Meditacija po vašim uvjetima

24/11/2014

Mislite da ste previše nemirni, zauzeti ili da nemate vremena za meditiranje? pronašli smo neke načine pomoću kojih ćete lakše u svoj život unijeti harmoniju, smirenost i novi polet

Kako biste reagirali kad bismo vam rekli da imamo eliksir za rješavanje napetosti? Da se prodaje u kapsulama, popis za čekanje na njega bio bi dulji od onog za Birkin torbe, ali kako nije riječ o tabletama, moramo istaknuti da je naš recept, osim što je nadohvat ruke, besplatan. Povećat će vam koncentraciju (brže ćete učiti za ispit ili lakše savladati novi jezik), popravit će vam raspoloženje (bye, bye imidžu rospije u PMS-u), smanjiti napetost (pa će se svi diviti vašem ležernom pristupu životu), povećati libido (što će, osim vas, usrećiti i vašeg dečka), koža će vam postati blistavija (i to ne samo od procvata seksualnog života) te ćete postati ljubazniji, nježniji i smireniji (nema više izderavanja na mamu). Govorimo o meditaciji koja je, premda se već tisuće godina primjenjuje u Aziji, u svijesti Europljana još svojevrstan novitet. Osim što vam je toplo preporučujemo, pokušat ćemo objasniti u čemu je tajna tog iscjeljujućeg susreta sa samim sobom.

Nemam vremena

Razumijemo, po cijele dane jurite na sve strane, pokušavate dovršiti gomilu obaveza i ne vidite kako ćete odvojiti vrijeme da se isključite od svega i mumljate neke čudne riječi. Sama pomisao na još jedan zadatak u danu stvara vam paniku i nema šanse da se koncentrirate i opustite? Istina, dan je prekratak za sve što želimo obaviti, ali Sveučilište u Pennsylvaniji provelo je istraživanje i dokazalo da 30-minutna meditacija svaki dan povećava uspješnost obavljanja zadataka, bilo fizičkih ili intelektualnih. Zahvaljujući meditaciji, ljudi su lakše obavljali zadatake, bili bolje koncentrirani i brže razmišljali. Zapravo vam želimo reći da ćete tih 30 minuta (i puno više vremena) koje posvetite meditaciji nadoknaditi tjelesnom i psihičkom spremnošću koje će vam meditiranje podariti. Zato ako mislite da će vam meditacija oduzeti vrijeme, moramo vas demantirati – dat će vam ga više. I još jedna dobra vijest: ne morate mijenjati svoj dnevni raspored jer imamo nekoliko ideja kako da počnete meditirati a da ništa ne izgubite: 

U tramvaju ili autobusu Dok se vozite, susrećete se s puno glasnih grupa srednjoškolaca, ljudima sa slušalicama na uhu, ljutitim vozačima, ali ako meditirate, možete se isključiti iz svega toga i uroniti u svoj miran svijet (ima puno aplikacija koje vam mogu pomoći u tome).

● Na pauzi Umjesto da pauzu za ručak iskoristite u bučnoj kantini, prošetajte se i usput meditirajte. Ostatak dana bit će vam kao pjesmica.

Meni to brzo dosadi

Sjedate na pod, zatvarate oči, opuštate ramena... Duboko dišete i utišavate svoj um... Okej, sada je već valjda moralo proći deset minuta, zar ne?! Brzinski pogledate prema satu i – nemoguće! Prošle su tek dvije!!! Ma daaaj... Istina, dok se ufuravate u meditaciju, možete imati napadaj dosade, ali izlaz za to je usvajanje tehnika koje će vam pomoći da se koncentrirate na sadašnji trenutak. Recimo, možete se fokusirati na to da svakih deset sekundi ne škicate na sat ;)

Još bolje, da bi vam meditacija bila poticajnija, slijedite ova tri koraka – mentalno skeniranje tijela odličan je način za to:

1. Lezite na leđa, zatvorite oči,a dlanovi i stopala neka vam budu opušteni.

2. Vizualizirajte svoje tijelo, počevši od dna, odnosno od stopala i polako krećite prema gore, preko bedara, struka, ruku, grudnoga koša, vrata do glave.

3. Koncentrirajte se na svaki milimetar svojega tijela opuštajući mišić koji u tom trenutku vizualizirate, odnosno na koji ste fokusirani. Uzmite si vremena koliko trebate da ‘prođete’ svaki dio tijela. Polako otvorite oči i – bravo!

Uvijek je bučno

Pretpostavljamo da ovo ne čitate u svojoj kućici negdje na Tibetu, vjerojatnije je da vam pod prozorom buče automobili, susjedi i klinci s igrališta. Ali Cosmo je našao način kako da svoju meditaciju izvedete u tišini.

● Utišajte svoju okolinu Spojite se na internet i stavite dobre slušalice. Postoje brojne meditacijske glazbe, umirujući zvukovi i relaksirajući tonovi koji će vam pomoći da blokirate ostale zvukove iz okoline te vam omogućiti da se fokusirate na disanje.

● Slušajte ovo Meditacija s audiovođenjem može vam pomoći da stvorite svoju zen zonu. Na internetu ih možete pronaći bezbroj. Odaberite onu koja vam najviše odgovara i neka vas zvuci vode u svijet mira.

● Trenutak za mantru Izaberite riječ ili smirujuću frazu (možete samo u Google ukucati ‘mantras’ i pronaći ćete onu pravu za sebe). Zatim ponavljajte mantru u svojoj glavi. Funkcionira.

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj