Barbie se sada bavi jogom, ide na wellness tretmane i meditira

17/03/2020

Najpoznatija lutka na svijetu se po novom brine za sebe. Što mislite o tome?

Kao redakcija koja prati svijet ljepote, fitnessa i zdravlja općenito već desetljećima, primijetili smo kako se svijet fitnessa i zdravlja postupno pretvorio u svijet koji zovemo "wellness" (u prijevodu, blagostanje, ili briga za sebe, tzv. "self-care"). Ta tranzicija, koja je počela itenzivnije početkom 2000-ih, rezultirala je porastom wellness-proizvoda kao što su Lush 'pjenušave kugle za kupanje', aromaterapijska kozmetika za njegu, kristali, i puno puno wellness maski za lice. Iako nam se ponekad činilo da je to samo još jedan način da nam beauty-industrija proda još novih proizvoda koji nam zapravo ne trebaju pod izlikom brige za svoje mentalno i fizičko zdravlje, i mi smo se kroz godine nakačili na wellness trend. A nakačila se i Barbie, po novom.

Prošli je mjesec Mattel predstavio kolekciju novih Barbie lutaka pod nazivom "Barbie Wellness Collection". U priopćenju za medije, kažu ovako: "Barbie Wellness collection će upoznati djevojčice sa blagodatima brige o sebi kroz igru. Ova kolekcija na taj način uči  djevojčice o ritualima koji poboljšavaju emocionalni wellbeing i uključuje tri glavne teme: meditacija, fizičko blagostanje i briga za sebe; jer Barbie zna da biti najbolja verzija sebe znači brinuti se o sebi najbolje što možete.”

barbie-wellness-0500357733


Kolekcija uključuje Barbie Fashionista Breathe With Me Barbie, koja nas uvodi u svijet meditacije kroz 5 jednostavnih koraka; Barbie Spa Doll koja obožava SPA-kupke i ima rekvizite kao što su četka za kupanje, pjenušave kugle za kupanje, i svijeću,; Spa Day Fitness Doll, aktivnom Barbie lutkom odjevena u "athleisure", satom na ruci (koji je najvjerojatnije 'smart' i broji korake) i sa sobom nosi proteinsku pločicu. Osim 3 Barbie lutke, tu je i dodatna oprema: set za manikuru, pedikuru, tretmane za lice i pjenušave kupke).

Sada, naše prvo pitanje je: nije li igra sama po sebi zapravo dječji, ali validan način brige o sebi? Zašto je djetetu potrebna Barbika koja meditira, ima u džepu proteinsku pločicu, kupa se u aromaterapijskim kupkama, ili ide na tretmane u SPA centre?

Jer, ne šalje li Barbie time poruku da male djevojčice trebaju sve to raditi kako bi postale u životu uspješne odrasle žene jednog dana?

Da, SPA je uvijek sjajna ideja, kao i jacuzzi s najboljim frendicama, nema apsolutno ništa loše u tome da tu i tamo napravite neki kozmetički tretman, dapače, ali jesu li to preduvjet da jednog dana postanemo emocionalno, fizički i psihički zdrava osoba? Je li to jedini način da radimo na sebi? Ako Mattel želi djevojčicama reći u što se doista isplati uložiti kada je riječ o radu na sebi, možda bi bolja ideja bila Barbie na temu CBT (Cognitive Behavioral Therapy), kognitivne bihevioralne terapije ili nekog drugog programa koji će jednog dana djevojčicama pomoći u suočavanju sa stresom?

barbie-radi-jogu-wellness-0414244200

Razumijemo, Barbie je "samo lutka", ali ova wellness kolekcija dokazuje kako zapravo ne znaju svi što to znači briga za sebe, i kako je mnogima wellness zapravo samo marketinška strategija: ako na neki proizvod napišete slogan "self-care", povećat će se njezina popularnost, a time i tržišna vrijednost, a osim toga, dobit ćete puno objava na Instagramu uz hashtag #SelfCareSunday.

Nemojte nas krivo shvatiti, mi volimo Barbie, i Cosmo totalno voli Barbie. Mislimo da je ta lutkica puno napravila u zadnjih nekoliko godina na temu inkluzivnosti, i zapravo mislimo da je Mattel imao dobre namjere dok su razvijali ovu ovu wellness-kolekciju s Barbikama koje imaju jako gipke zglobove, idealno za razne poze meditacije i joge, dižu utege i kupaju se u kadama, ali čini nam se da je svijet zbunjen oko toga što wellness zapravo danas znači. A ta ista zbunjenost će djevojčice koje promatraju svijet oko sebe pretvoriti prije u entuzijastične konzumentice, nego u zdrave, stabilne, odrasle žene koji čvrsto stoje na svojim nogama.

Eto, toliko. Što vi mislite o wellness Barbie kolekciji?

Cosmopolitan

Novo

Komentiraj