Vrijeme je za ljetnu detoksikaciju: 4 načina da očistite svoj organizam

12/08/2015

Bez panike, nećemo spominjati post na vodi ni predložiti da se nakratko odselite na Tibet. Ali imamo dobre savjete koji će vam pomoći da očistite organizam i osjećate se sjajno!

Pitate se treba li vašem organizmu detoksikacija?

Ako nemate energije i uglavnom se osjećate kao ispuhani balon, ako se ujutro teško budite, ako vam je jezik prekriven bijelim naslagama, ako ste često prehlađeni, imate glavobolje ili vrtoglavice, nečistu kožu bez sjaja i ako se ne osjećate vedro i veselo - onda vam je definitivno potrebna.


1. Očistite svoj jelovnik

Čini se da sve počinje od hrane. Vrlo je važno što jedete, a ako ste osjetili simptome s početka teksta, vrijeme je da obratite pažnju na sadržaj svojeg tanjura.

Kako biste se riješili što većeg broja štetnih tvari u tijelu, potrebno je kloniti se štetnih namirnica i, bar na tjedan do dva, prehranu svesti na one namirnice koje će vam ubrzati metabolizam, podići razinu energije i „pročistiti“ vaše tijelo. Prije svega, u prehranu je važno uključiti puno vode, vlakana i probiotika (jogurt, kefir). Ta hrana, ako je uzimate svakodnevno, ne samo da čisti organizam, nego vašem tijelu osigurava potrebne hranljive sastojke. Vaš dnevni meni bi se, tako, trebao sastojati od sljedećih namirnica:

•    voće, po mogućnosti svježe
•    povrće i sokovi od svježeg povrća
•    limunov sok, jabučni ocat, kefir
•    piletina, puretina, riba (manja, u kojoj se ne taloži puno žive)
•    jogurt, svježi kravlji sir
•    jaja
•    orašasti plodovi i sjemenke (počevši od mljevenih sjemenki lana).


Hrana za detoks jetre

Kad je riječ o detoksikaciji, vaša jetra ima jednu od najvažnijih uloga. Namirnice koje izvrsno čiste jetru su cikla, artičoka, crni i bijeli luk, kupus, brokula, kelj. Izvrsne su i šparoge i avokado, ali pazite da u prehrani imate dovoljno proteina.


Alkaliziranjem tijela puno ćete doprinijeti detoksikaciji

Drugim riječima, nemojte unositi previše namirnica koje uzrokuju kiselost tijela. Na internetu možete pronaći spisak alkalizirajućih namirnica, a pomažu i ječmena ili pšenična trava, alga spirulina, te neizbježan limun.


Dodaci prehrani i biljke koje pomažu

Osim izbacivanja nezdrave hrane iz svog tanjura, mogu vam pomoći dodaci prehrani, kao i biljke. Ako svom organizmu želite pružiti pravu detoksikaciju, neko se vrijeme odreknite alkohola, smanjite unos šećera, rafiniranih namirnica i pržene hrane. U čišćenju vam mogu pomoći i neki dodaci prehrani. Vitamini B grupe vrlo su dobri za čišćenje organizma, kao i antioksidansi poput vitamina C, cinka i selena. Ako niste pobornik dodataka prehrani, okrenite se prirodnim čistačima. U vašoj "generalki" pomoći će vam čaj od maslačka, koprive, kao i zeleni čaj. Biljke koje su također veoma dobre i čije ekstrakte možete kupiti jesu čičak, breza i potočarka.


Zeleni smoothie

Trend zelenih smoothieja svakim je danom sve jači, a ideja sve više. Recept koji smo vam pripremili dat će vam puno hranljivih sastojaka, ali i potaknuti vaš organizam na čišćenje.
Sastojci za 1 osobu

•    1 šalica listova kelja, bez stabljike
•    1 zelena jabuka, narezana na kockice
•    pola banane
•    pola šalice peršina
•    1 kivi


Priprema: Stavite sastojke u blender, dodajte dvije šalice vode i izmiksajte dok ne postane pjenasto. Ako je smjesa previše gusta, dodajte malo vode. Popijte dok je svježe.


2. Očistite svoj stan

Teško je govoriti o detoksikaciji kad smo okruženi s toliko zagađivača. Ipak, na neke stvari možete utjecati.

Koristite prirodne sastojke za čišćenje

Prirodni sastojci, poput soda bikarbone, octa i mirišljavih eteričkih ulja, donose rezultate koji će vas ugodno iznenaditi.


Izbjegavajte korištenje plastike kad god možete

Neke kemikalije iz plastike loše su za zdravlje i mogu utjecati na naše hormone. Osim toga, ništa manju uslugu ne čine ni okolišu. Pa zašto onda još koristite plastične vrećice umjesto papirnatih? Ili zašto plastične vješalice u ormaru ne zamijenite drvenim?


Koristite eko-boje

Ako se odlučite osvježiti boju za zidovima, odaberite ekološke boje u kojima nema sintetičkih mirisa i konzervansa.


Super sredstvo za čišćenje

Bocu s raspršivačem napunite s dvije šalice vode i  pola šalice octa, te dodajte deset kapi eteričnog ulja limuna i deset kapi ulja čajevca. Dobro promiješajte prije upotrebe. Čajevac i limun imaju izvrsna antibakterijska svojstva, a limun će pridonijeti ugodnom svježem mirisu.


Čistač za tuš-kabine
Limun prerežite na pola, umočite polovicu u sodu bikarbonu i time očistite stakleni dio tuš-kabine.

Kupka za četku za kosu
Na vašu četku za kosu s vremenom se talože masti i prljavštine, kosa, pa i bakterije. Skinite sve vlasi s četke, a onda je potopite u mješavinu od pola litre tople vode, dvije čajne žličice šampona i pola šalice octa.


Želite li biti još temeljitiji?

Proučite malo feng shui i prema njegovim pravilima uredite stan kako bi u njega unijeli ravnotežu i dopustili energiji da neometano struji.


3. Očistite svoju kožu

Najveću uslugu vašoj koži napravit ćete budete li se držali pravilnog plana prehrane o kakvoj smo pričali, ali postoji i nekoliko načina koji će joj pomoći da dodatno zablista.


Sauna

Ako imate priliku, redovan odlazak u saunu  vašem će tijelu pomoći izbaciti otrove.


Koristite prirodnu kozmetiku

Dok traje detoksikacija, maksimalno izbjegavajte kemikalije.


4. Pročistite svoj um i osjećaje

Nemate se čega sramiti - svi ih imamo i ništa u vezi s emocijama ne bi trebalo biti negativno. Ipak, takve emocije lako postanu toksične, a najviše onda kad ih odbacujemo, potiskujemo, skrivamo ih ili poričemo da ih uopće imamo.

Takvi postupci znaju dovesti do zavisti, potištenosti, pa čak i depresije. Još jednostavnije rečeno, dopustite li da se toksične emocije nakupljaju, emocionalna toksičnost dovest će do tjelesne toksičnosti. Drugim riječima – sve polazi iz vašeg mentalnog zdravlja. Dobra vijest je da i nije toliko teško upravljati "negativnim" osjećajima.

Jednostavne stvari, poput šetnje, meditacije, plesa, slušanja glazbe ili pisanja, mogu biti dobar uvod u otpuštanje toksičnih emocija. Prije toga morate prepoznati osjećaje koje smatrate toksičnima, njihov uzrok i kako djeluju na vas. Preuzmite odgovornost za njih bez osjećaja krivnje! Popričajte s nekim bliskim o tome i  pokušajte pronaći rješenje. Osjetit ćete trenutno olakšanje.


Koje emocije postaju toksične?

•    Povrijeđenost
•    Tuga
•    Sram
•    Beznadnost
•    Strah  
•    Ljutnja
•    Mržnja
•    Ljubomora
•    Ponos
•    Pohlepa
•    Krivnja


Uvedite red i u svoje odnose

Znate to dobro - i vezama je ponekad potrebna temeljna generalka. Evo nekoliko ideja:


Prvo analizirajte sebe

Prije nego što odlučite svu krivnju prebaciti na drugu osobu, preispitajte svoje ponašanje. Jeste li sigurni da mama uvijek inicira svaku vašu svađu? Ili se vi na nju okomite jer znate da će vas, što god učinili, uvijek voljeti? Prije nego počnete da rješavati odnose, stvorite kristalno jasnu sliku o svome ponašanju. Ako vidite da su neki vaši postupci problematični, poradite na tome, ali ako se uvjerite da niste krivi, čitajte dalje.


Ako vam netko nije po volji, udaljite se od njega

Prijateljica koja vam zapravo to nije - koja vas kritizira, omalovažava ili prečesto pokazuje zavist - možda i ne zaslužuje biti u vašem užem krugu. Baš kao ni dečko koji vam ne dopušta da izađete bez njega, misli da biste trebali smršaviti ili da je vaš san da upišete magisterij totalna glupost. Vrlo važno - ne bojte se tog koraka - možda vam neće biti ugodno izbaciti frendicu ili dečka iz svog života, ali dugoročno se isplati. Povucite taj flaster!


Ako je netko djelomično toksičan...

Dakle, ako vam neke stvari kod te osobe smetaju, iako je u većini slučajeva ona na vašoj strani - razgovarajte. Kladimo se da ćete se iznenaditi kad vidite kako druge osobe dobro reagiraju. Zapamtite, većina se problema rješava lakše no što vi to mislite!

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj