'Neka mikro snaga bude s vama': Ni Baby Yoda nema visoka očekivanja jer zna da mini potezi čine velikog majstora

26/02/2021

Tako barem kaže Simon Garfield, novinar i autor knjige “In Miniature: How Small Things Illuminate the World”, a Baby Yoda bi svakako nadodao i “Neka mikro snaga bude s vama”

Možda smo i mi u Cosmu krivi što ste vi cijelo vrijeme živjeli u zabludi da je veličina važna. No ako se malo bolje osvrnete oko sebe, mogli biste primijetiti da vrijedi upravo suprotno pravilo. Recimo, Baby Yoda, kamp-kućice, mikro torbe… Shvatili ste, u trendu su minijature želeći nam očito svesrdno dokazati da su u ovim gadnim vremenima, eto, male stvari važne, kaže Simon Garfield, novinar i autor knjige “In Miniature: How Small Things Illuminate the World”. Naravno, ovaj princip ne vrijedi samo za stvarčice koje ćete ovo ljeto kupovati kao ludi i to samo zato što su preslatke i stanu u torbu, nego i na sve oko nas, ponajprije na nas i naša očekivanja.

Pohvala malim uspjesima

Uostalom, zašto si ne biste svaki dan čestitali na malim uspjesima. I koga briga ako niste uspjeli otići ove godine na maraton kada ste, evo, jutros izdržali vježbati deset minuta. Zaspali ste nakon tri stranice Knausgårda? Čestitamo! Ipak su to tri stranice. A što ćemo s onim kompletom seksi rublja i igračaka koje još niste stigli ni proučiti? Nema veze. Pa flertovali ste sa strancem preko puta vašeg stola cijelu večer, a i to se računa. Naime, da biste bili sretni i zadovoljni svojim postignućima ne morate cijeli život s nule odmah prebaciti na sto, promijeniti posao, dečka, zemlju... Dovoljno je da se koncentrirate na male, a važne promjene u ponašanju ili kako ih stručno zovu - mikro navike.

Kako zavezati gojzericu

Znate već o čemu govorimo, o onome zrno po zrno pogača, kamen po kamen palača. U prijevodu - umjesto da si razbijate glavu time kako ćete se uspeti na vrh planine, radije se upitajte - kako ću su se, kvragu, dovući do podnožja planine. Ili još bolje - kako ću zavezati gojzerice. Marko T. dobro zna o čemu govorimo jer tko zna koliko ga je puta paralizirao pogled na planer, kao i trenutak kada bi shvatio koliko ga teških i gotovo nemogućih zadataka čeka. Nemojte sami sebe strašiti nerealnim očekivanjima. Zdrobite ih na male zadatke koje možete rješavati dan po dan te ih modificirati umjesto da odustanete od plana.

g

Dresirajte tu zvijer zvanu navika

E sad, lako je reći, ali kako to izvesti? Olakotno je to što automatizmi igraju veliku ulogu, što su dokazala i istraživanja američke psihologinje Wendy Wood. Naime, ona kaže da se 43% naših odluka temelji na automatizmima, dakle bez previše razmišljanja, što je s jedne strane vrlo praktično. Jer tko bi svaki put pri pranju zubi, vožnji bicikla ili oblačenju razmišljao što mora prvo raditi… Eto, sada znate da imate brdo vremena i možete se često upitati: “Čekaj, a što sada zapravo radim? Jesam li na dobrom putu koji će me dovesti bliže cilju?” Primjerice, želimo živjeti zdravije. Svako od nas zna da je jabuka sto puta bolja od čokolade, a izazov se sastoji u tome da se odviknemo od toga da u određenim situacijama pokleknemo pred svojim nagonima i impulsima. A da biste izdresirali svoj nagon, ne morate čekati početak godine, mjeseca ili tjedna. Danas, recimo, možete zapaliti cigaretu nakon ručka pola sata kasnije jer i to je mala promjena koja će narušiti vaše ustaljene navike i strukture. Još ako to uspijete izvesti i sutra… I nemojte biti razočarani ako se večeras ne uspijete suzdržati od kojega gutljaja vina iako ste si obećali da više nećete piti. Sjetite se da ste izdržali tri dana pa onda zgriješili i da je to puno bolje nego piti svaku noć. Nastavite tako jer istraživanja pokazuju da je čovjek automatski koncentriraniji i pažljiviji ako se fokusira na male uspjehe, odnosno na pozitivne osjećaje sada i ovdje. Da, to znači i da kada konačno dođete do vrha, vrijedi zastati, duboko udahnuti i odvojiti vrijeme za uživanje. Respect!

babyyodasve 5

MIKRO PREVARE

Veza vam je postala toliko naporna i dosadna kao da deseti put gledate omiljene “Prijatelje“? Bez brige, jer libido trebate i morate nahraniti, ali bez komplikacija koje bi mogle uslijediti ako u igru ubacite nove uloge i statiste. Da, mislimo na guilty pleasures za oči. Bacite pogled na hot svećenika Andrewa Scotta u seriji “Fleabag“ (2. sezona, 4. epizoda). Ili škicnite na Instagramu što radi model Nick Bateman. Zašto? Zato što su norveški znanstvenici otkrili da samo pogled na atraktivno lice aktivira onaj centar u mozgu koji izaziva dobro raspoloženje. Da, shvatili ste. Dignete si razinu seksualne energije gledajuću druge, a onda se usmjerite na svog dečka ili curu. Ok, djelovanje je kratkoročno, ali trebalo bi biti dovoljno za jedan dobar quickie.

MIKRO INVESTICIJE

Naravno da ne možete preko noći postati vuk s Wall Streeta, ali ako počnete koristiti aplikaciju Best Brokers (iOS/Android), na dobrom ste putu. Ne da biste se zabavljali poput Leonarda DiCaprija, nego da biste razvili osjećaj za tržište i isprobali profi alate. Ne bi bilo loše ni da upišete neki besplatni tečaj. Znate kako kaže stručnjakinja za financije Madame Moneypenny: “Dionice u principu nisu toliko opasne kao neznanje.“ Naš prijedlog - izdvojite svaki mjesec 25 eura i uložite ih u dobar fond.

MIKRO EDUKACIJA

Naučiti talijanski na ultra brzom tečaju za dva tjedna ne samo da zvuči skupo nego i stresno. Zašto si onda ne biste olakšali život. Počnite učiti talijanski na mini tečaju. Primjerice, svaku večer odvojite deset minuta za aplikaciju Babbel. Ne, nitko vam ne jamči da ćete do kraja ljeta savršeno govoriti talijanski, ali možda će vam stečeno znanje olakšati život na sljedećem putovanju u Italiju ili ćete konačno razumjeti što vam dobacuju Talijani dok šetate rivom. Isto vrijedi i za književne klasike. Umjesto da si postavite zadatak da ćete svaki mjesec pročitati jedan Tolstojev roman, možete svaku večer pročitati tri stranice. Uz dovoljno ustrajnosti i strpljenja doći će i dan kada ćete konačno pročitati “Rat i mir”. Ako se palite na Ruse, može i na ruskom.

MIKRO ZDRAVE NAVIKE

Svjesni smo da ovo nije pravo vrijeme za trčanje doktoru za svaku sitnicu, ali tko kaže da ne biste mogli sami malo bustati imunitet. Počnite tako što ćete tjedan dana odlaziti u krevet 30 minuta ranije. Dobra vijest - američki znanstvenici koji proučavaju san zaključili su da sve osobe koje spavaju manje od sedam sati češće obolijevaju od prehlade, dijabetesa i depresije. Ajmo, cilj je odspavati barem osam sati svaku noć. Priznajte da je ovaj zadatak mogao biti puno, puno teži…

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj