Kako da vas ulove najbolji headhunteri?

02/01/2019

Oni znaju kojoj tvrtki trebaju radnici, čak i kada natječaj nije otvoren, a bliski su i s poslodavcima za koje želite raditi. Evo kako dospjeti na njihovu listu

Zvoni vam telefon. Javljate se. Veseo glas govori: “Zovem vas kako bih vam ponudio posao. Dobra je plaća, a moguće je i napredovati.” Potom se budite.
Lov na glave zaista zvuči kao nešto što se događa samo u snovima, no nije tako nerealno kao što vam se čini. Zapravo, svakodnevno se “ulovi” više ljudi nego što možete zamisliti jer je na društvenim mrežama vrlo lako pronaći talentirane osobe. Nedavna anketa pokazala je da čak 97% regruta koristi LinkedIn u potrazi za dobrim kandidatima. Nemate profil na toj mreži? Prestanite čitati, kreirajte ga pa se vratite tekstu.
Kako statistike pokazuju, već imate dobre šanse da budete ulovljeni – 10% više žena nego muškaraca tako pronalazi posao. Pitate se kako postati dobar mamac? Savjetovali smo se s najboljima.

BUDITE LJUBAZNI PREMA NOVACIMA
Prvo i osnovno pravilo kako da vas lovci na glave zapaze jest da vas preporuče ljudi iz njihove poslovne mreže. “U potrazi za hvaljenim imenima i novim ljudima s dobrom reputacijom provodim dosta vremena upoznavajući profesionalce iz struke”, napominje Mohammed Mirza, direktor agencije Luxury Recruit koja je zadužena za pronalazak ljudi za Chanel i Ralph Lauren i koja je otkrila osobe koje su danas menadžeri ili kreativni direktori nekih od najpoznatijih svjetskih brendova. Nije bitno samo zadobiti povjerenje nadređenog. “Vrlo mi je važno što o nekome misle njegovi kolege”, kaže Mirza. “Najviše možete doznati o kandidatu otkriju li vam ljudi iz njegova tima njegove najslabije strane.” Zanimljivo. Što mislite o tome da sutra popijete kavu s kolegama?
POTEZ Ne dopustite bivšim kolegama da vas zaborave. Pošaljite im mejl ili ih nazovite jednom u šest mjeseci. “Javna preporuka jača kredibilitet”, kaže Neil Smith, osnivač i glavni i odgovorni direktor Robert Lindsay Associatesa, čiji je posao pronalaziti talentirane ljude za kompanije kao što su BBC, ITV I Pinewood. “Svaki put kada završim posao s klijentom zatražim da mi napiše preporuku.” To možete napraviti na LinkedInu tako da kliknete na točkice pokraj profilne fotografije i na “Request a recommendation”. Davanje preporuke također vam može pomoći. “Uvijek pogledam koje su osobe preporučile kandidata. Među njima su također brojni talentirani ljudi i profili vrijedni istraživanja.” Karma!

profimedia-0255182060

BUDITE VIDLJIVI
“Želite da ljudi iz struke čuju za vas i da vas regruti mogu pronaći na Googleu? Onda morate redovito ažurirati profil na LinkedInu, ali i posjećivati događanja, tvitati, pisati blog jer inače nitko neće znati tko ste”, tvrdi Smith. Dakle, je li vas pogodila bomba istine?
POTEZ “Ponudite nadređenima da budete moderator nekog kompanijskog događaja. To ne mora biti veliko događanje, i male prezentacije bit će dovoljne”, ističe Smith. Ako vam kompanija ne pruža takvu mogućnost, stvorite je sami. “Nedavno sam regrutirala globalnu direktoricu društvenih mreža za veliki kozmetički brend. Ljudi koje lovim izdvajaju se po privatnim projektima. Ona ima svoj blog, vodila je nekoliko privatnih kampanja i tako stekla povjerenje tisuća ljudi. Trebaju nam neovisne i snalažljive osobe”, kaže Sophie Bryce, konzultantica u regrutskoj agenciji Better Placed Ltd, čiji su klijenti Samsung, HSBC i Innocent.

