Vježbanje vas neće spasiti od viška kilograma

27/04/2015

Jedan je doktor odlučio stati na kraj mitovima o mršavljenju i tjelovježbi...

Zasigurno poput mnogih vjerujete kako ćete, pokrenete li malo guzu s kauča, uspjeti skinuti suvišne kilograme. Činjenica je da ćete tjelovježbom učiniti nešto korisno za svoje zdravlje, no kako doktor A. Malhotra u svojoj posljednjoj studiji objavljenoj u British Journal of Sports Medicine tvrdi, tjelovježbom nećete doći do značajnog gubitka suvišnih kilograma.

Doktor Malhotra, kardiolog koji je stručnjak za vježbanje i sport te profesor psihologije, odlučio je stati na kraj mitovima o gubitku kilograma i tjelovježbi. Tjelovježba ubrzava metabolizam, povećava potrošnju kalorija, smanjuje rizik od razvoja kardiovaskularnih bolesti i dijabetesa tipa 2, demencije, te nekih oblika zloćudnih tumora, no ovaj je stručnjak mišljenja kako se tjevježba ne treba nužno povezivati s gubitkom suvišnih kilograma.

Njegov glavni argument nalazi se u analizi brojki prikupljenih kroz posljednjih nekoliko desetljeća, a koje svjedoče kako se broj pretilih osoba posljednjih desetljeća naglo povećao, dok je fizička aktivnost i dalje na podjednakom nivou kao i prije. Iliti drugim riječima rečeno - glavni krivac za suvišne kilograme je prosta činjenica da se hranimo smećem.

Ovaj je stručnjak još jedan u nizu mnogih onih koji žele podsjetiti kako je tjelovježba važna, poželjna i kako bi trebala biti sastavni dio  života svih nas, no kako je najvažnije pripaziti na to što jedemo. Besmisleno je vjerovati kako ćemo svi biti zdravi i vitki budemo li jeli što god želimo te redovito vježbali. Najvažnije je hraniti se zdravo te imati na umu kako nisu sve kalorije jednake, kako mnogi tvrde. Različite kalorije možda imaju istu vrijednost, no njihovi se učinci na organizam itekako razlikuju. Tako na primjer slatke kalorije potiču pohranjivanje masnoća i osjećaj gladi, a one masne su zaslužne za osjećaj sitosti.

Sve dok prehrambena industrija, slavne osobe te fitnes centri koji zaslađene napitke i nezdrave proizvode reklamiraju kao zdrave (a upravo sve navedene dr. Malhotra smatra glavnim krivcima za alarmantno povećanje pretilosti) ne odluče sami stati na kraj nezdravim životnim navikama koje promoviraju, važno je da ne smetnete s uma kako ćete najbolje rezultate u gubitku kilograma postići reguliranjem prehrane. Vježbati biste svakako trebali redovito, na prehrana je ipak na prvom mjestu: izbjegavajte prerađenu hranu i napitke, nemojte se bojati zdravih masti i ne pretjerujte s količinama - osim ako ispred vas nisu svježe voće i povrće kojih smijete jesti koliko god želite.




Photo credit: Profimedia

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj