Dolaze parfemi bez spola!

06/10/2017

Parfemska industrija nam odsada nudi mirise koji nisu ni muški, ni ženski, ni uniseks, već oni koji ne mare za spol. Analizirali smo ovaj trend od A do Ž

 

Vjerovali ili ne, prvi uniseks parfem u povijesti pojavio se na policama parfumerija potkraj devetnaestog stoljeća. Bio je to Guerlainov Jicky iz 1889., miris koji je kreirao Guerlainov “nos” Aimé Guerlain i posvetio ga stanovitoj Jacqueline čiji identitet nikada nije otkriven. Pariška parfemska kuća nije precizirala je li riječ o muškoj ili ženskoj kreaciji, no kako je prezentirana u bočici Quadrilobé u kojoj su se inače smještali ženski mirisi, inklinirao je ženama. Legenda kaže da su taj seksi parfem s lavandom i vanilijom muškarci kupovali ljubavnicama, a kako nije bio isključivo feminiziran, parfimirali su i sebe za alibi ako njihove supruge na njima osjete “ženske tragove”. Danas, 128 godina poslije, vjerni poklonik Jickyja je Sean Connery, irski zavodnik, James Bond dlakavih prsa koji ne mari što se njegov parfem nalazi na ženskim policama. Lansiranje muških parfema bio je prije Drugog svjetskog rata poslovni rizik, a dugo je trebalo da postanu relevantni igrači parfemske industrije. 

PARFEMSKO PROLJEĆE 

U međuvremenu pojavljuju se prve robne kuće, prvi eksplicitno muški parfemi, stiže konzumerizam, a godine 1966. na scenu stupa prvi Diorov muški parfem Eau Sauvage. Početkom sedamdesetih bio je i simbol “pariškog proljeća”, ali i feminističkog pokreta. Naime, u inat muškarcima njime su se osvježavale žene, želeći pokazati da mogu nositi muške parfeme i tako “biti kao muškarci”. 

NA MUŠKIM I ŽENSKIM POLICAMA 

Tridesetak godina poslije, spolnu podjelu parfema dodatno je pomrsio Calvin Kleinov CK One, miris koji se 1994., kada je lansiran, otvoreno deklarirao kao uniseks u reklamnim kampanjama koje su prikazivale muško-muške i žensko-ženske parove. Bilo je jasno da je CK One namijenjen slobodoumnoj MTV generaciji. Trend je uzeo maha početkom 2000-ih, kada su niche parfemi doživjeli uzlet: Éditions de Parfums Frédéric Malle, IUNX, Serge Lutens, L'Artisan Parfumeur parfemske su kuće koje na bočicama nisu imale oznake “femme” ili “homme”. Recentni primjeri ovog trenda su Chanelov Boy iz kolekcije Les Exclusifs, parfem koji se nosi kao što žene nose muške košulje, Guerlainov Lui, rezolutno uniseks, Cartierov L'Envol, muški miris koji je kreiran kako bi se svidio ženama koje ga kupuju svojim muškarcima, Kenzova kolekcija Totem koja čak i u hrvatskim parfumerijama Müller stoji i na ženskim i na muškim policama te cijela serija novih niche parfema koji za spol ne mare. Ovaj trend “bespolnih” parfema najbolje je opisao modni dizajner Jean-Paul Gaultier koji je prilikom predstavljanja svog parfema Gaultier² na pitanje novinarke je li riječ o muškom ili ženskom mirisu, rekao sljedeće: “Koža nema spol, zar ne?” 

DC6DCAE5-B398-40ED-A428-AF96DAA6523C

CARTIER L'Envol muški miris koji vole žene

# 50 ml EdP 689 kn

C61A8DE6-C377-4259-8E15-B5220EDD93EE

CHANEL Boy, parfem koji žene nose “poput muške košulje”

# 75 ml 1122 kn u Martimexu na Trgu (Espace Parfums u Zagrebu)

1985759A-852E-4BBD-90D3-2F20367C18B8

CALVIN KLEIN CK All, miris “za sve” 

# 50 ml EdT 319 kn

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj