Celulit i kako ga se riješiti... što prije!

17/08/2016

Devet od deset cura ima celulit koji mijenja površinu kože i umanjuje njezinu čvrstoću. OVih pet pravila trebate znati kako biste upoznali svoga neprijatelja.

Ti jedna obična koro od naranče! Ti si ružan, tvrdoglav i uočljiv na plaži, vrijeme je da te se riješim. Ti si mi u mislima, ti si mi u nogama, na guzi i na trbuhu. Ti jedna obična nakupino vode u tijelu, ime ti je CELULIT.

Nitko nije pošteđen narančine kore, čak ni sportašice, ni supermodeli. Ipak, to ne znači da ga se ne možemo riješiti. 

Nudimo 5 stvari koje niste znali u celulitu, a mogu vam pomoći da se s njim zauvijek pozdravite.

 

1. Mast ima ritam

Svaka stanica, pa čak i masna stanica, ima vlastiti bioritam. Tako se masnoće iz tijela oslobađaju ujutro (što se zove lipoza), a nakupljaju navečer (što zovemo lipogeneza).

ŠTO TO ZNAČI? ‘’Samo sveobuhvatna briga o sebi može zajamčiti trajne rezultate mršavljenja. I kad je riječ o prehrani, vježbanju, čak i o masaži, vrijede isti kronobiološki zakoni te pravi trenutak igra odlučujuću ulogu: akcija sprečavanja nakupljanja masti mora uslijediti kad se stanica prirodno rješava masnoća”, tvrdi dr. Lafontan, direktor istraživanja na institutu za medicinska istraživanja Inserm.

prehrana

2. AM/PM hrana

Ako se želimo zdravo hraniti bez debljanja, trebamo poštovati ravnotežu punjenja i pražnjenja masnih stanica koju regulira inzulin.

ŠTO TO ZNAČI? Inzulin je ključan za proces nakupljanja rezervi masti. Ujutro je najjednostavnije izbaciti masti iz stanica. Možemo si, dakle, priuštiti slatko/masni energetski doručak. U prvoj polovici dana trebali bismo apsorbirati  70 do 80% dnevnog energetskog unosa. Navečer se pokreću mehanizmi intenzivnijeg nakupljanja masnoća pa obrok ne smije biti preobilan.

3. Koji je najbolji sport?

Cirkulacija se poboljšava ponavljanjem pritiska na petu.

ŠTO TO ZNAČI? Da je najbolji sport u borbi protiv celulita džoging. Možete ga zamijeniti hodanjem kako biste sačuvali zglobove. Redovito se bavite bilo kakvom fizičkom aktivnošću, ako je moguće dva do tri puta tjedno, i minimalno 40 minuta bez prekida.

joging

4. Što i kako jesti? 

Uravnotežena prehrana je važna, kao i način na koji jedemo.

ŠTO TO ZNAČI?  Zlatno pravilo: tri do pet obroka dnevno u isto vrijeme. Izbjegavajte stresne situacije tijekom uzimanja obroka,  jedite polako i dobro sažvačite hranu. Jedite u određene sate. Izbacite  “jako vruće” i “jako hladno” jer mogu iritirati probavni trakt.  Izbjegavajte hranu koja napuhuje (npr. zelje, blitva...).

masaža

5. Masaža je ključ

Masaža, tvrde kineziterapeuti, utječe na uspješnost borbe protiv infiltriranog celulita.

ŠTO TO ZNAČI? Masaža djeluje na drenažu i stimuliranje mikro-cirkulacije te oslobađa od stresa koji izaziva skladištenje masnoća i zadržavanje vode. Usput rečeno, valja piti barem litru  vode na dan.

 

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj