Što se to čudno događa u našem trbuhu?

12/12/2018

Nadimanje, kruljenje, grčevi... Uh, kakva gnjavaža! Evo kako ugoditi svojoj probavi i riješiti se tegoba

Nemojte jesti jako kasno. Većina liječnika preporučuje da se posljednji obrok u danu pojede dva-tri sata prije lijeganja u krevet.

Jedite u opuštajućoj atmosferi. Uglavnom obroke jedete (progutate) s nogu, na poslu, zureći u ekran? Hm, a da to promijenite? Jedenje u stresnoj atmosferi može vam načiniti štetu jer previše adrenalina u krvotoku znači i sporiju probavi. Ako ste pod stresom i to nema veze s okolinom, izbjegavajte preobilne obroke – radije češće jedite manje, u redovnim razmacima tijekom dana.

Izbjegavajte voće nakon obroka. Možda se čini da je voće toliko zdravo da ga je dobro jesti bilo kad i u bilo kojoj kombinaciji, ali nije tako. Treba ga izbjegavati s mliječnim proizvodima (nadimanje), a ako ga pojedete nakon većeg obroka, može izazvati zatvor.

Dobro prožvačite hranu. Polagano žvakanje povećava lučenje probavnih enzima u ustima pa će se vaša probava ubrzati i poboljšati.

Nemojte se oslanjati samo na prehranu. Za zdravlje svog probavnog trakta, osim što ćete slijediti ova pravila i birati zdrave namirnice, vježbajte i krećite se. Vježba pokreće i ubrzava probavu, ubrzava i cirkulaciju prema svim vašim organima i jača stijenke crijeva.

Cosmopolitan.hr

Preporučujemo

Komentiraj

Novo