Najpopularnija cura na svijetu

27/07/2020

Jednom davno, Emmi Chamberlain bilo je dosadno. Poput svake druge tinejdžerice, svoje je vrijeme ubijala gledanjem YouTubea, a onda pomislila: “Zašto ne? Pokušat ću.” 8 i pol milijuna pretplatnika kasnije, čini se kao da njezinoj moći nema kraja pa tako ni za stvaranje totalnog kaosa u trgovini Freda Segala, sve za dobar editorijal. Što dalje? To je nešto što još uvijek pokušava dokučiti.

Nije prošlo ni 90 sekundi, a ova influencerica već ostavlja trag na meni. Na mojim se rukama trenutno radi svijetlozelena manikura - nijansa poput one na Kipu slobode koju sama nikad ne bih odabrala, a onda opet, Emma Chamberlain usputno je rekla kako joj se baš ta nijansa sviđa.

Nalazimo se u salonu Polish House, Emminom omiljenom mjestu za manikuru i pedikuru u zapadnom dijelu Hollywooda. Uopće nije bitno što si u kasnim dvadesetima i ne podnosiš koncerte uživo jer su ti jednostavno previše glasni, šaputali su moji novi nokti. Ti MOŽEŠ biti cura sa zelenim noktima!

Nakon što sam s Emmom dvaput provjerila hoću li biti dovoljno kul ako istu boju uklopim i u svoju pedikuru, ponosno sam zatražila dašak mente na svim svojim prstima. (Ako mislite da je to jadno, večer prije u panici sam zvala svoju 24-godišnju sestru ne bi li ju pitala što obući za intervju. “Što ako mi se tinejdžeri budu smijali?”, upitala sam je u polu-šali. “Pa, vjerojatno hoće”, odgovorila je.) U slučaju da još uvijek nije dovoljno očigledno, nemam pojma što je u današnje vrijeme kul. Trudim se biti u toku prateći sve najpoznatije influencere i pomno slažući svoje Pinterest ploče, ali priznajem kako biti kul u 2020. doista nije toliko jednostavno.

Naime, stvari više nisu jednostavne poput biranja između zlata i srebra (pitanje života i smrti tijekom mojih tinejdžerskih dana). Današnje IT djevojke nose sve vrste metalnih dodataka. Štoviše, što se više pojedini predmet čini “jadnim” (vidiljiv izrast, ružne cipele, još ružniji puloveri) to je veća šansa da će na Instagramu dobiti zavidan broj “likeova”. “Mislim da je riječ ‘influencer’ pomalo odvratna”, kaže Emma, influencerica. “Uzmimo mene kao primjer: Ako me netko naziva influencericom, automatski tvrde kako je moj posao utjecati na ljude, a ja se s time nimalo ne slažem. Moja je želja zabaviti ljude i biti njihov prijatelj. Ne želim utjecati ni na koga.” (Bacam pogled na svoje nokte pomalo ih prezirući što su se tako brzo dali uvjeriti u ovu boju.)

No, bez obzira na to smatra li Emma da ima moć uvjeravanja ili ne (a ima ih itekako, žao mi je, Emma), poanta uopće nije u tome. Naime, kad god Emmu pokušam objasniti osobi starijoj od 30, navodeći njezin zapanjujući uspjeh, milijune pratitelja na društvenim mrežama, astronomske brojke na njezinom YouTube kanalu, modno partnerstvo s Louis Vuittonom, paralizu odnosno čaroban utjecaj koji ima na ljude poput moje sestre svaki put kad objavi novi video, njihovo je pitanje uvijek isto: “OK, ali zašto baš ona?” Što to točno ovu, naizgled, sasvim običnu curu iz San Mateo Countyja u Kaliforniji čini toliko popularnom među tinejdžericama iz cijeloga svijeta i to toliko da ju je taj isti uspjeh u trenutku katapultirao među internetske superzvijezde?

Pitanje je to koje ne zbunjuje samo mene. Odgovor nema ni Emma. “Zašto se kod nekih ljudi taj klik jednostavno dogodi, a kod drugih ne?”, pita se. “Moje je vječno pitanje: ‘Zašto je ovo upalilo?’” MNOGO JE TOGA NORMALNO u životu Emme Chamberlain. Štoviše, ona je u mnogočemu baš poput većine mladih u Americi. Pomalo je zaljubljena u Timothéea Chalameta (“kovrčava me kosa izluđuje!); ne podnosi Kedsice (“uopće nisu fora”); ima suptilan, ali i dalje pomalo eksperimentalan osobni stil (nosi Insta-popularnu dolčevitu sa slojevitim ogrlicama), i pomalo štuje bend Jonas Brothers. “Ogroman sam dan od, pa, od prvog dana”, priča mi sa suptilnim sjajem u očima, prisjećajući se njezinog prvog susreta s Joem Jonasom i Sophie Turner tijekom pariškog Fashion Weeka. “Opsjednuta sam njima pa mi je to bilo super iskustvo. Mislim da mu nisam uspjela dovoljno mnogo puta reći koliko ga volim, ali nismo imali previše vremena.” 

“Voljela bih biti otvorenija po pitanju svog ljubavnog života, ali stvari se brzo mijenjaju.” Razgovarati s Emmom je lako i bez imalo pritiska. Sve dok joj ne postavim pitanje o njezinim ogrlicama, na što pristojno odgovara da ih je dobila na poklon od “Vuittona”. Ah, pa da, ona je Kul djevojka. U trenutku osjetim nalet ogromnog poštovanja. Njezini počeci na YouTubeu sada su već poznata priča, ali vrijedi ponoviti kako njezina priča podsjeća na one stotinu tisuća drugih mladih djevojaka koje su pokušale postati vlogerice u svoja četiri zida: Emma je sa svojim prvim kanalima započela još u srednjoj školi, ali ih ubrzo nakon i napustila budući da nisu imali dovoljno posjećenosti.

Ohrabrivana svojim ocem koji se bavi glazbom, odlučila je pokušati ponovno. “Bilo je ljeto i nije mi se dalo čitati lektiru. Trebalo mi je nešto čime ću otkriti nova područja u svom mozgu kako bi mi prestalo biti dosadno. Odjednom sam svaki dan snimala videe.” Nakon još nekoliko propalih pokušaja (ovoga puta s beuaty vloganjem), Emma je svoj prvi viralni trenutak postigla videom naslova “We owe the dollar store an apology” (“Jeftinim dućanima dugujemo ispriku”). Ako ste kojim slučajem propustili pogledati taj video, riječ je o videu koji pomalo podsjeća na one sa shoppingom u skupim dućanima, osim šti u ovom, umjesto u Sephori ili West Elmu, Emma uzbuđeno kupuje plastično “smeće” po cijeni od 99 centa.

“Ne znam zašto sam snimila taj video… ne znam što sam točno htjela. Pojma nemam što mi se toga dana motalo po glavi. Ono što znam je da me taj video užasno veselio i da sam ga snimala misleći: “Biti će tako zabavno glupirati se u ovoj parodiji na sve one popularne shopping videe i izgleda da nisam bila jedina u toj misli.” Reakcija na video Emmu je navela na jedan ključan zaključak: Duhovita, pomalo neprimjerena i uzbuđena verzija nje bio je i njezin recept za uspjeh. U njemu je i ostala, zbijajući nevine šale na račun veganske pizze, svojih vlastitih prištića uz stvaranje parodija na ostale mega popularne videe poput groznih makeup tutoriala ili ocjenjivanja hrane i pića s okusom bundeve, ali u njezinom stilu: s gušenjem.

2

Drugim riječima, Emin je najsmješniji vic onaj na račun same sebe pomoću kojega je stvorila Brend i to s velikim “B” stvarajući parodije na sve što Emmu čini Emmom. “Mislim, ismijavam YouTubere, a i sama sam jedna od njih. Moj je način razmišljanja jednostavan: ‘Ako ih ne možeš pobijediti, pridruži im se.’” Drugim riječima, Emma je prestala igrati njihovu igru i stvorila vlastitu i to je, dragi moji, prvi od brojnih odgovora na pitanje: “Zašto baš ona?” Zato što je odbacila postojeće standarde i opušteno ušetala na scenu sa stavom: “Je*e mi se.” Nije prošlo predugo prije nego su i ostali krenuli njezinim stopama (brzo zumiranje prema licu, iskakanje teksta nasred ekrana na milisekundu, loši kutevi snimanja i velika količina negodovanja), a Emma je odgovorila još originalnijim sadržajem.

U međuvremenu je odustala od škole, preselila se u L.A. gdje je bila prisiljena završiti ubrzani tečaj potpune neovisnosti. Počela je razgovarati s novinarima, odlaziti na brojne evente, sve to uglavnom zato što se većinu vremena osjećala usamljeno. Štoviše, njezino je mentalno zdravlje bilo u potpunosti narušeno. “Krvava je to bitka”, priznaje o estetski opsjednutom kulturom u kojoj se iznenada pronašla. U tom trenutku napuštamo salon i upućujemo se prema kafiću Dayglow s druge strane ceste. Na svu sreću, osim nas, u kafiću se nalazi još samo šanker. “Ako živite u L.A.-u i vaša je težina sve samo ne zdrava, to je normalno. Nema sumnje da je to istovremeno i jako, jako, uznemiravajuće.”

Za razliku od drugih zvijezda društvenih mreža, Emma odbija reklamirati proizvode za mršavljenje. “Vaš je način rada samo vaš i ne pada mi na pamet miješati se u njega. Moje je mišljenje samo to da mi je odrastanje na društvenim mrežama prouzrokovalo velike probleme s prehranom. To je nešto s čime se borim cijeli život. Gotovo svaka osoba koju sam upoznala pati od neke vrste poremećaja prehrane. Ne želim nikoga uznemiriti, ali sama sam ih imala… ni ne brojim koliko.” I prije je pričala o tome kako su njezine noći uređivanja videa prouzrokovale ekstremnu anksioznost, ali saznajem i kako su sati i sati gledanja u samu sebe krivi i za težak slučaj tjelesne dismorfije. “Nisam bila ni blizu zdrave kilaže, a više sam puta mislila da sam debela. Grozan je to osjećaj”, priznaje.

“Cijela mi je obitelj govorila da izgledam grozno. Rekli su mi da izgledam kao da umirem u trenutku kad sam po prvi puta mislila da izgledam odlično.” To je i jedan od razloga zašto se zaklela da nikad neće koristiti Facetune niti ikakav drugi program za manipulaciju svojih fotografija. “Odbijam to raditi jer nitko ne bi trebao misliti da doista tako izgledam”, objašnjava. “Izgledam onako kako izgledam.” Samo nekoliko sekundi kasnije, vlasniku kafića govori kako je milijun puta piškila u njegovom drugom kafiću, zahvaljujući mu na usluzi. Negdje u cijeloj toj priči postaje jasno zašto je ova žena nekoliko svjetlosnih godina ispred odlučivanja između zlata i srebra. Dok je Instagram zauzet predviđanjem trendova za 2020. s “autentičnosti” na prvom mjestu, Emma je za tu istu stvar mogla održati masterclass kad je imala 15 godina, dok je još samo sanjala o životu kojeg živi danas.

Za razliku od ostatka svijeta, Emma je već onda znala kako je “biti to što jesi” njezina karta prema uspjehu, a to je bilo davno prije nego što je ostatak svijeta objavio svoju prvu #nofilter fotku. Drugi odgovor na pitanje: “Zašto baš ona?” EMMA JE NAVIKLA SLUŠATI glasine o sebi. Neke od njih, poput one o određenom dečku kovrčave kose s kojim je u vezi su “ne mogu potvrditi služebno, ali točne”. Ostale… “Ljudi misle da se ne tuširam”, govori mi pijuckajući kavu sa zobenim mlijekom. “Izjavila sam to u šali jednom i ljudi su povjerovali. OK!” Da se meni s 18 godina dogodila situacija u kojoj milijuni ljudi vjeruju u to da postoji šansa da se doista ne tuširam, istog bi trenutka kupila jednosmjernu kartu za Chicago i vratila se svojim roditeljima gdje bih se zauvijek skrivala u svojoj sobi.

Za Emmu je to samo još jedan razlog za smijeh. “Moj je život samo jedan. Gledajte moje videe, a ako vam se ne sviđaju, gledajte vijesti.” Tu dolazimo i do trećeg odgovora na postavljeno pitanje: “Zašto baš ona?”. Čini se da Emma ipak ima nešto što druge djevojke nemaju, a to najbolje možemo vidjeti na njezinim videima: Nju doista nije briga misle li ljudi da je kul ili ne. Nije ju briga ni što misle o njezinim ogrlicama, dolčeviti, njezinoj kosi, životu niti njezinom mišljenju. Ona je utjelovljenje svih onih kul crtanih likova koji sa sunčanim naočalama pogledavaju na obzor, tražeći nepostojeće razloge za zabrinjanje oko ičega. “Ništa ne shvaćam previše ozbiljno”, dodaje. “Imam samo jedan život. Ne mislim ga tratiti na uzrujavanje oko toga hoće li me netko shvatiti ozbiljno ili ne. Želim da gledate moje videe, ali ako vam se ne sviđaju, onda gledajte vijesti ili nešto drugo. Misim, zabavite se, ali stvarno me nije briga.”

No, postoje stvari za koje ju je itekako briga, a to su njezin privatan život, ali i njezin ljubavni život koji smatra svojim sljedećim velikim izazovom. “Voljela bih biti otvorenija po pitanju svoje veze”, priznaje. “Ali stvari se toliko brzo mijenjaju. Ako nešto sad kažem, tko zna što će se s mojim životom dogoditi za tri mjeseca? Možda ću biti trudna. (Čisto za informaciju, Emma koristi spiralu i ne planira trudnoću.) Naravno, ako postoji ijedna osoba koja može predvidjeti što će joj život donijeti za tri mjeseca pa čak i tri godine, onda je to Emma. Mi ostali možemo ju samo pratiti u stopu i uživati u ovoj iznimno zabavnoj vožnji.

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj