Kako napraviti remont vlastitog imidža?

17/06/2020

Primijetili ste da potencijalni poslodavci njuškaju po vašim društvenim mrežama? Zastrašujuće? Ne mora biti! Evo kako svoj profil na nekoj od društvenih mreža dovesti do savršenstva...

Već i ptičice na granama znaju da nikada nije bilo lakše pronaći i stalkati nekoga nego danas. Google pamti sve i ne oprašta nikome! Dovoljno je upisati nečije ime i iste sekunde izletjet će vam barem stotinu podataka. Od škole u koju je išao do razredne fotografije koju bi rado spalio jer je na njoj s golemim aparatićem za zube i friško ošišanom frizurom iz mamine kućne radinosti ili čak onih koje ste nekada davno objavili i zaboravili, a danas biste najradije da internet nestane kako je ni vi ni itko drugi ne biste vidjeli.

I sve je to ok dok njuškate po profilima svojih bivših ili potencijalno budućih frajera. No što se događa kada želite napredovati u poslu kojim se bavite ili tijekom ljetnih praznika na faksu dobiti posao u nekoj super cool marketinškoj agenciji i shvatite da ne želite da vaš budući poslodavac vidi one fotke s brucošijade? Od Instagrama i Facebooka do Twittera i LinkedIna gotovo da nema osobe koja danas nema neku od ovih društvenih mreža i internetskih platformi.

Studije provedene 2017. godine ukazuju na to da više od 70% poslodavaca koristi društvene mreže kako bi saznalo nešto više o svojim potencijalnim zaposlenicima prije nego što ih zaposle. Dakle, ključno je imati društvenu mrežu koja je sukladna onome što želite raditi i kako želite da vas percipiraju. “Društvene mreže mogu biti odlični alati u stvaranju karijere koju želite ako ih koristite na pravi način”, kaže Charlotte Davies, stručnjakinja za LinkedIn. “Jako je važno biti pažljiv u vezi s tim što i gdje objavljujete.

Svi volimo shareati osobne stvari, pohvaliti se novim frajerom i putovanjem na koje nas je odveo, ali je li to prikladno i na kojim društvenim mrežama?” Evo kako možete učiniti da vaši profili rade u vašu profesionalnu korist… Napravite digitalnu reviziju Budimo iskreni, potencijalni poslodavci pronjuškali su po vašim društvenim mrežama i prije nego što ste ih upoznali. Nužno je osigurati da ste zadovoljni svime onime što će oni - ali i svi ostali - vidjeti. “Naravno da ćemo njuškati i kopati”, kaže Alexandra Lewington iz kompanije Reuben Sinclair te dodaje: “Google i LinkedIn su glavne platforme na koje ćemo obratiti pozornost, ali za PR i marketinška zanimanja Twitter je ključan kako bismo doznali kako potencijalni kandidati za posao komuniciraju sa svijetom oko sebe i znaju li uopće komunicirati.”

Ne želite da na internetu iskače išta što bi moglo ugroziti vaš imidž i mogućnost zaposlenja u nekoj ozbiljnoj korporaciji. Vaša prisutnost na internetu trebala bi biti odraz vaše autentičnosti i poslovnih ambicija. To znači da baš nije dobra ideja imati miš-maš fotografija rasutih po društvenim mrežama gdje onoj od ponedjeljka s laptopom i osmijehom na licu uz hashtag #helloMonday prethodi ona sa subotnjeg tuluma u tri ujutro koju ni najjači beauty filter ne bi mogao popraviti. Najbolji način da vidite što je sve o vama objavljeno na internetu jest da guglate svoje ime. Zvuči zastrašujuće, ali nema druge. Sve će iskočiti, ali barem ćete dobiti priliku počistiti sve ono što ste zaboravili ili “gurnuli pod tepih” jer vam se nije dalo skrolati po profilu na kojem imate više od 1000 fotki baš do one jedne iz 2016. godine.

Svi znamo za što koja društvena mreža služi: Instagram za fotke, Facebook za pronalaženje frendova i stalkanje (ne morate se pretvarati da ste nevini, svi to rade), Twitter za… memove (memes) i ponekad nekontrolirane izljeve mišljenja o nekome ili nečemu. Međutim, kada želite naći novi posao ili napredovati u karijeri, važno je da budete dosljedni u tome kako želite da vas percipiraju. “U zanimanjima kreativne industrije poželjno je da imate svoje mišljenje i originalne ideje koje dijelite na svojim platformama, ali to ne znači da ne trebate zadržati dozu profesionalnosti i paziti kako se izražavate, što pišete i s čime se povezujete”, objašnjava Lewington.

