Osvojite knjigu #ŠEFICA

25/09/2019

Sophia Amoruso, modna i business guruica za milenijalke, već niz godina suvereno vlada financijskim top-listama, društvenim mrežama, TV scenom, a njezina knjiga #ŠEFICA i dalje ne silazi s top lista čitanosti. Cosmo i Stilus vam poklanjaju pet knjiga #ŠEFICA

U samo deset godina Sophia Amoruso je od vječne studentice na rubu gladi, peračice tanjura i zaštitarke koja ne zna što bi sa sobom postala vlasnica najcool modnog brenda, vintage online trgovine Nasty Gal, vrijedne 100 milijuna dolara, a sebe je pretvorila u hodajući hype koji na Instagramu prati 2,3 milijuna fanova. Dok mi ovo pišemo, a Sophia vjerojatno svojim stylish tetoviranim rukama okida vrući selfie na bazenu u L.A.-u, na stotine žena čita njezinu knjigu “#ŠEFICA" – kombinacija poslovnog self-helpa, coffee table knjige i autobiografije, koja će vam dati snažan vjetar u krila ako i vi sanjate o pokretanju vlastitog biznisa. A i Netflixova serija u 13 nastavaka “#Girlboss”, inspirirana uzbudljivim životom 35-godišnje Sophie, je tu, kao i nagradna igra.

Kako hobijem zaraditi milijune?

boss 8Na ovo pitanje će najbolje odgovoriti Sophia Amoruso, nova zvijezda #girlboss pokreta, koja je iz ljubavi prema modi napravila pravi biznis i prije tridesete godine dospjela na Forbesovu listu najbogatijih Amerikanki. Mlađa je bila samo Taylor Swift

Ljeto 2006. u San Franciscu. Sophia se osjeća kao luzerica. Pakleno je vruće, upravo je prekinula s najboljom frendicom preko telefona riječima: “Čuj, ako u međuvremenu umrem, znaj da te volim!” Nema love, nema zdravstvenog, guši je kredit za faks, a mora i na operaciju. Da stvar bude gora, upravo je dobila nogu na još jednom loše plaćenom poslu jer je a) carski zakasnila ili b) nije znala držati otrovan jezik za zubima. Po svemu sudeći, vjerojatno je zeznula obje stvari pa će joj sad otkazati i stan jer neće imati za stanarinu. Hm, ne zvuči baš kao američki san i scenarij za Disneyja, više kao nastavak Salingerova “Lovca u žitu”, no čuda se doista događaju u ovoj priči, samo trebate vjerovati u njih i nastaviti čitati. 

boss 6

Doduše, neće se pojaviti dobra vila raščupane kose koja će nekoliko puta mahnuti štapićem kupljenim na eBayu, nego će Sophia sama doći na briljantnu ideju kako se spasiti od maestralne propasti. Prodat će super vintage jaknu koju je kupila od modno neosviještenog trgovca za 9 dolara na eBayu za 650 dolara i riješiti problem zvan stanarina za aktualni mjesec. Da se podsjetimo, priča se događa prije jedanaest godina kada je MySpace bio kraljica društvenih mreža, a većina stvari na eBayu bila je fotkana u stilu “zakačim stvar na vješalicu pa na ormar, okinem dva puta i odaberem manje lošu fotku. Nema veze što je mutna”. No Sophia možda nema love, znanja, pravih poslovnih kontakata (navodno se i školovala od kuće jer su joj dijagnosticirali neku vrstu depresije i poremećaj koncentracije), ali barem ima stila te počinje inscenirati vintage komade na sebi, frendicama s kojima još nije prekinula ili modelima koje plaća burgerima.

Rođeni je talent za self-branding jer ima super oko za dobru fotku, estetiku (valjda zbog talijansko-grčko-portugalskih korijena), brz mozak za fora kratki tekst, još samo mora smisliti neko efektno ime pod kojim će prodavati svoje stvarčice na eBayu. Srećom, bjesomučno smucanje po kinima, noćnim klubovima te poznanstvo s onim slatkim bubnjarom se isplatilo jer ima i novu kolekciju cool CD-a, a u playeru se upravo vrti album “Nasty Gal” funky dive Betty Davis, za koji je sama pjevačica govorila da je svetac zaštitnik opakih cura. 

boss 3

Da, fakat! Nasty Gal je super ime za neprilagođenu anarhisticu koja ne zna što bi sa sobom, samo zna da je protiv svega – i stalnog posla i faksa i autoriteta i svog oca, koji pak nema pojma zašto je njegova kći tako nesretna i ljuta na cijeli svijet. Ima sve što joj je potrebno za uspješan mali biznis, samo treba napraviti nekoliko klikova mišem i čekati. Ok, ne treba previše ni čekati jer prvi su kupci, naravno žene sa stilom, oduševljeni njezinom online fashion ponudom i Sophia prodaje 25 vintage komada tjedno. U međuvremenu je (ako su te priče istinite, a ne samo dobar marketinški trik), Sophie iz jedne knjižare morala maznuti knjigu “eBay For Dummies” jer nije imala love, a trebala je na brzinu usvojiti neke savjete o online prodaji, HTML‑u i grafičkom dizajnu. No otkako su je jednom ulovili u krađi, kune se da je odustala od te adrenalinske zabranjene igrice i da je to doista bilo zadnji put.

Ostalo je povijest ili, bolje rečeno, američki san jer Sophia je u samo pet godina bez vanjskih izvora financiranja i trikova marketinških agencija uspjela izgraditi firmu tešku 30 milijuna dolara koja zapošljava oko stotinu suradnika. Do 2015. ta je svota narasla na 100 milijuna i 300 suradnika te je ona netom prije 30. rođendana zasjela na Forbesovu listu najmoćnijih žena. Ne zvuči loše za propalu studenticu koja ja svojedobno navodno kopala po smeću i radila kao zaštitarka za samo šest dolara. Najseksi CEO i Pepeljuga online carstva, tako su joj tepali mediji na vrhuncu slave, no Sophia nije guštala na lovorikama. Štoviše, žestoko se bunila protiv svih etiketa, pa tako i te. “Daleko sam ja od Pepeljuge jer to bi značilo da sam se spotaknula o nekog bogatog i zgodnog princa koji mi je pomogao na putu do uspjeha, no prava je istina da sam sve postigla sama. I vilu u San Franciscu i Porsche i muža.” 

boss 5

No čim je to izgovorila, kao u nekoj ukletoj bajci počele su se događati loše stvari pa se čini da se Sophia ipak na kraju spotaknula o svoju sreću i uspjeh. Naime, na vrhuncu karijere 2015. zaredale su privatne tužbe njezinih zaposlenika, prodala je svoje modno carstvo i ne sluteći da će firma ubrzo proglasiti bankrot. A kako nesreća nikada ne ide sama već poput neke nesigurne osobe pod ruku vodi i drugu, u tom je trenu puknula i ljubav te ju je muž napustio nakon samo godinu dana braka. Ono što bi nekome bio dovoljan razlog da padne u depru i stanje u kakvom je Sophia bila 2006., njoj je dalo snage da ustane i nastavi dalje. 

Naime, kada je 2014. objavila prvu knjigu “#ŠEFICA”, miks autobiografije i poslovnih savjeta za mlade poduzetnice u kojoj je iskreno progovorila o svom putu prema bajci, Sophia nije ni slutila da će joj u međuvremenu ta knjiga i taj sjajan naziv poslužiti kao platforma za sve ostale aktivnosti. “To nije obična knjiga, to je #GIRLBOSS pokret”, izjavila je Lena Dunham. I bila je u pravu. Nije trebalo dugo čekati da se Sophia digne, popravi stylish haljinicu i uzme stvari u svoje ruke. Prodala je Nasty Gal 2017. britanskoj tvrtki BooHoo Group za 20 milijuna dolara s tim da je konsolidira, potom je otvorila fondaciju Girlboss kojom prikuplja novac za talentirane mlade cure, a stranica www.girlboss.com na kojoj možete naći pregršt savjeta, od pravog botoksa do antidepresiva, svakim je danom sve posjećenija. I baš kad joj je u listopadu izašla druga knjiga “Nasty Galaxy”, uzbudljiv život gđice Amoruso pojavio se i na malim ekranima, točnije rečeno na Netflixu pod istoimenim nazivom novog-starog brenda “#GIRLBOSS”.

boss 2

Naime, producenti su već neko vrijeme tragali za novim ikonama jer svako vrijeme traži svog idola. Ono što je šarmantna Holly Golightly bila za generaciju baby boomera, ambiciozna Alexis za generaciju X i yuppieja, neurotična Carrie Bradshow za generaciju Y, to je bad girl Sophia Amoruso, koja bez pardona govori “fuck you”, postala za milenijalce. “Dosta je više bilo tih savršenih slatkica i nerealnih junakinja”, izjavila je i producentica ove serije Charlize Theron, koja priznaje da je uvijek voljela malo pomaknute likove. Sophia je daleko od savršenstva, štoviše, ona nam pokazuje da se greške događaju i najboljima, kada najmanje na njih računamo, te da poanta girlboss pokreta nije u tome da svi zasjednemo na rukovodeće funkcije nego da postanemo šefovi vlastitog života. “A to znači da imamo hrabrosti pogledati u oči svim rizicima koji vrebaju iza ugla ili s online prozorčića te da samouvjereno kročimo svojim putem, onim kreativnosti, zadovoljstva i sreće”, kaže Sophia. Pročitajte knjigu, pogledajte seriju, proguglajte Sophiju, što god vam je draže, a onda se bacite na ostvarenje svojih snova! #girlpower

boss 4

Nagradno pitanje:

Zašto je Sophia Amoruso svoju prvu firmu nazvala Nasty Gal? 

Vaše odgovore čekamo do 13. listopada 2019., a pet čitateljica ćemo nagraditi knjigom #ŠEFICA”.

 

 

 

Aleksandra Orlić

Polja označena zvjezdicom * su obavezna.

Preporučujemo

Komentiraj

Novo