5 „zdravih prehrambenih“ pravila koje MORATE prekršiti

05/08/2016

Zaboravite sve što ste dosad naučili jer kod prehrane postoji samo jedno pravilo.

Ako postoji jedno područje s bezbroj pravila, onda je to područje zdrave prehrane. Čini se da se ne možemo odlučiti što je dobro, a što nije, što smijemo, a što ne smijemo raditi. Čini se da naša generacija (ali i sve buduće) neće imati vremena čitati išta drugo budu li još više vremena provodili čitajući sastojke na svakoj namirnici. Na kraju, sa svim tim znanjem, nije neobično osjećati se potpuno zbunjeno.

Što jesti? Smoothie? Jaja? Kelj? Odrezak?!

Pa, nakon niza istraživanja i sastavljanja onog savršenog rasporeda i liste namirnica koje čine čuda, došli smo do jednog zaključka – zdrava prehrana ima samo jedno pravilo – slušajte svoje tijelo.

Da, nakon što smo isprobali sve recepte i poslušali sve savjete koji obećaju savršeni balans, pronašli smo ga tek onda kad smo se pomirili s činjenicom da je svako tijelo različito, da je nemoguće stvoriti popis koji će služiti svačijim potrebama i da vaše tijelo najbolje zna kako postići onu dugo željenu ravnotežu.


Pravilo 1: Doručak, ručak i večera

Koliko su vam puta rekli ovu rečenicu: „Doručak je najvažniji obrok dana“, ili: „preskočite ga na vlastiti rizik!“? Da, doručak je nešto bez čega mnogi ne bi mogli zamisliti svoje jutro. Ipak, to ne znači da pravilo vrijedi za svakoga.

b

Možda ne možete ni pomisliti na hranu prije 11 sati, pogotovo ako ste navikli jesti kasno navečer. Ako vam pomisao na doručak, čak i onaj najmanji, stvara osjećaj zgražanja, vaše vam tijelo nešto pokušava reći. Zato ga poslušajte i uživajte u obroku onda kad to vama odgovara.

Na ovo pravilo utječu i životne navike. Naprimjer, ako ste vrlo zauzeti usred dana, vjerojatno nećete imati vremena pojesti pošten ručak. Umjesto toga, jesti ćete više manjih obroka dnevno. Jedite onda kad to vaše tijelo traži, a ne onda kad mislite da morate jer je to „normalno vrijeme za obrok“.


Pravilo 2: Ignorirajte žudnju

Patite za čokoladom ili ugljikohidratima u određeno doba u mjesecu? Znamo točno o čemu pričate i dajemo vam dopuštenje da zadovoljite svoju žudnju jer vam vaše tijelo ponovno pokušava reći da je to ono što mu treba.

u

Jedina stvar na koju morate pripaziti je samokontrola. Zato, pronađite način na koji si nećete uskratiti ono što vam se jede, ali bez pretjerivanja. Osim ako ste doista gladni, više vam neće biti ni potrebno.

Najlakši način je pokušati dokučiti što vam se točno jede. Je li nešto slatko, hrskavo, masno? Na taj ćete način lakše odabrati zdraviju alternativu.


Pravilo 3: Varanje

Ne možete disati nakon pečenja i masnih krumpira, ali vas to neće spriječiti u jedenju deserta jer, hej, danas vam je dopušteno varati! Volimo zdravu prehranu i to što nastojite paziti na svoje tijelo, ali ako svakodnevno obraćate pažnju na to što jedete, onda nismo za to da si tijekom ostatka tjedna uskraćujete sve što vaše tijelo želi, samo kako biste se mogli prejedati u nedjelju zato što onda to smijete. Tako ćete tijelu naštetiti puno više nego onda ako svakodnevno budete težili normalnoj, balansiranoj dijeti od koje nećete biti gladni.

Ovo je još jedan način na koji ljudi zaboravljaju slušati vlastito tijelo. Vjerujte nam – jedete li ono što vaše tijelo traži, nećete imati potrebu za varanjem.


Pravilo 4: Idite u krevet gladni

Vjerojatno ste i previše puta čuli kako ćete se, budete li jeli prije spavanja, udebljati, ali ako vam krulji u želucu, a vi očajnički pokušate zaspati, veća je vjerojatnost da ćete se buditi usred noći, a ujutro proždrijeti cijeli hladnjak. Stvari su jednostavne – san je potreban za normalan rad vašeg metabolizma, a šanse da ćete čvrsto spavati dok ste gladni gotovo su nepostojeće.


Postoji i više nego dovoljno informacija o tome koliko je san važan za naše zdravlje, pa čak i za mršavljenje. Zato je važno da u krevet ne odete ni previše gladni niti previše siti. Pojedite pola banane s maslacem od badema, štapiće od mrkve s humusom ili jogurt s borovnicama pola sata prije odlaska na spavanje.


Pravilo 5: Dijeta je jedina bitna stvar

Postoji nešto što se naziva Orthorexia Nervosa. To je stanje u kojemu je osoba opsjednuta zdravog prehranom i prema njoj se odnosi na ekstreman način. Takvi ljudi često preskaču obroke s prijateljima jer su previše nervozni da neće pronaći nešto što „smiju“ jesti. Činjenica je da odličan hranjivi obrok s prijateljima zvuči puno bolje od nezačinjenog komada piletine s kuhanom brokulom bez prijatelja.

Činjenica je da postoji sve veći broj upravo takvih ljudi koji, opsjednuti zdravom prehranom, zaboravljaju na činjenicu da na izgled i zdravlje utječe i puno drugih faktora.


Zapamtite, faktori poput stresa, veza, karijere i tjelesne aktivnosti igraju veliku ulogu u vašem putu do tijela kakvo želite. Radite li posao koji volite, provodite li vrijeme s ljudima s kojima se osjećate dobro i sretno, bit ćete i pod manjim stresom. Vaše su prehrambene navike tek mali dio vašeg cjelokupnog zdravlja.

Cosmopolitan.hr

Preporučujemo

Komentiraj

Novo