Jeste li možda požalili što ste lajkali neke stranice na fejsu ili tweetali svoje izljeve bijesa o prošlom šefu? Nije vam drago što ste tagirani na nekim fotkama? Uzmite si vremena, udahnite i bacite se na čišćenje. Obrišite sve ono što mislite da bi vam moglo smetati u pronalaženju posla i što ne želite da vaš potencijalni poslodavac vidi. Osobito obratite pozornost na sve komentare i žučne rasprave na fejsu te na stavove koje ste zastupali i prešli granicu. Da, društvene mreže ponekad nam mogu poslužiti kao sjajan ispušni ventil, ali provjerite detaljno poput odreda CSI-a što ste sve tamo ostavili u nekim žustrim dugonoćnim raspravama i komentarima nakon izlazaka, a crvenjeli biste se da vam novi šef to pročita. Tanka je linija između profesionalne i reakcije “ajme, to nisam ja napisala!”. “Jedna mrljica i negativnost putuje brže od bilo kakve virusne infekcije te gazi bilo koju dozu pozitivnog”, upozorava Abi Hattersley, viša savjetnica za pronalaženje novih zaposlenika u firmi Tomorrow. “Obuzdajte se kad je riječ o objavljivanju bilo čega previše negativnog ili dijeljenja loših komentara i tračanja, čak i ako je povezano s nečim privatnim, a ne odnosi se direktno na vas. Poslodavci ne žele nekoga tko širi lošu vibru”, savjetuje Hattersley.

Izložite se na pravi način

“Ako se prijavljujete za posao za koji je uobičajen elegantni poslovni dress code, budite tako odjeveni na fotografiji koju stavljate na svoj profil na LinkedInu. Koristite društvene platforme kako biste se prezentirali u najboljem svjetlu”, preporučuje Davies. Programirajte se za svoj posao iz snova. Shareajte linkove svih sjajnih poslova koje ste radili i na koje ste ponosni, napravite followup sa svima koji bi vam mogli napisati dobar komentar i preporuku, ali i dobro provjerite koga i što sve pratite na društvenim mrežama. Važno je biti spojen s pravim ljudima i sadržajem jer i to puno govori o vama. Neka svi vaši profili uvijek budu “up to date”, svježi i aktivni, ali s “mjerom i kajanjem” jer to poslodavcima pokazuje vašu proaktivnost i kreativnost. Ako, primjerice, trčite maratone, objavite fotku gdje prolazite kroz cilj. To govori o vašoj odlučnosti i borbenosti. Ako ste putovali na neke egzotične i pustolovne lokacije, vaša želja da steknete nova iskustva i otkrijete nešto novo vidjet će se iz vašeg posta. Naravno, valjanje po pijesku u oskudnom badiću s dečkom na plaži Mauricijusa kako biste svoje pratitelje i frendice učinile ljubomornima, nije taj post.

Povezanost je ključ

Poslodavcima je važno vidjeti da ste povezani sa svime što vas zanima vezano uz posao kojim se želite baviti. Pišite o zanimljivostima koje se događaju u vezi sa svim onim čime se želite baviti te pokažite iskren interes. Proučite društvene platforme svog potencijalnog poslodavca i firme u kojoj tražite posao te načina na koji se izražavaju i kako se prezentiraju u javnosti. Imitirajte njihov način izražavanja kako bi se i oni s vama lakše povezali te ostvarili bliskost. Shareajte slične stvari kao i oni. Naravno, uz sve to ponajprije je važno imati znanje o području kojim se želite baviti i dobro sročen CV u kojem je poželjno navesti i hobije jer vas oni također predstavljaju i prije nego što dođete na razgovor.

Zapravo je to prva linija odabira ili eliminacije. Kombiniranje vaših profesionalnih i osobnih postignuća daje širu i zaokruženu sliku o vama. Najbolji profili na Instagramu su oni koji na pametan način kombiniraju privatno s impresivnim profesionalnim postignućima. Stručnjaci pak ne savjetuju odvojene privatne i poslovne profile na Instagramu. “To do neke mjere govori da niste baš u svemu iskreni i pitamo se što skrivate. Kao da želite reći da ste jedna osoba na poslu, a netko drugi u privatnom životu i to ne šalje baš dobru poruku”, upozorava Lewington.

Osim toga, pretjerano skrivanje svega onoga što vi uistinu jeste nije najbolja opcija jer ako je ispijanje koktela na plaži u bikiniju pri zalasku sunca nešto u čemu uživate, ne trebate to skrivati. Na kraju ćete dobiti posao koji želite pretvarajući se da ste nešto što zapravo niste i počet ćete na potpuno pogrešan način, a to će se vrlo brzo i razotkriti.

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj