6 tajni žena koje nikad nisu bolesne

23/11/2015

Stiže nam sezona virusa, gripa i ostalih boleština koje ne želimo. A tako ih je jednostavno izbjeći!

Pitate se što je s onim ljudima koji nekako uvijek izbjegavaju dosadne prehlade? Kako to rade? Podaren im je neki nadnaravni imunitet? Pa, i ne baš. Tajna je u vrlo jednostavnim svakodnevnim navikama koji ih štite i održavaju zdravima.


Imajte fiksno vrijeme za spavanje

1

Istraživanja pokazuju da one osobe koje spavaju osam sati svake noći imaju manje šanse razboljeti se od onih koje spavaju sedam sati ili manje. Razlog? Vaše se tijelo noću obnavlja i regulira hormone stresa koji vas mogu učiniti osjetljivijima na infekcije.


Jedite šareno

2

Hrana bogata antioksidansima, poput batata (koji sadrži beta karoten), agruma i crvenih paprika (s vitaminom C), badema (vitamin E) i crnim grožđem ili vinom (u kontroliranim količinama) obnavlja stanice i pomaže im u borbi protiv mikroba i bakterija.


Mislite na svoja crijeva

3

Vanjski svijet svakodnevno unosite u svoje tijelo i, iako su većina tih bakterija i mikroba bezopasni, od nekih se možete razboljeti. Tu veliku ulogu igraju vaša crijeva. Dobre bakterije mogu ojačati vaš imunološki sustav, pa bi bilo dobro uzimati probiotike koji sadrže dobre bakterije – bar u razdoblju prehlada i gripa.


Ne preskačite pranje ruku

4

Ne morate biti opsjednuti pranjem ruku u svakom trenutku kako biste zadržali svoje zdravlje, ali ćete rizik od bolesti smanjiti od 15 do 50 posto budete li oprali ruke onda kad se to od vas očekuje – prije pripremanja hrane, prije obroka ili nakon kašljanja ili kihanja. Dobro ih istrljajte sapunom punih 20 sekundi, a kod sebe uvijek imajte dezinfekcijsko sredstvo za ruke – ono s bar 60 posto alkohola.


Izgrlite se

5

Nađite se s prijateljima – posebno onda kad prolazite kroz teško razdoblje ili imate problema kod kuće/na poslu. Jedno je istraživanje pokazalo da ljudi s najviše podrške u stresnim situacijama imaju vrlo male šanse od oboljenja ili zaraze virusom – a zagrljaji pojačavaju učinkovitost imunološkog sustava.


Ostanite smireni

6

Jedno je istraživanje pokazalo kako lagana joga (uz vježbe disanja) pojačava imunitet i to već dva sata nakon početka vježbanja. Ako se često susrećete sa stresom, okušajte se u opuštajućoj jogi ili vježbama disanja, kao i meditaciji.



Photo credit: Profimedia

Cosmopolitan.hr

Preporučujemo

Komentiraj

Novo