4 (zen) trikova kako se skulirati

25/05/2020

Ako niste znali, naše tijelo nakuplja masnoće u tijelu kada je pod stresom!

Naturopati i istraživači jednoglasno tvrde: smanjiti razinu kortizola (hormona stresa) znači smanjiti nakupljanje suvišnog masnog tkiva.

Imamo 4 trika kako se skulirati.

MISLITI POZITIVNO

Disati, izbjegavati stres, baviti se jogom, meditirati, tako treba. No treba i razmišljati pozitivno, i to na sljedeći način: “Dobro se osjećam u svom tijelu. Moje mi se tijelo sviđa, moje se tijelo sviđa svima.” Zvuči glupo, ali ako ti izgovaranje ovih auto- sugestivnih rečenica prijeđe u naviku, vidjet ćeš da ćeš lakše podnositi stres svakodnevice (a time i imati sve rjeđe porive za nezdravom hranom). Važno je naučiti upravljati emocijama i stresom.

JESTI (BAREM) JEDNOM NA DAN 100% SVJESNO

Dok jedete, pokušajte razmišljati što intenzivnije o tome što i kako jedete. Uzmimo za primjer običnu čokoladu, onu istu koju inače progutamo u tri sekunde bez ikakva zadovoljstva. Prvi korak: otvorite čokoladu i pogledajte je iz svih kutova, kako je lijepa, smeđa i fina, kao da je nikad nisi vidjela. Drugi korak: dodirni je i istraži njezinu teksturu. Treći korak: onjuši je cijelu, kakvog je mirisa? Peti korak: e, sada je možeš pojesti. Zapravo, nakon što si se izguštala u njoj, želiš li je uopće još? Zapravo i ne toliko? U tome je trik.

KONTROLIRATI DISANJE

Znanstvenici to zovu srčana koherencija. Naime, kada smo pod stresom, disa- nje i srčani ritam su kaotični. Različite vježbe disanja i opuštanja prakticiraju se već tisućama godina jer pomažu smirivanju. Stoga tri puta na dan pet minuta (kad se probudite, prije ručka i oko 15 sati) neka vam udisaj i izdisaj traju 10 sekundi. Nama pomažu aplikacije za disanje (npr. breathe + Simple Breath Trainer) koje vizualiziraju trajanje daha umirujućim bojama. Jer kontrolirajući disanje, utječemo na pravilan rad srca, aktivnosti našeg mozga i (za nas u ovom trenutku dosta važno) kontrolu potrebe za nezdravom hranom. Eto, sada ima smisla, zar ne?

TRAŽITI POMOĆ OD BILJAKA

Ali ne od bilokojih biljaka. Neke su biljke bogate tzv. mucilage želatinoznim tvarima (one kojese napuhuju u kontaktu s vlagom) pa su zbog toga dobar izvor topivih vlakana za organizam, smanjuju apetit, potiču probavu te smanjuju apsorpciju šećera i nakupljanje masti. Možete izabrati indijsku smokvu, garciniju ili psyllium, indijski trputac. Možete ih pronaći u prirodnim ljekarnama ili dućanima zdrave prehrane u obliku kapsula ili u prahu. A što kad nas uhvati neizdrživa glad ili (opet) potreba za slatkim? Tada savjetujemo srebrnu svilenicu koja suzbija potrebu i ovisnost za slatkim.

I.P.

Novo

Komentiraj