BEAUTY-DOSSIER: Kako je nastao Instagram look?

27/06/2018

Jeste li znali da većina Instagram-lookova dolazi iz svijeta transvestita? Donosimo vam veliki BEAUTY DOSSIER o tome kako Instagram utječe na svijet ljepote

Ako trenutno brijete na konturiranje obraza ili savršene obrve, najvjerojatnije je glavni krivac za to Instagram.

MARIO DEDIVANOVIC 2

Naime svijet ljepote ima novi jezik: od konturiranja (contouring) do naglašavanje highlighterom (strobing). Čak i ako ste povremeni korisnik Instagrama, dobro znate što znače te tehnike šminkanja. Štoviše, trendovi na Instagramu utjecali su i na izbor beauty proizvoda koje imate u kozmetičkoj torbici.

CONTOURING


Prije Instagram histerije kreme za konturiranje i strobing puderi bili su rezervirani samo za supermodele i show business. Odnedavno se prodaja tih proizvoda u prvih osam mjeseci 2015. godine utrostručila (prema podacima agencije za istraživanja The NPD Group). Ako u Instagram tražilicu upišete #contour, dobit ćete gotovo dva milijuna rezultata s tim hashtagom. Osim toga, prodaja proizvoda za obrve porasla je za 29, a olovaka za usne 19 posto, što je iznenađujuće za proizvode koji su prije u parfumerijama samo skupljali prašinu. Samo ovog mjeseca Urban Decay premašio je dvostruku mjesečnu prodaju olovaka za usne, koje sada dolaze u 50 boja, idealnih za povećavanje usana u stilu Kylie Jenner (tzv. prerubljivanje usana). Osim toga, Estée Lauder ušao je u igru društvenih mreža novim brendom The Estée Edit, inspiriranim lookovima kakve obožavaju Kim, Kylie i ostale zvijezde Instagrama.

BEAUTYBLENDERRed Carpet Sponge White Background (1)

“Klijentice svakodnevno traže proizvode za strobing (iliti naglašavanje highlighterom u prahu) ili contouring”, kaže Dara, prodavačica za Ricky’s NYC, brend koji je nedavno cijelu prodavaonicu u New Yorku posvetio novim proizvodima u Instagram stilu. Ti su proizvodi novi, no tehnike koje su ih inspirirale su old school.

KAKO JE POČELA INSTA-DRAMA?


“Mnogo toga što danas vidimo na Instagramu zapravo dolazi iz svijeta transvestita”, kaže vizažist Saša Joković. Devedesetih su vizažisti puno naučili od Mathua Andersena, vizažista slavnog RuPaula. Tzv. 'drag' šminka zapravo je rekreiranje ženske strukture kostiju, blistavosti tena i izgleda usana, samo na muškom licu – sve je to zapravo stvaranje iluzije”, kaže Joković. Ako je dobro napravljen, takav make up može učiniti čuda. Mnogi vizažisti iz tog doba učili su od legendarnog Kevyna Aucoina koji je šminkao Carrie iz “Seksa i grada” (u epizodi kad hoda modnom pistom... i pada!), Madonnu i Tinu Turner te supermodele Naomi Campbell i Lindu Evangelistu. “Te smo tehnike učili svi”, tvrdi Joković koji još koristi neke od tih glamuroznih tehnika dok šminka i Ninu Badrić.

Saša Joković_Voditelj make-up tima Perwoll FASHION.HR-a

LOOK S NAJVIŠE LAJKOVA

Nitko nije toliko inzistirao na glamuroznim lookovima kao Mario Dedivanović. Ovaj američki vizažist crnogorskog podrijetla počeo je raditi s Kim Kardashian West 2009. godine (prije ere Instagrama), kada je ona bila zvijezda reality showa i objavljivala selfieje na Facebooku i svom blogu s lookovima koji su uključivali contouring i baking. Za neupućene, baking je tehnika kojom fiksirate podlogu s puno (puno!) pudera u prahu, zatim nekoliko minuta ostavite da upije sve masnoće s kože i potom odstranite višak četkicom kako biste dobili dojam da nemate nijednu poru (slično kao sandbagging, nanošenje pudera na isti način ispod očiju).

Mario Dedivanovic

“Kada su fotografije Kim Kardashian počele intenzivno kružiti internetom, bio je to početak trenda bakinga i contouringa”, kaže američki vizažist crnogorskog porijekla, otvoreno priznajući izvor inspiracije: “Kevyn Aucoin pokazao je sve u svojim knjigama dok društvene mreže još nisu ni postojale.” Zbog interneta su te profi tehnike postale poznate široj publici. “Instagram ima moć oslobađanja mogućnosti”, kaže Troy Surratt, vizažist slavnih i bivši Aucoinov asistent. Mnogi lookovi super izgledaju, iako često postoje i trenuci kada se pitamo “Ajme, što je ovo?”, ali Instagram nam pruža osjećaj da nas je netko pustio u svoj svijet. “Te su se tehnike nekad dobro skrivale”, dodaje Surratt, “ali, zapravo, beauty tajni više nema.”

Fotografije: Profimedia, Instagram KKW, Instagram MakeupbyMario

Cosmopolitan.hr

Preporučujemo

Komentiraj

Novo