Veronika Rosandić: Kako osvojiti društvene mreže u 10 koraka

22/12/2021

Da je influencer biti lako, influencer bi bio svatko!

Jasna vizija

Svi želimo i svi maštamo, ali rijetko tko napravi taj drugi korak na putu ostvarenja svojih snova. Potrebno je mnogo hrabrosti za stvaranje i podizanje poslovnog profila na društvenim mrežama, odnosno za otvaranje prema publici. Trebate imati jasno razrađenu viziju: definirati smjer u kojem se želite razvijati, način na koji ćete kreirati sadržaj, publiku koju želite privući i vrijeme koje ste spremni uložiti u svoje predstavljanje na društvenim mrežama. Važno je znati tko ste prije nego što odlučite to podijeliti sa svijetom. Kad jasno definirate svoju viziju i ono što želite stvoriti te kada shvatite da je influencanje vaše zanimanje i izvor prohoda, a ne samo hobi, možete ići korak dalje - otvoriti profil, predstaviti sebe ili svoj proizvod i početi kreirati željeni sadržaj.

Jedinstvenost i autentičnost

Kao i u svemu u životu, ono što je drugačije privlači pozornost. Ako ste autentični u prezentiranju svog proizvoda ili sebe ili ste prvi nešto napravili, to ubrzava prepoznatljivost na društvenim mrežama. Ne trebate izmišljati toplu vodu, ali ako imate ideje koje dosad nisu viđene, one će pronaći svoju publiku brže nego što mislite. Digitalni su mediji pokretači novih trendova i transformatori poslova.

Bez straha od osude

Upravo tako, strah trebate isključiti želite li širiti svoj utjecaj putem interneta. Svatko tko ima mišljenje i javno ga iskazuje, imat će istomišljenike, ali i one koji se ne slažu s njim, možda čak i osuđuju neke stavove ili djela. To je internet - apsolutna sloboda i pravo svake osobe da kaže svoje mišljenje na lijep ili ružan način. Upravo se zato ne trebate bojati kritika. Ako su konstruktivne, prihvatite ih, a ako su neopravdane i izazvane neznanjem ili nečim sličnim, jednostavno ih ignorirajte. Kada se odlučite javno eksponirati, prihvaćate činjenicu da dio života koji dijelite postaje svačiji, ne samo vaš. To je cijena obavljanja javnog posla.

Konzistentnost i aktivnost

Svima koji misle da influenceri ne rade ništa savjetujem da pokušaju barem jedan dan biti kreatori sadržaja. Usudila bih se reći da content kreatori rade posao koji na tradicionalnoj televiziji obavlja tim od nekoliko desetaka ljudi. Influencer je poput malog medija - preuzima posao produkcije i postprodukcije, a to zahtijeva ne samo znanje nego i mnogo rada, truda i neprestanog ulaganja u biznis. U svijetu društvenih mreža vlada pravilo engagementa, stalnog održavanja dobrog dosega, odnosno omjera lajkova i pratitelja te pregleda i reakcija publike. Zaboravite opuštene vikende i plaćena putovanja jer svaki put koji je sponzorski dogovoren neće biti odmor nego dvostruka smjena i rad punom parom. Naravno da vam je važno da konačan rezultat bude lijep, ali što je ljepši, zahtijeva više rada i energije uložene u stvaranje. Zato, želite li imati dobre brojke koje stalno rastu, morate ulagati i biti aktivni bez pauza. Algoritam platformi boosta kreatore koji više ulažu u svoj rad i pokazuju više aktivnosti. To je poput bonusa koje vam algoritam daje na kraju prekovremene smjene.

Kvaliteta, ne kvantiteta

Iako zahtijeva više vremena, ulaganja i odricanja, kvalitetan sadržaj jamči dulji opstanak. Uz to dolazi i veća prepoznatljivost koja povećava mogućnost suradnje s mnogo brendova. Pri dogovaranju sponzorskih suradnji uvijek slušajte sebe, nemojte pristajati na bilo što. Vjerujte u ono što ste odabrali promovirati i dijeliti s publikom. Iskrenu preporuku pratitelji prepoznaju i vaša zajednica tako postaje snažnija, a vi okupljate ljude sličnih interesa, što donosi korist i brendovima koji surađuju s vama i rade preko vas.

Empatija i interakcija

Komunikacija je jedan od najvažnijih segmenata rada na društvenim mrežama. Dostupnost i mogućnost izravnog komuniciranja odlike su koje ljudi cijene i upravo vas one povezuju s pratiteljima. Osim toga, publika voli emocije jer tako pokazujete da ste jedan od njih, samo čovjek koji radi ono što voli i to dijeli s pratiteljima bez imalo zadrške.

Strpljenje i upornost

Trebate biti strpljivi jer rezultati ne dolaze odmah. Da biste ih postigli, potrebno je vrijeme za postupno širenje utjecaja te prikupljanje broja pratitelja. Ali rezultati na kraju dođu jer se svaki trud isplati. Tu dolazimo do upornosti koja je iznimno važna u radu na digitalnim medijima. Internet nudi mnogo sadržaja i konkurencija je golema. Stoga su svi ovi prethodni koraci potrebni kako biste postigli željeni uspjeh. Kao i u svemu drugome, talent nije dovoljan ako ga ne razvijate. Zato, zasučite rukave i na posao!

Edukacije i poznavanje marketinga

Cijeli život učimo, pa se tako treba i neprestano educirati te stjecati nova znanja želite li raditi u ovom nepredvidljivome mediju. Marketinške konferencije i seminari odličan su način upoznavanja novih trendova i upijanja znanja. Uz to, sam internet nudi pregršt informacija pa možete besplatno naučiti apsolutno sve što poželite. Internet volimo upravo zato što nam pruža beskonačno mnogo mogućnosti. Mogućnosti za vlastiti napredak, stvaranje, učenje i napredovanje.

Odgovornost

Budite dosljedni, nemojte se prodati radi kratkoročne zarade jer će vas to mnogo više stajati u daljnjem radu. Birajte klijente i proizvode koje preporučujete i reklamirate na svojim platformama. Budite odgovorni i iskreni u svom radu jer ljudi će to prepoznati pa ćete dobivati pozitivne reakcije. Dobar feedback i zadovoljni kupci/pratitelji potvrda su kvalitetnog rada.

Ljubav prema onome što radite

Ništa dosad navedeno nema smisla ako ne uživate u tome što radite. Naravno da rad nije uvijek ugodan i da će biti dana kada ćete padati s nogu, kada će vas prozivati i kada će vam biti dosta osuda anonimnih pojedinaca. No znajte - ako ste pomogli jednoj osobi, uljepšali nekome dan ili izvukli osmijeh na nečije lice, pobijedili ste! Tu ste da biste služili drugima, a ne oni vama. Budite dobar primjer i volite to što radite.

Piše Veronika Rosandić

Novo

Komentiraj