Vježbate samo vikendom? Ovo trebate znati!

03/05/2018

Što se događa s vašim tijelom (i zdravljem) ako ste toliko zatrpani tijekom tjedna da imate vremena samo za vježbanje - vikendom?

Stručnjaci preporučuju kako trebamo vježbati najmanje 2,5 sata tjedno umjerenim intenzitetom, ili 75 minuta jakim intenzitetom, kako bi održavali zdravlje vitalnim.

No,što se događa kada smo toliko zatrpani tijekom tjedna da imamo vremena za vježbanje samo tijekom vikenda? Vježbajte i tada i skupljate dugoročne učinke, sugerira nova studija sa Sveučilišta Loughborough u Engleskoj.

Analizirajući načina života 64 tisuće odraslih osoba, istraživači su otkrili kako tzv. 'vikend ratnci' – oni koji vježbaju samo jedan ili dva dana u tjednu imaju za 30 posto manje šanse umrijeti od bilo koje bolesti nakon 18-e godine, u usporedbi s onima koji uopće ne vježbaju. Također za 40 posto im je manja vjerojatnost da će umrijeti od bolesti srca i 18 posto da će umrijeti od raka.

Vježbanje povećava dobri kolesterol, a smanjuje trigliceride koji su krivi za začepljene arterija, tvrde stručnjaci s Klinike Mayo. Također, ono drži našu težinu pod kontrolom, što može smanjiti rizik od raka jer istodobno smanjuje širenje upala, stoji u izvještaju National Cancer Institute.

'Svaka kontinuirana aerobna vježba poboljšava krvni tlak, koncentraciju kolesterola i metabolizam glukoze za dan ili dva', kaže vodeći autor studije Gary O'Donovan.

Matematika je jednostavna: ako pojačate vježbanje na nekoliko dana u tjednu imat ćete najmanji rizik za smrt, bolesti srca i raka.

'Osim toga, sjedite li 5 ili 6 dana u tjednu, a zatim prenaglite u teretani preko vikenda, također povećavate rizik od ozljeda', kaže Jeffrey Spaw, doktor medicine, ortoped na College Station Orthopedics u Teksasu.

U stvari, 'vikend ratnici' imaju veći rizik za uganuća gležnja, trkačku potkoljenicu, ozljede koljena i stopala, kaže Spaw. Istodobno, češće vježbanje prilagođava vaše zglobove i mišiće na povećano kretanje. Uz to, osobe koje imaju i višak kilograma vjerojatno su pod najvećim rizikom od ozljeda, jer više kila znači i više opterećenja na zglobove i ligamente.

Kombinirajući kardio, trening s utezima i istezanje možete smanjiti stalni pritisak na zglobove i ojačati mišiće oko njih, a obavezno se prije vježbanja dobro zagrijte.

Zaključak: Ako jedino stignete vikendom u teretanu, i to je sigurno bolje nego da ne idete uopće. Ali ako ikako možete, proširite vježbanje na više puta tijekom tjedna. Recimo, zadržite odlazak u teretanu tijekom vikenda, ali ubacite neki drugi oblik vježbanja tijekom radnog tjedna, pa taman da to znači i brzu šetnju nakon ručka.

Cosmopolitan.hr

Preporučujemo

Komentiraj

Novo