Stižu skinfluencerice!

16/07/2020

Novi val beauty influencerica opsjednutih njegom kože (a ne make upom) dolaze na scenu. Cosmo istražuje.

U moru predivnih fotki muffina, jutarnjih kava i novih pudera u koje gledamo na društvenim mrežama nešto nedostaje. Gdje su nestale sve one fotke tinejdžerica s previše pudera koje konturiraju svoje lice do iznemoglosti, svime i svačime? Zašto više ne viđamo nove videouratke u kojima netko iscijedi cijelu pipetu prepunu shimmera na facu?

I još nešto: nije da se bunim, ali otkad su se influencerice prestale fotošopirati do iznemoglosti pomoću aplikacije Facetune? Čini se da se sve to dogodilo preko noći. Svi ti nestvarni beauty ideali su iščeznuli, estetika se promijenila, a pojavila se nova generacija. Upoznajte skinfluencere.

Njihova je koža nevjerojatno blistava, a pore praktički uopće nemaju, njihove obrve su savršene, iako malo čupave, a na licu nemaju ni trunke šminke. Objavljuju selfieje u kupaonici, odmah nakon tuširanja (s ručnikom na glavi), i trackaju lica maskama, a ne puderima.

Njihov toaletni stolić jedva drži sve te proizvode, a njihova kupaonica izgleda kao da ste u ušli u luksuzni kozmetički salon. No jesu li pripadnici te nove generacije influencera, koji sa svima dijele svoje rituale za njegu kože, doista buntovnici koji se bore protiv tiranije tipične, pretjerane, Insta-glam estetike? Ili su oni samo influenceri koji su promijenili dlaku, ali ne i ćud? Na prvi pogled, nismo sigurni.

STIŽU-SKINFLUENCERICE-0538528392

SMRT INSTA-GLAM-a

Bilo je neizbježno: taj Insta mjehurić morao je jednom puknuti. Isti onaj mjehurić koji se pretvorio u činjenicu da gotovo svaki beauty influencer s velikim brojem followera ima svoj brend ili svoju kozmetičku liniju u suradnji s nekim brendom.

Nakon što je izdala 11 paleta sjenila 2019., Anastasia Beverly Hills zabilježila je pad prodaje za 30% u prvom kvartalu, a brendu Kylie Jenner pao je profit za 62% u 2018. godini. Nisu ti brendovi jedini odgovorni za to što im se dogodilo, odgovorne su i slavne ličnosti, poput Alicie Keys i Billie Eilish. U otvorenom pismu iz 2016. Alicia je najavila da se više “neće pokrivati” i otad se gotovo više ne šminka u javnosti. S druge strane, Billie Eilish je sa svojih 18 godina toliko nonšalantna da nije ni spomenula da se ne šminka kao drugi, za nju to uopće nije pitanje. Osim toga, dovoljno je pogledati nekoliko videa na TikToku u kojima se “obične” cure rugaju beauty youtuberima s obrvama nacrtanim markerima kako biste shvatili da generacija Z ne želi na svojim facama tonu proizvoda.

Dok sam bila tinejdžerica, bilo mi je potpuno normalno imati tonu pudera Estée Lauder Double Wear na licu, a mojoj 16-godišnjoj nećakinji Daisy – koja je moj lakmus-papir za pitanja što je cool – to nije nimalo normalno. Ne samo kako mi neprestano govori da je više cool izgledati “kao da se nisi trudila”, nego ona nikad i ne nosi puder jer kaže: “Što fali mojoj koži?” Taj se bunt vidi i po sadržaju koji konzumira. Naime, i ne gleda YouTube beauty influencere jer im ne vjeruje. “Teško je naći nekoga tko je doista iskren”, sliježe ramenima.

KYLIEJENNER-shot-2019-06-26-at-6-07-25-am-1561543658

NOVI PRIORITETI

Poznat kao Banksy u svijetu skinfluencera, Matt Woodcox (@dirtyboysgetclean) ima više od 56k followera na Instagramu. Za njega je ova promjena pravo osvježenje. “Svi smo već umorni od toga da nam netko nameće da nešto moramo sakriti – zašto bismo morali”, pita se. Elle McNamara (@bambidoesbeauty, 33.6k followera) podsjeća me na ona dobra stara vremena kada su blogeri još bili nevini i iskreni, a kada je Jasmine Stewart  (@jasminetalksbeauty, 15.7k followera) tematiku svog sadržaja na Instagramu promijenila iz make upa u njegu kože, primijetila je trenutačni porast broja followera (iako tvrdi da je to napravila spontano). Emma Hoareau (@emmahoareau, 63.4k followera) ovaj novi pokret smatra buntom: “U svijetu koji je fejk mi smo kao buntovnici koji se bore protiv toga.” Ali, zašto zapravo skinfluencerima možemo vjerovati više nego njihovoj napudranoj konkurenciji?

IZA KULISA

Dok surfate beauty profilima na Instagramu, jasno vam je o kakvoj je estetici skinfluencera riječ - grafički okviri u pastelnim nijansama i puno selfieja s vazelinom na licu. Elle objašnjava kako je tužna istina da su shelfies ono što ljudi vole. “Kod mene oni bolje prolaze nego išta drugo”, tvrdi. Eto, napokon mogu pitati nešto što me od početka muči - koriste li doista sve te proizvode s kojima se fotkaju? “Instagram je vizualna platforma pa, primjerice, proizvode CeraVe koristim gotovo svaki dan, ali nema teorije da bih to objavila na svom feedu jer jednostavno ne izgleda dobro”, kaže Elle. Matt se slaže: “Bilo bi smiješno reći da bih proizvod koji estetski ne zadovoljava moje kriterije objavio na svom glavnom feedu pokraj onog koji je vizualno atraktivniji. Obožavam tako Weledinu kremu Skin Food, ali ne spominjem je u feedu baš iz tog razloga.” Ako to vrijedi za proizvode koji se smatraju “preružnima” za glavni feed te su preusmjereni na Insta-storyje, vrijedi li to i za dane kada koža ne izgleda dobro? Elle svoje nesavršenosti na licu tretira kao i dane u PMS-u kada koža luduje. “Transparentna sam sa svojim followerima u rubrici Insta-Stories, ali onih dana kad imam loš ten, neću objaviti fotku u feedu.” Matt ponekad blistavost kože postiže i na druge načine. “Nekidan sam bio prehlađen, a morao sam objaviti fotke za jedan brend pa sam uzeo Glossier Futuredew (fluid s česticama za uljepšavanje kože) kako bih izgledao življe”, objašnjava.

No meni ta linija između istine i realnosti postaje malo pomućena. Razumijem da Matt želi izgledati najbolje što može dok radi svoj posao, ali hoće li netko tko gleda njegovu fotografiju znati da blistavost njegove kože nije stvarna? Ili će misliti da moraju pod hitno kupiti još kozmetike kako bi postigli takvu blistavost? Jasmine priznaje kako osjeća pritisak da uvijek mora imati “savršen” ten, ali baš zato što ga nema, to joj daje priliku za dodatan sadržaj. “Zahvaljujući tome, možemo dijeliti to putovanje prema ‘savršenom’ tenu sa svojom publikom”, kaže ona. A Emma naglašava i prednost mnogih influencera (pogotovo njezinu koja se razumije u fotografiju) naspram nas, običnih ljudi s lošim tenom: “Poznajem kutove pod kojima dobro izgledam i razumijem moć dobre rasvjete.”

Stižu-skinfluencerice-0542119561

PREVIŠE INFORMACIJA

OK, sad kada znamo da među svim tim skinfluencerskim fotografijama postoji element sumnje, što je sa savjetima koje nam oni daju? Jer, na kraju krajeva, nisu svi oni baš stručni u onome o čemu govore.

Obratila sam se dr. Justine Kluk, dermatologinji specijaliziranoj za akne, koja mi uvijek direktno kaže kako stvari stoje. “Važno je znati da ta vrsta savjeta nije krojena specifično za one koji ih slušaju. Osim toga, kada je riječ o zdravlju, ne postoji institucija koja kontrolira kvalitetu i valjanost savjeta na društvenim mrežama, stoga ako nešto zvuči apsurdno, opasno ili predobro da bi bilo istinito, raspitajte se dobro prije nego što povjerujete.”

U njihovu obranu, svi influenceri koje sam intervjuirala davali su savjete koji stoje, ali zanimalo me što dr. Kluk misli o promoviranju golemih količina proizvoda. Treba li jednoj osobi doista toliko seruma? “Ako koristite previše aktivnih sastojaka, u najboljem slučaju vaša rutina neće biti toliko učinkovita. A u najgorem, mogu se pojaviti crvenilo, iritacije, preosjetljivost i upale”, komentira dr. Kluk te savjetuje da svoju rutinu što više pojednostavnimo. Ujutro čišćenje, serum s antioksidansima i SPF, navečer čišćenje i bogata krema, a svemu možemo dodati i specifičnu njegu, kao što je retinol za bore. Osim toga, dr. Kluk imala je lijepe riječi o mojim novim prijateljima s blistavom kožom. “Savjeti skinfluencera mogu biti korisni uz stručne medicinske savjete za one koji imaju problema s kožom”, kaže mi te dodaje: “Samopouzdanje koje nam daje lijepa koža potiče i zdrave životne navike.” Ugodno sam iznenađena njezinom pozitivnom reakcijom pa sam odlučila skinfluencere pitati koji su njihovi stručni izvori informacija.

Svi mi navode vjerodostojne izvore: Paula’s Choice za analizu sastojaka te mnoge druge stručnjake koje i ja poštujem i konzultiram. Osim toga, pa nisam ni ja dermatologinja. Unatoč prvotnim sumnjama, nakon što sam provela vrijeme s ovim znalcima za njegu kože, vjerujem da su njihovi savjeti temeljeni na istraživanju te upotpunjeni njihovom strašću. No kao što je to često u svijetu društvenih mreža, ono što vidimo nije nužno uvijek ono što se čini da jest. Shelfies su jednostavno umjetnost – oni kreiraju estetiku, ali ne daju nikakvu informaciju osim estetske.

Drugim riječima, ne morate imati planinu proizvoda u svojoj kupaonici. Naprotiv, pametno je odabrati jednostavniju rutinu njege kože. Skinfluenceri, za razliku od svojih napudranih i filtriranih kolega, djeluju kao zajednica. Podsjećaju me na prvu generaciju beauty blogera koje samo pratili kao da su nam prijatelji, a ovi drugi djeluju kao prodavači. Ipak, brendovi postaju sve svjesniji novih poslovnih prilika koje ih čekaju u svijetu njege kože (Huda Beauty i Kylie Jenner već imaju svoje nove skincare linije), no neće tako biti zauvijek.

Laura Capon, I.P.

Novo

Komentiraj