Proljeće je vrijeme za detoksikaciju!

25/03/2015

Huraaa, preživjeli ste zimu! Naše najdraže godišnje doba je pred vratima, ali budite spremni na to da se nećete odmah osjećati čilo poput proljetnog povjetarca. Možda će vam trebati generalno čišćenje.

Bila je to duga zima – i jeli ste tešku hranu, slabo se kretali, sunca gotovo niste ni vidjeli i sad napokon, kad je proljeće skoro tu, umjesto da uživate na otvorenom, vi se jedva dižete s kauča. Možda vam treba detoksikacija, i to kompletna – vašeg tijela, doma i emocija. Ne paničarite, nećemo spominjati post na vodi ni predložiti da se malo odselite na Tibet. Pronašli smo samo dobre savjete koji će vam pomoći da očistite organizam i osjećate se sjajno. Pitate se treba li vašem organizmu detoksikacija? Pa ako nemate energije i većinu se vremena osjećate kao ispuhani balon, ako se ujutro teško budite, ako vam je jezik prekriven bijelim naslagama, ako ste često prehlađeni, imate glavobolje ili vrtoglavice, kožu koja ne sjaji ili na kojoj se pojavljuju akne te ako se ne osjećate vedro i veselo – onda vam definitivno treba.

1. očistite svoj jelovnik


Čini se da sve počinje od hrane. Jako je važno što jedete, a ako ste osjetili simptome s početka teksta, počnite čistiti svoj tanjur

Otkrit ćemo vam koju hranu trebate jesti da biste očistili organizam. Možete se pridržavati ovog jelovnika cijeli tjedan ili nekoliko dana, ovisno o tome kako ćete se osjećati. Prije svega, važno je da u vašoj prehrani bude puno vode, vlakana i probiotika (jogurt, kefir). Ta hrana, ako je uzimate svakodnevno, ne samo da čisti organizam, nego će i vašem tijelu osigurati potrebne hranjive tvari. A riječ je o ovim namirnicama:   

l voće, po mogućnosti svježe

l povrće i sokovi od svježeg povrća

l limunov sok, jabučni ocat, kefir

l piletina, puretina, riba (manja, u kojoj se ne taloži puno žive)

l jogurt, svježi kravlji sir

l jaja (po mogućnosti iz organskog uzgoja)

l orašasti plodovi i sjemenke (lanene su izvrsne i nisu preskupe).

Hrana za detoks jetre
Kad je riječ o čišćenju organizma, vaša jetra ima jednu od najvažnijih uloga. Namirnice koje izvrsno čiste jetru su cikla, artičoka, luk, češnjak, kupus, brokula, kelj, cvjetača... A izvrsne su i šparoge i avokado, no pazite da u prehrani imate dosta proteina. 

2. Očistite svoj dom


Teško je i govoriti o detoksikaciji kad smo okruženi s toliko zagađivača. Ipak, na neke stvari možete utjecati

Koristite prirodne sastojke za čišćenje
Iznenadit ćete se što malo sode bikarbone, ocat i dobro odabrano eterično ulje mogu (pogledajte recepte koje smo vam pripremili u okviru lijevo). 

Pokušajte izbjeći korištenje plastike kad god možete
Neke kemikalije iz plastike loše su za zdravlje i mogu utjecati na naše hormone. Uostalom, to nije ni najsretnije rješenje za prirodu, zar ne? Pa zašto onda još koristite plastične vrećice umjesto platnene? Ili zašto plastične vješalice u ormaru ne zamijenite drvenima? Ili odsad kupujte hranu koja nije u plastičnim pakiranjima...

Koristite eko boje
Farbate stan? Odaberite ekološke boje u kojima nema sintetskih otapala, mirisa i konzervansa.

3. Očistite svoju kožu


Najveću uslugu vašoj koži učinit će plan prehrane s prethodne stranice, no postoji i nekoliko metoda koje će pomoći da vaša koža zablista

Sauna
Ne, nisu namijenjene samo penzićima, kao što vam je rekla frendica. Sauna pomaže da vaše tijelo i koža izbace otpadne tvari.

Četkanje kože na suho
Tako ćete potaknuti limfu – nježno počnite četkati od stopala prema gore i uvijek u smjeru srca.

Prebacite se na prirodnu kozmetiku
Ne mislimo za stalno, ali dok traje detoksikacija, upotrebljavajte što manje proizvoda punih kemije.

4. Očistite svoje emocije


Hej, nemate se čega stidjeti – svi ih imamo i ništa u vezi s negativnim emocijama ne bi trebalo biti negativno.  Ipak, takve emocije lako postanu toksične, ali samo ako ih odbacujemo, ne želimo se suočiti s njima, ako ih potiskujemo, skrivamo ih, lažemo da ih nemamo... Takvi postupci vode u depresiju, ovisnosti i malodušnost. Još jednostavnije rečeno, ako dopustite da se toksične emocije nakupljaju, emocionalna toksičnost vodit će do fizičke toksičnosti. Ali jedna dobra vijest – i nije tako teško upravljati “negativnim” osjećajima kao što mislite. Jednostavne stvari, poput šetnje, meditacije, plesa, slušanja glazbe ili pisanja, mogu biti dobar uvod u otpuštanje toksičnih emocija. No prije toga morate spoznati koju emociju smatrate toksičnom te kako se pojavljuje i kako djeluje na vas. Preuzmite odgovornost za nju, ali, molimo, bez osjećaja krivnje! Popričajte s nekim bliskim o tome (uvjerit ćete se da svi mi imamo svoje demone) i vidjet ćete kako otrovi polako nestaju.

Cosmopolitan.hr

Preporučujemo

Komentiraj

Novo