BUDITE SPECIFIČNI
Ako nekome i dalje nije jasno, LinkedIn je vrlo važna društvena mreža. Penny Lawrence, zamjenica direktora u Oxfam GB-ju, odgovorna je za pronalazak talentiranih ljudi, a posljednju veliku suradnju ostvarila je posredstvom LinkedIna. “Nas privlače mjerljiva postignuća. Činjenica da ste sudjelovali u prikupljanju novca je odlična, no na profilima kakve ja tražim pisat će: “Utrostručio sam prihode svoje organizacije u razdoblju od 18 mjeseci’.”
POTEZ “Tip ljudi koji će biti ulovljen oni su s jasnim napretkom u karijeri. Neke organizacije su specifične kada je riječ o vremenskom okviru stagniranja”, navodi Bryceova. “U svojoj biografiji na LinkedInu svakako napišite kada ste bili unaprijeđeni na poslu. Iako cijelo vrijeme radite u istoj tvrtki, to će razbiti monotoniju vašega profila i pokazati da ste sposobni za stalan napredak.”

profimedia-0255182147

BUDITE RAVNODUŠNI
Lovci na glave uglavnom iniciraju kontakt mejlom ili porukom na LinkedInu. “Nikada ne odgovarajte istog trenutka”, upozorava Smith. “Brz odgovor natjerat će me da razmislim zašto ste to napravili odmah, što će me dovesti do zaključka da imate previše slobodnog vremena, ne radite ništa ili ste jednostavno očajni.” Čini li vam se to poznato? Nama to nalikuje pravilima kojima se koristimo pri flertovanju.
POTEZ Odgovaranje u roku od 48 sati sasvim je prikladno. “Ako ne dobijem povratnu reakciju od osobe u tom razdoblju, shvatit ću to kao da nije dovoljno zainteresirana i potražit ću nekoga tko zaista želi znati što možemo ponuditi”, naglašava Lauren Druce, partnerica u regrutskoj agenciji Cedar zaduženoj za brendove kao što su Soho House i Jimmy Choo.

BRILJIRAJTE NA (PIVSKOM) TESTU
Ako ste poslali životopis i regrut je zadovoljan, sljedeći korak najčešće je neformalna kava koja će im pomoći da odluče žele li da stupite u kontakt s njihovim klijentima. “Znam da će kandidat dobro obaviti posao. Ono što me sada zanima jest to kako komunicira, čavrlja. Je li zanimljiv? To je kao da idete na pivo s nekim koga ne poznajete”, dodaje Smith. Budimo jasni – nemojte zaista naručiti pivo!
POTEZ Ne budite nestrpljivi i željni dokazivanja. Također, ne zaboravite u koju biste industriju bili poslovno uključeni. “U svijetu zabave ljudi ne nose odijela. Bio bih sumnjičav kada bi se netko pojavio tako odjeven”, napominje Smith. Ako ipak radite kao odvjetnik, odijelo je više nego poželjno čak i na kavi.

BUDITE OPREZNI
“Neki ljudi nazivaju se lovcima na glave, no zapravo nemaju klijente za koje regrutiraju ljude. Umjesto toga, otvorenim natječajima dostupnim na internetu šalju vaš životopis”, kaže Druceova. “Budite oprezni. Čuli smo priče o ljudima čije su se radne biografije pojavljivale na stolovima njihovih trenutačnih šefova.”
POTEZ “Za svaki slučaj upitala bih regruta surađuje li s klijentom i je li njihova suradnja javna”, kaže Druceova. Tako lakše možete spoznati kolike su šanse da će vam oni pronaći posao. Ako agencija s klijentom ima iskren odnos, pravilo je da vam regrut može reći više o kompaniji. “Također, važno je da budete izravni. Napomenite da ne želite da vaš životopis šalju na druga mjesta prije nego što vas o tome ne obavijeste. Zaista ne želite da vaš CV završi na svim stranama svijeta”, dodaje Bryce.

Cosmopolitan.hr

Preporučujemo

Komentiraj

Novo