7 razloga zbog kojih imate manjak koncentracije

13/11/2017

Ako ste primijetile da nešto ne štima u zadnje vrijeme i da se više ne možete usredotočiti na nešto, otkrijte koji su pravi razlozi za to...

1. Osjetljivost ili intolerancija na hranu

Osjećate se malaksalo, bezvoljno i bez energije? Možda biste trebale početi analizirati hranu koju unosite u organizam i fenomen koji je nedavno zaživio kod milenijalaca, a to je intolerancija na određenu hranu. Određene namirnice, osim na vaš trbuh, mogu loše utjecati i na vašu energiju. Ako imate problema s koncentracijom, potražite pomoć nutricionista i napravite test osjetljivosti na hranu.

2. Perfekcionizam

Vjerojatno o tome nikada niste razmišljale, ali težnja da imate sve pod kontrolom može vas dovesti do potpunog ludila. Normalno je da u svemu težite ka savršenstvu, ali isto tako je potpuno u redu ako ne bude sve onako kako ste zamislile. Ne dopustite bespotrebnim ograničenjima da vas sputavaju da zablistate na pravom mjestu u pravo vrijeme zbog manjka koncentracije prouzrokovane vašim perfekcionističkim zahtjevima.

3. PMS

Nekoliko dana prije menstruacije žene ulaze u razdoblje kada njihovi hormoni potpuno luduju, kao što sigurno već znate, zbog čega možete osjetiti ozbiljnu vrtoglavicu, depresiju, glavobolju pa i želju za povraćanjem. Točno je da svaka djevojka predmenstrualni period proživljava na svoj način, ali ako ste u skupini onih kojima u tim danima koncentracija nije ni na vidiku, probajte s detoksikacijom tijela. Tih bi se dana vaša prehrana trebala temeljiti na voću i povrću. Meso zamijenite ribom, dobrim ugljikohidratima i plodovima mora. Znamo da će vam ovo najteže pasti, ali probajte u ovim danima izbjegavati čokoladu.

4. Loša krvna slika

Niska razina željeza u organizmu smanjuje našu kognitivnu inteligenciju. Zbog toga je sposobnost razmišljanja, zaključivanja i primjećivanja stvari oko sebe veoma mala. Ako ne želite trajnije posljedice, neophodno je da uzmete stvari u svoje ruke. Znanstvenici tvrde da četveromjesečno unošenje namirnica bogatih željezom može trajno poboljšati sposobnost fokusiranja.

5. Vaša "to do" lista

Sjele ste za stol, skuhale čaj i spremne ste realizirati svoje planove. Ali odjednom ste se sjetile kako još niste objavile onu novu fotku na Instagram, mama još uvijek čeka na vaš odgovor dolazite li kući i baš sada vam je pala na pamet pošta koju ste trebale jučer poslati. Polako! Iako vam djeluje da imate koncentracije na pretek, trebate znati da je ona "potrošna roba". Napravite svoju "to do" listu. Sigurno ćete se osjećati bolje, produktivnije i vidjet ćete da ste vrijeme iskoristile na pravi način. Kupite šareni rokovnik u koji ćete bilježiti svoje obaveze, rješavati jedan po jedan zadatak i gledati kako vam koncentracija, a i volja rastu.

6. Kofein se ne slaže s praznim želucem

Kada preskačete doručak i popijete kavu ili crni čaj na prazan želudac, automatski svom tijelu dajete signal da je vrijeme za kortizol, poznati hormon stresa. Ovaj sistem organizam doslovno tjera na preživljavanje. Koliko god mislile da će vas omiljeni napitak razbuditi i prodrmati, zapravo vaša razina pažnje od tog je trenutka katastrofalna. Zaboravite to! Napravite si doručak bogat proteinima, mastima i ugljikohidratima, nahranite svoje tijelo i mozak, a onda uživajte i u kofeinu.

7. Sklonite mobitel sa stola

Ma što god pričali, sigurni smo da se barem većina vas slaže da život u 21. stoljeću nije moguće zamisliti bez pametnog telefona na kojemu danas radimo apsolutno sve. Prema brojnim psiholozima, prvi korak ka boljoj koncentraciji je taj da udaljite svoj tzv. BFF uređaj od sebe kada želite biti produktivne. Dok radite, šetate ili gledate film, ostavite mobitel u torbi. Ako imate gomilu posla u uredu, a vaš pogled je stalno na vašoj igrački, jasno vam je da od tog posla nema ništa. Vaša koncentriranost na određenu stvar ili osobu zasigurno će biti puno veća ako ovaj mali uređaj ne bude u blizini jer znate da on stalno traži pažnju. 

Cosmopolitan.hr

Preporučujemo

Komentiraj

Novo