PET BRZIH LEKCIJA Kako napisati poslovni plan

22/12/2021

Poduzetnica i suautorica knjige “Self Made: The Definitive Guide To Business Startup Success” Bianca Miller-Cole podijelila je s nama svoje znanje i dala nam stručne savjete...

Ako ste ikada ležali u krevetu razmišljajući o svojoj milijunskoj ideji (recimo, o sladoledu koji se ne topi), ali ne znate odakle početi, poslovni plan mogao bi biti točno ono što vam je potrebno. “Riječ je o dokumentu kojim ćete iznijeti svoje poslovne namjere”, kaže Miller-Cole i objašnjava: “Cilj je dati odgovore na sva važna pitanja vezana uz vaš novi pothvat kao što su: kome je proizvod namijenjen, koliko će koštati i slično.” Sljedeći je korak dobivanje “sveobuhvatnog pregleda svega onoga što podrazumijeva vlasništvo poslovne tvrtke”. Spremne?

Dobro se pripremite

Prvo i osnovno: odredite svoju nišu. Širenje vidika pomoći će vam bolje razumjeti proizvod ili uslugu koje želite ponuditi, tj. prazninu koju vaša ideja popunjava. Proučite tržište, a onda odredite gdje bi se vaš proizvod najbolje uklopio. I nemojte podcijeniti ciljne skupine. Razgovarajte s ljudima i zapisujte ključne probleme koje navode.

Četiri P

Nakon što definirate tko je vaš kupac, vrijeme je da odredite kako privući njegovu pozornost pomoću pravila 4P - proizvod, pozicija, plaćanje i promocija. “Pomozite si kreiranjem mentalne mape, odnosno svojevrsne tablice, dok utvrđujete po čemu je vaš biznis jedinstven (proizvod), gdje ćete ga prodavati (pozicija), kolika će mu biti cijena u odnosu na tržišnu (plaćanje) te kako će izgledati marketinška strategija koju ćete primijeniti u njegovoj promociji.”

Riješite osnovne stvari

Super je što već razmišljate o logu ili imate odličnu ideju o dizajnu pakiranja, ali prvo riješite praktične stvari - osigurajte domenu na društvenim mrežama i registrirajte tvrtku. Važno je uzeti u obzir i savjete računovođe o tome tko će biti odgovoran za papirologiju, kao i troškove montaže te sve izvanredne troškove i definirati do kojeg iznosa možete ulagati.

P. S. Dobro se informirajte o registraciji zaštitnog znaka.

4 Novac, novac, novac

Važno je biti svjestan koliki je iznos potreban za pokretanje biznisa, tj. kako će to utjecati na vašu trenutačnu novčanu situaciju. Sastavite osobni plan preživljavanja, ali i financijsku prognozu u sklopu poslovnog plana koristeći se Excelom ili, još bolje, zatražite pomoć računovođe. Kada izračunate koliko vam je novca potrebno za opstanak, doznajte koliko ćete proizvoda morati prodati mjesečno kako biste namirili svoje potrebe.

Očekujte neočekivano

Važno je imati dobro razrađen plan, ali to ne znači da će neke stavke u vašoj tablici izgubiti na vrije­dnosti kada posao krene, odnosno u trenutku kada se suočite s prvom preprekom.

Ne zadržavajte se predugo na planiranju. Vjerujte u sebe i slušajte intuiciju. Kako biste uvijek bili korak ispred u poslovanju, budite spremni na prepreke, ali i činjenicu da ćete vjerojatno tu i tamo skrenuti s puta”, zaključuje Miller-Cole.

Fotografija: SHUTTERSTOCK

Prilagodila Sanja Kokanović

Novo

Komentiraj