Odlučili smo saznati sve o parfemima: Zašto neki dobro mirišu na mojoj prijateljici, a na meni ne?

16/01/2021

Volite parfeme? Mi isto. Zato smo odlučili saznati što se doista nalazi u parfemu, kako odabrati pravi miris, zašto neki mirisi mirišu tako dobro na vašoj frendici, ali ne i na vama i još puno, puno više.

Postoji nešto vrlo misteriozno kad je u pitanju parfem. Iako je u potpunosti nevidljiv, na osobu može ostaviti veći dojam od bilo čega drugoga što imamo na sebi. Osim toga, vrlo rijetko znamo točno od čega se sastoji. Pa, razgovarali smo sa stručnjacima ne bi li saznali sve što te je ikada zanimalo o tvom omiljenom tajnom oružju.

Većina mirisa sadrže prirodne sastojke

Prvi i osnovni sastojak zaslužan za očaravajuće mirise u bočicama bilo je cvijeće. Annick Goutal, brend koji još uvijek drži titulu jednog od najluksuznijih parfema današnjice, svoju recepturu kroz godine nije bitno mijenjao. Camille Goutal, kćer Annick Goutal i predstavnica brenda rekla je: "Cvijeće ima veliku povijest u mirisima. Prekrasno je, ženstveno i seksi - osobine koje svatko želi u svojem parfemu. Cvijeće će uvijek intrigirati i žene i muškarce. Mnoge žene noseći parfem cvjetnog mirisa kažu kako im to stvara posebnu vezu s prirodom."

Neki mirisi imaju i sintetičke sastojke

Goutal je također rekla kako unatoč njihovoj ljubavi prema prirodnim sastojcima, stvoriti dobar parfem koristeći samo njih nije uvijek moguće. Otkrila je kako iza toga postoje brojni razlozi. Za početak, riječ je o luksuzu koji si brojne kompanije ne mogu priuštiti. Osim toga, radi se o kompleksnim sastojcima koje nije uvijek moguće dobro ukomponirati u miris. Tu upadaju sintetički mirisi. "Sintetički sastojci nude brojne mogućnosti koje prirodni ne nude. Naprimjer, prirodno ne možete izvaditi ekstrakt kokosa ili breskve i tu sintetički sastojci jednostavno dobivaju bitku." Razloga ima još. Iako se teži ka prirodnom, uzimanje baš svih sastojaka iz prirode značilo bi veliku štetu za okolinu. Dobar primjer je sandalovina koja služi kao omiljen sastojak brojnim mirisima i osvježivačima. Budući da bi bilo ekološki neodgovorno koristiti pravu sandalovinu, umjesto nje se koristi umjetno proizvedena replika ekstrakta čija funkcija ne umanjuje kvalitetu finalnog proizvoda.

kolonjska

Postoji razlika između parfema, toaletne i kolonjske vode

Ako svi mi to "od milja" nazivamo parfemom, postoji više vrsta mirisa i oni su rijetko zapravo "parfem". OK, to svi u teoriji znamo, no znamo li i što točno čini razliku između parfema, kolonjske ili toaletne vode? Goutal objašnjava kako je razlika u koncentraciji. "Najveća koncentracije je u samom parfemu. Sljedeća je toaletna voda, a o posljednja kolonjska voda." To znači da je parfem i najčišći oblik mirisa, s najvećom koncentracijom skupih esencijalnih ulja i najmanjom količinom alkohola i vode. U nekim slučajevima, parfem uopće ne sadrži vodu. Postoji još jedna zabluda, a vezana je za kolonjsku vodu. Unatoč popularnom vjerovanju, kolonjska voda nije napravljena isključivo za muškarce i nerijetko miriši drukčije od istoimenog parfema.

Parfem vrijedi svake lipe

Baš poput odjeće, mirisi rangiraju od pedeset pa do pedeset tisuća kuna. Ipak, želite li pravi parfem, nećete ga naći po jeftinoj cijeni. Razlog se krije u nekoliko faktora, a glavni je kvaliteta sastojaka i sama bočica. Ipak, cijena uvijek ne obećava i kvalitetu. Ponekad je tajna u marketingu. Sam miris često ne vrijedi onoliko koliko ga plaćamo - veliki postotak odlazi na marketinšku kampanju, honorare modnim dizajnerima i celebritijima, ali i samo pakiranje. Toga su svjesni i brojni proizvođači, primjerice Phlur čiji se marketiški plan sastoji od direktnog obraćanja potrošaču, a to omogućava održavanje vrhunske kvalitete za nižu maloprodajnu cijenu. "Za same sastojke plaćamo 3-4 puta više od cijene koju vi plaćate u trgovinama i svejedno uspijevamo održavati na 500-injak kuna u odnosu na 1000 kuna i više koliko plaćate druge parfeme.", objašnjava Eric Korman, CEO Phlura.

Trendovi se mijenjaju sezonski

Iako vam se na trenutak može činiti da su parfemi bezvremenski, statistike ipak pokazuju kako se neki prodaju više od drugih, ovisno o tome koje je doba godine. Goutal kaže kako postoje dva tipa trendova: jedan je onaj sezonski koji ovisi isključivo o vremenu (ljudi teže lakšim mirisima ljeti dok teže čuvaju za zimu), a drugi je puno dugotrajniji trend koji ovisi o popularnosti pojedinog sastojka - njegova bi popularnost mogla trajati godinu dana, ali i cijelo desetljeće. No, ono oko čega se mogu složiti svi veliki proizvođači - miris ovisi o pojedincu. Jednom kad pronađete svoj miris, nije neobično da ćete se istog koristiti 365 dana u godini, neovisno o tome smatraju li ga drugi trendi ili ne.

parfem


Najpopularniji mirisi su oni s notama drva, citrusa i vanilije

Ako vam mnogi mirisi mirišu slično, ne radi se o nikakvoj slučajnosti. Bez obzira na to što piše na bočici, postoje određene kategorije mirisa ili nota koje nikad neće prestati biti popularne. Ipak, ljudi u parfemima rijetko traže pojedini sastojak. Goutal kaže kako bi se u parfem trebali zaljubiti: "Trebala bi to biti ljubav na prvi njuh."

Mirisi mogu mirisati drukčije na svakome

Ne moramo nositi parfem da bi imali poseban i prepoznatljiv miris koji nas čini, pa, nama. Naša jedinstvena tijela, način života i kemija ponekad imaju moć potpuno promijeniti način na koji parfem miriše na našoj koži. Primjerice, ljudi imaju različite razine pH i to je jedan od razloga zašto bi vaš omiljeni parfem na vama mogao mirisati odlično, a grozno na vašoj frendici.  Upravo se zbog toga događa i problem s ljudima koji se žale da parfem koji su kupili ne miriše jednako kao što je mirisao na testeru kad su ga probali. Korman je rekao: "Očito je da nismo napravljeni od papira, zato će uvijek postojati razlika između mirisa na testeru i mirisa na našoj koži." To znači da parfem možemo zapravo isprobati samo ako ga pošpricamo po sebi, a ne komadiću papira na kojemu nam ga nude. Hm, dobra informacija za sljedeći put kad nas uhvate u tome kako parfeme prije izlaska "isprobavamo" na sebi.

frendica


Što je veća kvaliteta mirisa, to će dulje trajati

Ne postoji ništa gore od mirisa koji ishlapi prije podneva. Ako i vi imate taj problem, svoj bi omiljen miris trebali zamijeniti za neki s jačom koncentracijom. Ipak, previše koncentrirani mirisi ne znači da su nužno i bolji. Naposljetku, tko želi biti hodajuća parfumerija? Isto pitanje postavljaju si i proizvođači onda kad rade na novim proizvodima. Bitno je pronaći balans između parfema koji će trajati cijeli dan, ali sam neće biti neugodno jak. Najbolje rješenje? Uložite u parfem umjesto toaletne ili kolonjske vodice. Iako se na prvu čini puno skuplje, parfem će i dulje trajati te će se vaša investicija na kraju ipak isplatiti.

Sara Schmidt

Novo

Komentiraj