Ostavite svoju vaginu na miru!

11/04/2019

Mnoge žene misle da čine dobru stvar kad tuširaju svoju vaginu. No, na taj način uklanjaju dobre bakterije

Mogli bismo pretpostaviti da će svaka žena do 40. godine shvatiti da vaginalno tuširanje (ili ispiranje) može imati više štete za vaš simbol ženstvenosti nego koristi. No prevarili bismo se. Naime, nedavno istraživanje otkrilo je da jedna od pet Amerikanki u dobi od 15 do 44 godine redovito prakticira taj oblik tuširanja. Njihova su “opravdanja” želja da budu “čiste i svježe” (84%), “spremne za seks” (54%) ili “čiste nakon seksa” (70%), stoji u istraživanju. Nažalost, žene uglavnom ne znaju kolika je moć ovog veličanstvenog organa. Jer vagina ne treba ni pranje, ni poliranje, ni ispiranje. Ne trebaju joj češnjak (ne možemo vjerovati da ga netko dolje gura), limetin sok, pjenušavi sapuni ni bilo koji drugi (šokantni) preparat koje su pripadnice ljepšeg spola otkrile da koriste kako bi stvari dolje izvele načistac. Taj moćni ženski organ stvoren je sa zapanjujućom moći da sama sebe čisti. I ne treba našu pomoć u tome! Dapače, pokušaji održavanja vaše vagine čistom gubitak su i vremena i novca, a što je najgore, oni mogu biti iznimno štetni za njezino zdravlje, upozoravaju stručnjaci američkog Nacionalnog instituta za zdravlje. Ispiranje vagine, naime, može promijeniti osjetljivu vaginalnu ravnotežu, prouzročiti preosjetljivost na razne infekcije te dovesti do ozbiljnih zdravstvenih problema. No krenimo redom...

sdsdsdds

UPOZNAJTE SVOJE MIKROBIOME Vjerojatno ste već čuli za mikrobiome crijeva, u kojima se može dogoditi nakupljanje bakterija koje su posljedično povezane sa svime – od raspoloženja do akni. E pa postoje i vaginalni mikrobiomi, ključni igrači u održavanju cjelokup­nog zdravlja. “Kod zdravih vaginalnih mikrobioma dobre bakterije Lactobacillus održavaju to osjetljivo područje zdravim, odnosno proizvode mliječne kiseline koje održavaju vaginalnu pH razinu blago kiselkastom. Zauzvrat to cijelo područje čini manje gostoljubivim za razne organizme koji uzrokuju mirise, iritacije, svrbež i infekcije”, objašnjava dr. sc. Leah Millheiser, voditeljica programa ženske seksualne medicine na Sveučilištu Stanford. A upravo su istraživanja pokazala da su žene s puno Lactobacillusa manje podložne oblijevanju od HIV-a nego one koje nemaju te bakterije, kao i da su otpornije na infekcije HPV-om (humanim papiloma virusom). A što uklanja dobre bakterije? Naravno, pranje vagine, tuširanje i čudni domaći pripravci poput soka limete! Sve to poprilično narušava osjetljivu vaginalnu pH ravnotežu pa se dobre bakterije povlače ostavljajući otvorena vrata destruktivnim klicama”, objašnjava dr. ginekologije Caroline Mitchell iz Opće bolnice u Bostonu. Američko ministarstvo zdravstva upozorava na to da su, ironično, žene koje često ispiru vaginu pet puta sklonije sindromu bakterijske vaginoze (BV) koju karakterizira vrlo bolan iscjedak neugodna mirisa, a pogađa najmanje jednu od tri žene. Bakterijska vaginoza smatra se rizičnim čimbenikom za nastanak spontanog pobačaja, kao i prijevremenog porođaja, infekcija u trudnoći, bolova tijekom spolnog odnosa, krvarenja između redovitih mjesečnica, kao i komplikacija kod operativnih zahvata. Često su udružene infekcije s gonokokom, trihomonasom i klamidijom. Vaginalne mikrobiome često narušava i upotreba antibiotika (poznato je da oni mijenjaju pH ravnotežu vagine), kao i korištenje lubrikanata s parabenima (konzervansi koji sprečavaju onečišćenje proizvoda prije otvaranja također mogu ubiti dobre bakterije tamo dolje). “Promjenu mikrobioma V-zone mogu oštetiti i neoprane seksi igračke, kao i penis nakon analnog odnosa”, upozorava dr. Millheiser. Oh, i umetanje bilo koje hrane u vašu vaginu je apsolutno nehigijenski!!! spavajte goli Ozbiljno, u gotovo svim slučajevima, vaša je vagina čista (i dok ovo čitate). “Samo je ostavite na miru”, savjetuje dr. Millheiser i dodaje: “Ona je savršeno sposobna za obavljanje svog važnog posla.” No ako baš inzistirate na tome da joj “pomog­nete”, nosite pamučno rublje ili spavajte goli. To će zaustaviti loše bakterije koje vole vlagu da uđu u vaginu. Jedite hranu bogatu probioticima (kefir i jogurt) jer mogu pomoći održavanju moćne pH ravnoteže, što je korisno ako pijete antibiotike. Stidnicu, tj. vanjske genitalije, najbolje ćete oprati običnom toplom vodom. Ako baš (silno) želite, s vremena na vrijeme možete upotrijebiti nježan sapun bez mirisa, savjetuje dr. Millheiser. I to je to!

Cosmopolitan.hr

Preporučujemo

Komentiraj

Novo