Ispitali smo 3 slavne dijete – što djeluje, a što ne

17/08/2016

Kokosovo ulje, hrana bez šećera, kava s maslacem... funkcioniraju li te popularne dijete ili je riječ o običnoj zaluđenosti? Ne brinite se – Cosmo otkriva pravu istinu o najpopularnijim načinima mršavljenja.

Velika količina masti

Sve više dijeta pokazuje da konzumacija velike količine masnoća može dovesti do mršavljenja. Izbjegavamo li ugljikohidrate, inzulin održavamo na niskoj razini, što naš organizam tjera na korištenje i time trošenje masnoća. Takvo stanje metabolizma poznato je pod nazivom ketoza.

Što nam se sviđa: Masti se razgrađuju sporo pa smo sitima dugo nakon obroka. Te su dijete zdravije od Atkinsonove jer uključuju nezasićene masti poput ribljeg ulja, avokada i orašastih plodova, kao i zasićene masti poput maslaca ili vrhnja.

Nedostaci: Stroge dijete temeljene na mastima mogu biti zahtjevne i imati loše posljedice. One isključuju mnoge namirnice bogate nutrijentima poput mahunarki, leće, mlijeka, voća i određenih žitarica, što znači da bi organizmu moglo nedostajati topivih vlakana, vitamina C i antioksidanata. Ne postoji istraživanje koje dokazuje da takva prehrana dovodi do većega gubitka kilograma.

avokado

Zaključak: Kratkoročno, ova bi dijeta za neke osobe mogla biti učinkovita, ali bilo koju dijetu koja eliminira važnu prehrambenu skupinu (u ovom slučaju ugljikohidrate) teško je izdržati. Budući da dugoročni učinak ove dijete na organizam još nije poznat, preporučujemo da se ipak pridržavate uravnoteženog unosa masti.


Bez šećera

Posljednjih nekoliko godina šećer je postao državni neprijatelj broj jedan, barem kad su u pitanju dijete i mršavljenje. Najnovije kuharice i dijete praktički su nam naredile da taj bijeli otrov zauvijek izbacimo iz života. Uklanjanje šećera iz svakodnevne prehrane pomoći će, kažu, na putu do zdravlja i vitkije linije te će vratiti izgubljenu energiju.

Što nam se sviđa: Izbjegavanje prerađivane hrane definitivno je dobar način za uklanjanje suvišnih kilograma. Uz to je i poprilično jednostavno jer se na etiketama morate koncentrirati isključivo na jedan sastojak – šećer. Budući da su takve dijete češće put do rješavanja nezdravih navika nego strogi plan prehrane, one nas motiviraju da se okrenemo zdravijim alternativama i obratimo više pozornosti na to što kupujemo, kuhamo i konzumiramo, a taj hobi s vremenom doista dovodi do vitkijeg i zdravijeg tijela.

Nedostaci: Neki savjeti idu u potpunu krajnost jer nešto nije poželjno ni s čim, pa ni s dijetama. Tako mnoge dijete potpuno isključuju konzumaciju voća, a ideja potpunog isključivanja šećera iz svega što konzumiramo potpuno je nepotrebna i većini nepraktična s obzirom na to da šećer u nekom obliku možemo pronaći gotovo u svemu. Osim toga, istraživanja potvrđuju da šećer u umjerenim količinama nije štetan za zdravlje. Tvrdnje da je šećer otrovan te da stvara ovisnost temelje se na testiranjima provedenim na životinjama, a ne na ljudima, i to koristeći ekstremno visoke doze (jednake količini šećera iz sedamnaest limenki cole). Da sve bude još gore, većina kuharica i dijetnih programa uključuje med, javorov sirup ili slične zamjene koje, prema mišljenju stručnjaka, na tijelo imaju isti učinak kao i šećer.

naslovna

Zaključak: Svakako trebamo težiti minimalnom unosu šećera, no opsjednutost te
 potpuno izbjegavanje i najmanjeg unosa šećera do te mjere da panično bježimo od žličice soka od rajčice ili kuglice sladoleda  potpuno je nepotrebno. Samo pripazite na to da se pridržavate preporučene doze šećera koja iznosi pedeset grama na dan.


Alkalna dijeta

Popularna dijeta obećava gubitak kilograma, kao i potpuno rješavanje problema nadutosti, loše probave i umora. Alkalna dijeta proizlazi iz uvjerenja da moderna prehrana izaziva stvaranje prevelike količine kiseline te da namirnice koje stvaraju kiselinu (meso, mliječni proizvodi, šećer) moramo zamijeniti alkalnim namirnicama (voćem, povrćem, orašastim plodovima, mahunarkama i lećom).

Što nam se sviđa: Alkalna je dijeta razumno zdrava jer uključuje veliku količinu svježeg voća, povrća, žitarica i orašastih plodova – namirnica koje su definicija zdrave prehrane. Stvar je vrlo jednostavna – izbjegavanjem alkohola, šećera i prerađivane hrane znači da ćete smanjiti unos nepotrebnih kalorija.

Nedostaci: Ideja na kojoj se alkalna dijeta temelji nije potvrđena nikakvim vjerodostojnim istraživanjem. No istraživanja su potvrdila da ono što jedemo ne utječe na acido-baznu ravnotežu u organizmu. Isključivanje takozvanih uzročnika kiseline poput mesa, ribe i mliječnih proizvoda moglo bi znatno otežati ili onemogućiti dnevni unos preporučene doze kalcija i proteina.

f

Zaključak: Alkalna dijeta vjerojatno će vam pomoći u smanjenju kilograma jer isključuje prerađivanu hranu te preporučuje visoku količinu biljnih alternativa, no s nutricionističke strane ona nije idealna. Namirnice poput orašastih plodova, mahunarki i leće pomažu u održavanju sitosti, što znači da ćete unositi manju količinu kalorija, ali to nema nikakve veze s time jesu li namirnice kisele ili alkalne.

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj