Kayla Itsines - upoznajte najmoćniju ženu fitnesa!

06/06/2017

Ona u nekoliko minuta može rasprodati arene rezervirane za rock zvijezde, šuška se da je “teška” 30 milijuna funti, a netko koga poznajete upravo se podvrgnuo njezinu režimu vježbi. Ona je Kayla Itsines!

Nesnosno vruć dan,  ljeto 2014. Tad sam prvi put čula za Kaylu Itsines. Spomenuo mi ju je kolega s posla nagovarajući me da je počnem pratiti na Instagramu. “Ta cura totalno mijenja izgled ljudskog tijela”, oduševljeno mi je prepričavao. Priznajem, bila sam prilično skeptična. 

Prije sam radila za časopis Weight Watchers; više od tri godine moj se posao svodio na čitanje mailova o “čarobnom” skidanju kilograma i fizičkoj transformaciji ljudi koji su nam o tome pisali – čitala sam na stotine takvih mailova koji su nam svakodnevno pristizali i govorila si nešto poput: “Ah, izgubila je samo dvadeset kilograma, a ja trebam nekog tko je smršavio četrdeset, pedeset.” Istodobno sama nisam bila u stanju skinuti nijedan jedini kilogram viška.  

S vremenom sam postala imuna na vijesti o fascinantnim tjelesnim transformacijama. Sve dok, zaintrigirana hvalospjevima o Kayli, nisam zavirila na njezin profil na Instagramu koji vrvi fotografijama fanova prije i nakon što su prošli njezin režim tjelovježbi i prehrambenih pravila “Vodič za bikini tijelo” (Bikini Body Guides). Riječ je o 28-minutnim filmićima koji se mogu skinuti u PDF-u i za koje mnoge djevojke tvrde da su im promijenili život. Kaylin Instagram pun je kupaonskih selfieja običnih djevojaka i žena koje ne samo da su skinule kilograme nego su učvrstile i osnažile tijelo. To nisu tipične fotke na kojima cura pozira u svojim starim, sada pet brojeva prevelikim trapericama, nego fotke na kojima ponosno pokazuju savršeno isklesane trbušnjake, čvrstu guzu i bicepse, tj. novo, potpuno utegnuto i utrenirano tijelo. Je li žena koja stoji iza toga svjesna kakvu je revoluciju pokrenula? 

Danas to nije ništa novo, feedovi su nam puni takvih stvari, a sve ljubiteljice teretane ponavljaju mantru “snažna, ne mršava”, no te 2014. popularniji su bili zumba kardiotreninzi nego treninzi s utezima, a diskusije vezane uz ženska tijela vodile su se u potpuno drugom smjeru. 

“Moj pristup je odskakao. Fokus nije bio na mršavljenju, tj. brzinskom skidanju kilograma, nego na promjeni stila života i brizi za svoje tijelo. To je ono što sam savjetovala svojim klijentima”, objašnjava Kayla koja je “Vodič za bikini tijelo” lansirala u siječnju 2014. godine. Taj je dan, prisjeća se, server njezine web stranice pao od navale zainteresiranih korisnika. Otad su njezini vodiči za “bikini tijelo” evolvirali u fitnes aplikaciju Sweat With Kayla, koja je pretekla My Fitness Pal na Appleovoj ljestvici aplikacija za zdravlje i fitnes.

  U trenutku slanja ovog teksta u tisak Kayla ima 5,9 milijuna sljedbenika na Instagramu – više od Gwyneth Paltrow i Jillian Michaels (trenerice iz reality showa “The Biggest Loser”) zajedno! Na njezinoj web stranici nudi se široka paleta proizvoda vezanih uz treninge fitnesa i vježbanje s njezinim potpisom – od plastičnih boca do valjaka za masažu i opuštanje mišića. Posljednje dvije godine na svjetskoj je turneji, nastupajući po sportskim stadionima rezerviranim za rock zvijezde, nudeći bootcampove tisućama fanova diljem svijeta (nedavno je nastupala u The Rose Bowlu u kojem je dva mjeseca prije pjevala Beyonce). Njezin posljednji poslovni pothvat izdavanje je knjige “The Bikini Body 28-Day Healthy Eating & Lifestyle Guide” – koja, kaže, sadrži recepte njezine bake, u čijim je jelima uživala u djetinjstvu. 

Nema sumnje, Kayla je brend. Ali ništa od onog što se dogodilo, tvrdi, nije bilo isplanirano. Štoviše, kad je otvorila profil na Instagramu, platformi koja joj je omogućila da se poveže s velikim brojem ljudi i ostvari zavidan uspjeh, priznaje, nije imala pojma kako ga koristiti. Rođak ju je nagovorio da ga otvori još 2012., dok je radila kao osobna trenerica u ženskoj teretani. 

“Objavljivala sam fotografije na Instagramu misleći da ih gledaju samo moji prijatelji”, kaže. No ljudi su je počeli pratiti, potpuno nepoznati ljudi. “Bilo je to neočekivano”, dodaje.

h

Što se tiče “Vodiča za bikini tijelo”, koji je postao Kaylin zaštitni znak, i njegova ju je popularnost na neki način zatekla. Bili su prijedlog njezina dečka Tobija Pearcea, također osobnog trenera i njezina današnjeg poslovnog partnera. Kad mu je jednom prilikom povjerila kako se loše osjeća svaki put kad mora odbiti nekog klijenta zbog nedostatka vremena i kako bi voljela da može osobno trenirati svaku osobu koja to poželi, Tobi je iznio zanimljivu ideju. “Predložio mi je da ljudima ponudim online filmiće svojih treninga s posebnim programom prehrane”. Nisu ni sanjali da će uspjeh doći tako brzo:  Kayla je trenutačno četvrta na listi najbogatijih mladih Australki, a šuška se da je “teška” 30 milijuna funti. No novac nije nešto o čemu želi govoriti – sva pitanja vezana uz zaradu koja sam stavila na popis za intervju, njezina je publicistkinja izbacila.

Što ju je to izdvojilo među tisućama drugih osobnih trenera koji također imaju profil na Instagramu? Kyle ne potječe iz bogate i utjecajne obitelji. Roditelji su joj bili učitelji, a ona je odrastala igrajući košarku s tatom prilično sigurna da će nastaviti njihovim stopama. 

“Bila sam sportski tip i bavila se svim mogućim sportovima. Najčešće u dvorištu iza naše kuće, igrajući se s mlađom sestrom”, prisjeća se Kayla. “Željela sam biti profesorica tjelesnog, što me zapravo i odvelo u smjeru karijere osobne trenerice. Odmah sam zavoljela taj posao.”

Ako svoje zdravlje odlučite povjeriti nekome u ruke, onda od te osobe očekujete da se drži onoga što “propovijeda”. Kayla se definitivno drži. Ne pije, živi deset minuta od svoje obitelji, i dalje trenira svoje stare klijente i provodi slobodno vrijeme šetajući svoja dva haskija. Njezin šarm krije se u tome što se ponaša kao obična djevojka, njezin ego ne vrišti s društvenih mreža, štoviše, potpuno je neprimjetan – njezini društveni profili su motivacijski, puni inspirativnih citata i ponosnih fotokolaža Kaylinih cura, koje su uspjele dovesti tijelo do savršenstva uz njezinu pomoć. Na svim selfiejima u prvom su planu njezini psi ili fotke njezina tijela u sportskoj odjeći na kojima joj se jedva vidi lice. 

“Ne znam jeste li malo pogledali profile drugih osobnih trenera”, rekla mi je Kayla kad sam je pitala koja je tajna njezina uspjeha.  

 Zvuči sramežljivo, čini mi se da pazi da nikoga ne uvrijedi. “Moj profil nije isključivo o meni i mom životu. Mislim da se bilo koja žena može poistovjetiti s pričama koje će ondje pročitati. Može pomisliti: “Moje tijelo bilo je takvo, moja priča bila je takva!” Mislim da me zato puno ljudi počelo pratiti. Mogli su se poistovjetiti.” 

 Oni koji prate Kaylin režim povezani su putem hashtagova – njezini obožavatelji nazivaju se njezinom “vojskom” i pronalaze se pod hashtagovima #BBG, #BBGProgress i #BBGCommunity koje koriste kao metodu da se povežu i dogovore zajedničke treninge – na kojima se Kayla često nenajavljeno pojavi i izazove pravu histeriju. Hashtagovi su briljantna marketinška strategija, ali Kayla s tim nema veze. “Ja se samo prilagodim onome što smisle moje cure”, kaže misleći na svoje pratiteljice.  

Isto je i s njezinom aplikacijom: “Oni (njezini pratitelji) su me pitali zašto ne osmislim svoju aplikaciju. Pa smo je osmislili. Oni su mi dali ideju.” 

Kayla je jako bliska sa svojim fanovima. Spomenula ih je u svakom svom odgovoru, dodajući da nikad ne mora puno razmišljati o svom sljedećem poslovnom potezu, jednostavno pita fanove što bi oni voljeli. 

Na dan našeg intervjua provela je sat vremena na telefonu s djevojkom koja je počela vježbati po njezinu vodiču, ali je blizu toga da od odustane jer joj je teško. “Želim da me moji fanovi doživljavaju kao prijateljicu. Nekog tko je tu ako im zatrebaju podrška i motivacija.” 

Cinik u meni ne može vjerovati da sve ovo nije samo dobro osmišljen marketinški trik – ta silna briga za ljude koji je prate. Ali sve u vezi s Kaylom djeluje mi autentično. Teško je naći nešto negativno kad je o njoj riječ. Sve osobe s kojima sam razgovarala a koji je poznaju ili prate kažu mi isto: skromna je, ljubazna i prizemljena. I promijenila im je život. Čak i na Gomiblog.com, blogu posvećenom razotkrivanju i kritiziranju celeba, malo je negativnog o Kayli. Što ne znači da ne postoje određene kontroverzije vezane uz “Vodič za bikini tijelo”. Za početak neki su je napali što je videovježbe nazvala “Vodič za bikini tijelo” smatrajući da time omalovažava žene koje nemaju takvo tijelo. “Kad sam počela raditi na tom projektu, zaista nisam mislila da će postići takav uspjeh i postati planetarno poznat. Jasno mi je da neki ljudi mogu pogrešno protumačiti taj naziv, stoga sam svoju aplikaciju nazvala jednostavno Sweat – to je stvarno osnažujuća riječ.”

Cosmopolitan.hr

Preporučujemo

Komentiraj

Novo