadopunjavanje te kako bi zadržali osviještenost o sprječavanju daljnjeg zagađenja naših mora

Kompanije također obećavaju reducirati pakiranja ne bi li maksimalno smanjili otpad:

“Više ne možemo iskoristiti stvari i samo ih tako baciti. Moramo reciklirati. Ipak, vjerujte mi, promijeniti industriju nije lagan posao”, rekao je Giulio Bergamaschi, predsjednik Biotherma.

Pa, iako sa sigurnošću možemo reći da ovakva vrsta “napredne budućnosti” neće tako brzo postati dio svakodnevice, utješno je znati kako neke od najvećih svjetskih beauty kompanija kao što su P&G i L’Oreal, naporno rade na prijeko potrebnim promjenama.

I, iako je lakše zamisliti budućnost u kojemu će nam mlijeko pred vrata donositi roboti, a ne mljekari, mi ćemo ostati osviješteni i, tamo gdje možemo, sami nastojati spašavati svijet.

Sara Schmidt

Novo

Komentiraj