Dijeta i voće - da ili ne?

29/05/2020

Upravo je ovo jedna od glavnih dilema svih onih koji muku muče s odolijevanjem slatkome...

Kada se pokušavamo riješiti tvrdoglavog viška kilograma, cilj nam je jesti što manje općenito i paziti kako ništa što jedemo nije pretjerano kalorično. Drugim riječima, moramo zaboraviti na sve slatkiše, kolače i omiljene grickalice, pa u kriznim situacijama voće, a posebno ono super ukusno sezonsko, zvuči kao odlična ideja za međuobrok i bilo koji trenutak kada nas uhvati želja za nečim slatkim, no posljednja istraživanja su pokazala neobičnu aktivnost mozga prilikom konzumiranja fruktoze - umjesto da zadovolji našu želju za slatkim, ona dodatno pojačava želju za jelom.

Znanstvenici sa Sveučilišta Southern California proveli su studiju u kojoj su 24 ispitanika dobili napitak zaslađen fruktozom ili glukozom. Po ispijanju napitka ispitanici su gledali slike hrane čiji je cilj bio djelovati na one dijelove mozga koji su povezani s osjećajem gladi i sitosti te su dali uzorak krvi i samostalno ocjenjivali osjećaj gladi.

Iako su obje vrste napitka sadržavale isti broj kalorija, oni ispitanici koji su konzumirali napitak zaslađen glukozom imali su višu razinu šećera u krvi i inzulina u tijelu nego što je to bio slučaj s onim ispitanicima koji su konzumirali napitak zaslađen fruktozom.

Upravo se zato nemojte čuditi osjećate li glad nakon konzumacije voća. Dapače, ova bi zanimljivost mogla biti uzrok toga da na koncu pojedete više hrane nego što biste htjeli, a nakon što ogladnite poslije konzumiranja voća koje vas nije uspjelo zasititi. Kako biste to izbjegli, upotpunite voćni obrok proteinima kako biste što dulje bili siti.

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj