Možemo li doista razviti toleranciju na alkohol?

18/02/2021

Došli smo do odgovora zašto se povremeno osjećamo pijanije no obično.

Kada je riječ o alkoholu, postoji pitanje na koje još uvijek nismo dobili konkretan odgovor, a riječ je o tome postoji li uopće ono što nazivamo tolerancijom na alkohol i je li uopće moguće “istrenirati” vlastito tijelo (i um!) da lakše podnosi onu jednu čašicu više.


Naposljetku, zanima nas i zašto nekoliko čaša vina ponekad prođe potpuno neprimijećeno dok one druge nakon čaše i pol chardonnaya pokušavamo izvesti stoj na rukama, istovremeno slažući detaljnu poruku za bivšeg?

Jesmo li doista izašli iz “stare forme” ili za ovaj fenomen postoji neki drugi razlog?

Pa, ako je vjerovati stručnjakinji za ovisnosti, dr. Niall Campbell, razlog u velikoj mjeri leži u onome što smo toga dana jeli (odnosno što nismo). Naime, kao što i sami znamo, ljudi će se brže i lakše napiti piju li na prazan želudac. Osim toga, bitno je obratiti pažnju na tip alkohola, ali i veličinu čaše u kojoj je poslužen. Tako će vam čaša pjenušavog vina sa 7% alkohola sigurno pasti lakše od Shiraza ili Merlota koji u sebi sadrže više od 14% alkohola.

Nadalje, na efekt alkohola znatan utjecaj imat će i vaše raspoloženje, ali i vaša težina. Psihološki gledano, nerijetko ćete posegnuti za čašicom više onda kada se nalazite u dobrom društvu i generalno se osjećate sretno. Tada je lako zaboraviti koliko ste uopće popili i je li vrijeme da polako pređete na vodu.

Što se tiče same tolerancije i je li riječ o mitu, Campbell je objasnila: “Tolerancija se odnosi isključivo na one osobe sklone konzumaciji velikih količina alkohola. Tako stvaraju svojevrsnu ‘imunost’ zbog koje na alkohol neće reagirati na jednak način kao i prosječna osoba. Ipak, to ne znači da njegov učinak neće osjetiti na neki drugi način.

Štoviše, osobe sklone čestoj konzumaciji alkohola u konstantnoj su opasnosti od trovanja jetre, ali i alkoholnog hepatitisa, upalne bolesti jetre koja zahtjeva momentalan prestanak konzumacije.

S time na umu, nazdravit ćemo oprezno i punog želuca, a za one veće količine ipak radije odabrati vruću čokoladu!

Sara Schmidt

Novo

Komentiraj