Treba li na namirnicama pisati koliko morate vježbati kako bi potrošili unesene kalorije?

05/01/2017

Neki stručnjaci zagovaraju ikonice koje bi kalorije iz kolača preračunale u minute na pokretnoj traci...

Američka udruga za hranu i lijekove (FDA) nastavlja pokušaj uvođenja novih etiketa na namirnicama koje bi ljudi lakše protumačili. Ali u Velikoj Britaniji razmatraju preračunavanje kalorija iz čokoladice u minute vježbanja.

Shirley Cramer, direktorica Royal Society for Public Health (RSPH) Velike Britanije, želi postaviti ikonice na prednju stranu svakog pakiranja prerađene hrane kako bi konzumenti bolje razumjeli što jedu.

Primjerice, muffin s borovnicama sadrži 265 kalorija. Prema RSHP-u, prosječna osoba bi morala hodati 48 minuta ili trčati 25 minuta kako bi potrošila unesene kalorije.

Ideja je osvijestiti ljude u kolikoj mjeri hrana može dovesti do „prikrivene pretilosti“ (male količine nakupljenih kilograma kroz duži vremenski period) ako nismo dovoljno oprezni kako bismo istu količinu kalorija potrošili vježbanjem tokom dana ili tjedna.

Predložene etikete koriste se prosječnim vrijednostima – odraslom muškarcu je dnevno potrebno 2.500 kalorija, a ženi 2.000 kalorija – ali nije jasno je li na etiketama uzeta u obzir razlika među spolovima.

Iako možemo stvarati procjene na temelju populacije, kalorijski unos se razlikuje od osobe do osobe.

Varira ovisno o visini, težini i fizičkoj aktivnosti. (Ultramaratonac Dean Karnazes, primjerice, unosi od 6.000 do 8.000 kalorija dnevno).

Također, vježbanje zahtjeva veći unos kalorija, iako se studije međusobno pobijaju oko toga da li vježbanje smanjuje ili povećava apetit. Neki smatraju da je bitno jesti zdravu hrana koja će vas duže održavati sitima.

Ikone sve kalorije smatraju jednakima. Ali stvari nisu baš tako jednostavne.

„Po mojem mišljenju, 200 kalorija je 200 kalorija, ali su vitamini i minerali koji dolaze uz njih nešto sasvim drugo“, kaže dr.Nancy Clark, autorica pet knjiga o sportskoj prehrani.

„Mišićima nije bitno hoćete li im dati 200 kalorija šećera ili brokule, ali kvalitetne kalorije (iz piletine, umjesto iz čokoladice) su bolje za vaše zdravlje.“

„(Ikona) nije namijenjena za zastrašivanje ljudi ili stvaranje opsesivne populacije“, napisala je Cramer na BBC-ovoj web stranici.

„Umjesto toga, namjera je ljudima jasno pokazati koliko aktivni moraju biti žele li jesti te namirnice i ne udebljati se. Ili kako trebamo prilagoditi prehranu neaktivnom načinu života.“

Clark je zabrinuta da bi ljudi s nezdravim prehrambenim navikama mogli krivo protumačiti ikone, što može dovesti do brojanja kalorija i opsesije s preračunavanjem kalorija u vježbanje.

„Kalorije su nam potrebne kako bi ležali u krevetu, disali i održavali cirkulaciju. Većina kalorija je potrebna organima kako bi funkcionirali. Ikona s hodanjem ili trčanjem, nije uspjela prenijeti tu poruku, već implicira da smijemo jesti samo ako vježbamo. Što nije istina“, kaže Clark.

Zaključak? Više informacija nije na odmet, sve dok zapamtite da je prehrana puno kompleksnija od same računice koliko trebate trčati kako biste potrošili taj muffin.

Izvor: menshealth.hr

Photo credit: Royal Society for Public Health

Cosmopolitan.hr

Komentiraj

Novo