9 znakova da ste prestrogi prema sebi

15/02/2017

U koliko se od ovih vi pronalazite?

Samokritičnost ponekad je znak velike ambicioznosti i općeg perfekcionizma. Da, sami smo sebi najbolji kritičar, no koliko kritike je previše kritike?

1. Nikad ne prijavljujete bolovanje. Iako ste uvjereni kako dolaženje na posao bez ijednog dana bolovanja pokazuje kako ste vrijedan i posvećen radnik, ljudskom tijelu ponekad je jednostavno potreban dan odmora. S druge strane, vaši će kolege cijeniti to što ćete ostati doma umjesto da im kašljete po ručku. Bez brige, nitko vas zbog bolovanja neće manje cijeniti, zato ni vi zbog kratkog predaha ne biste ništa manje trebali cijeniti sebe.

2. Osjećate se krivo zbog otkazivanja planova. Ne previše različito od bolovanja. Možda se radi o dogovoru koji se dogodio nekoliko dana ranije, a tad ste se jednostavno osjećali drukčije. Drugim riječima, nije kraj svijeta. Dopušteno vam je mijenjati osjećaje, planove pa tako dogovore. Osim ako vam pređe naviku, ovo nije nešto što će ljudi zapamtiti i uzeti vam za zlo.

3. Konstantno ste umorni. Želite udovoljiti svima pa ste u potpunosti zaboravili na riječ „ne“ – na poslu, u društvenom životu, u obitelji ili drugim aktivnostima. Rješenje? Poklonite si vikend samo za sebe. Uživajte u filmskom maratonu. Predahnite.

4. Previše razmišljate o stvarima. Ništa nije gore za vašu energiju od crpljenja iste mislima o tome što bi bilo kad bi bilo i jeste li doista sve učinili onako kako ste trebali. Još gore, možda ste jedna od onih osoba koja previše razmišlja o stvarima koje se još uopće nisu ni dogodile, a možda (vjerojatno) ni neće. Dišite.

5. Ne cijenite svoja postignuća. Nezadovoljni ste jer znate da možete više, jače i bolje. U svemu tome u potpunosti zaboravljate na sve ono što ste u međuvremenu postigli. Bez obzira na to radi li se o novom poslu, nekom dobrom djelu ili jednostavno činjenici da ste jutros skuhali najbolju kavu na svijetu, to su trenuci zbog kojih biste se trebali nagraditi.

6. Uspoređujete se s ostalima. Previše vremena provodite na Instagramu zamišljajući se u koži drugoga. Zašto ja nisam ovako uspješna/lijepa/mršava/bogata? Time ne postižete ništa, osim što si nabijate ogroman osjećaj krivnje i u potpunosti zaboravljate cijeniti sebe. Koji je cilj svega toga onda kad znate da ćete se zbog toga osjećati nesigurno ili tužno? Naposljetku, ne znate njihove prave priče, a Instagram je mjestu na kojem je iste puno lakše ispričati tako da izgledaju puno ružičastije nego što zapravo jesu. Ne bi li bilo bolje da svu tu silnu energiju preusmjerite na bilo što drugo?

7. Stalno ste nezadovoljni. Trudite se, ali nedovoljno – to barem vi mislite. Osjećate se nedovoljno vrijedno, a razlozi tomu mogu biti različiti – od posla do vaše ljubavne veze. Ako se neprestano osjećate tako, zapitajte se: „Bih li bila ovdje da toga doista nisam vrijedna? Umjesto toga stanite na loptu, potapšajte se po ramenu i zahvalite si na svom trudu i naporu koji svakodnevno ulažete kako biste bili tu gdje jeste.

8. Brinete se o svemu. O svemu što se dogodilo, što se događa, pa i o svemu što će se (možda) dogoditi. Kako god bilo, konstantno plivate u anksioznosti koja vam služi kao ogromna kočnica u onim situacijama u kojim biste u suprotnom možda poletjeli.

9. Ne možete prijeći preko nekih stvari. Da, tu ste situaciju koja se dogodila prije 9 godina vjerojatno mogli bolje riješiti. Prošlo je gotovo cijelo desetljeće i zaboravljate kako je to i više nego dovoljno vremena kako biste se razvili u mudriju i staloženiju osobu – nekoga tko bi nešto što se onda dogodilo riješio na puno dostojanstveniji način. U svemu tome, zaboravljate na to kako onda niste imali godine, znanje i iskustvo koje imate danas. Osim toga, koga briga što se dogodilo prije deset godina? Zaboravite na to.

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj