Znate li kako uništavate sve dobrobiti kave?

22/12/2016

Mnoga istraživanja povezuju kavu s mnogim dobrobitima, od smanjenja rizika od demencije do ubrzanja metabolizma

Ispijete šalicu u cik zore

Ispijanjem kave u sedam ujutro ne činite uslugu razini energije u tijelu. U prvih nekoliko sati nakon buđenja, kortizol, hormon stresa je na najvišoj razini, što vam prirodno povećava energiju. Zbog toga se mnogi stručnjaci slažu da je najbolje vrijeme za prvu šalicu kave između 10 sati ujutro i podneva, kada razina kortizola počinje opadati.

Na taj ćete način iskoristiti prirodnu budnost organizma i sačuvati dozu kofeina za trenutak kada će vam zaista trebati.

Pretpostavljate da tamno pržena kava ima više antioksidansa

Postoji pravilo kojeg bi se svi trebali držati: pijte kavu koja vam ima najbolji okus – ne onu za koju smatrate da sadrži više antioksidansa. „Istraživanje o vrsti kave koja je idealna za zdravlje je još u ranoj fazi i nije jasno koja je zdravija“, kaže dr. Rob van Dam, profesor nutricionizma i epidemiologije na Fakultetu za javno zdravstvo.

Van Dam smatra da su i svijetlo i tamno pržena kava zdrave. Svijetlo pržena ima više fenola i klorogene kiseline, što pomaže stabilzaciji razine šećera u krvi, ima antioksidativna svojstva i pozitivno djeluje na zdravlje.

Tamno pržena kava sadrži višu koncentraciju melanoida, koji se povezuju s antioksidativnim, protukancerogenim, protuhipertenzivnim i protuupalnim svojstvima.

Pijete previše kave

Više nije nužno bolje. Općenito, dobrobiti za zdravlje povezane s kavom, prestaju nakon pete ili šeste šalice – što je oko 400 mg kofeina, kaže nutricionistica Frances Lengman-Roth, autorica knjige Eating in color.

Veći unos kave nije koristan, a nekim ljudima – poput onih s problemom visokog krvnog tlaka, dijabetesa, anksioznosti i gastroezofagealnog refluksa – negativne strane prevelikog unosa kave pobijaju njezine pozitivne strane.

Stavljate previše šećera

Jedna od najboljih dobrobiti kave je što stabilizira razinu šećera u krvi i smanjuje rizik za razvoj dijabetesa tipa 2, zahvaljujući antioksidansima. Ali što ako joj dodate šećer?

Van Dam kaže kako malo šećera nije problem, ali ako kavu pretvorite u desert postaje problem.

„Dokazi su različiti. Neke studije navode kako malo šećera i dalje zadržava dobrobiti kave po pitanju smanjenja rizika od dijabetesa, dok druge tvrde kako je samo nezaslađena kava zdrava. Vjerojatno je stvar u količini“, kaže van Dam.


Izvor: Elle.hr

Photo credit: Profimedia

Cosmopolitan.hr

Komentiraj

Novo