Neka vam hrana bude glavni saveznik u borbi protiv stresa

29/06/2020

Umjesto da posegnete za nečim slatkim (ne krivimo vas, we have all been there...), izaberite opciju od koje ćete zapravo imati koristi...

Ljudsko tijelo pod stresom pokreće zanimljiv mehanizam temeljen na hormonskoj osnovi, a kako bi se obranilo od stresa. Prilikom toga luče se adrenalin i kortizol koji izazivaju povećano trošenje glukoze kako bi tijelo imalo dovoljnu količinu energije potrebne za suočavanje sa stresnom situacijom. Ukoliko se sa stresom borite dugo, i to uglavnom neupješno, to može dovesti do ozbiljnih problema s kardiovaskularnim bolestima, pada imuniteta te poremećaja hormonalne ravnoteže.

Kako biste pobijedili stres, svome tijelu osigurajte dovoljno nutrijenata koji će mu u borbi protiv stresa pomoći. A slatkiše, prerađene namirnice i alkohol koji vam pružaju samo privremeno 'poboljšanje' situacije, ostavite za neke vedrije trenutke. Ove namirnice, naime, jesu bogate energijom, no nedostaju im ostali nutrijenti koji su organizmu prijeko potrebni. A to znači da će vam, nakon što prođe kratkotrajno poboljšanje odnosno filanje energijom, biti samo još gore. I vaš će organizam još teže podnositi stres.

Ovo su namirnice koje biste trebali unijeti u stresnu svakodnevicu:

Banana. Podiže razinu serotonina koji podiže raspoloženje, daje tijelu energiju te pritom organizam opskrbljuje kalijem koji snižava visoki krvni tlak i time preventivno djeluje na kardiovaskularne bolesti.

Šparoge. Šparoge su povrće koje je bogato folnom kiselinom koja utječe na stvaranje serotonina te vitaminom B6 koji je izuzetno važan za živce i koji pretvara aminokiselinu triptofan u serotonin.

Borovnice. Ovo voće obiluje antioksidansima koji uspješno neutraliziraju slobodne radikale koji narušavaju zdravlje. Bogate su i vitaminom C koji je neophodan za jačanje organizma i borbu protiv stresa.

Mrkva. Namirnica bogata vitaminom B6, vitaminom C, beta karotenom i kalijem odlično je oružje u borbi protiv stresa. Opušta mišiće koji su od stresa zgrčeni te također djeluje kao snažan antioksidans.

Avokado. Kvalitetne masti, vitamin B i kalij važni su sastojci za ublažavanje stresa. Avokado zahvaljujući mastima pruža neophodnu energiju pa je izvrsna zamjena masnim jelima koja su uglavnom nezdrava.

Češnjak. Češnjak širi krvne žile, smanjuje krvni tlak te tako štiti srce i krvožilni sustav kojeg stres prvenstveno ugrožava. Dobar je i antioksidans pa je to još jedan razlog zbog čega biste ga trebali češće konzumirati.

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj