Zbog svega ovoga nećete spavati mirno

28/02/2017

Ove navike mijenjajte pod hitno, a posebno ako se redovito budite s osjećajem umora...

Nedostatak tjelovježbe. Dokazano je da ljudi bolje i kvalitetnije spavaju ako redovito vježbaju. Jedino se preporuča izbjegavati tjelovježbu 3-4 sata prije odlaska na počinak.

Veličina jastuka. Jastuci koji su pretanki ili predebeli mogu uzrokovati bolove u vratu zbog kojih se ujutro nećete osjećati baš najbolje. Znamo da biste radije kupili nove cipele, no investiranje u kvalitetan anatomski jastuk koji će vam savršeno odgovarati, više je no poželjna investicija.

Plava svjetla. Naizgled nevina plava svjetla koja dopiru s vašeg televizora, laptopa, mobitela ili tableta mogu opako narušiti kvalitetu sna. Pobrinite se da ne spavate u blizini električnih uređaja ili ih barem isključite.

Kasni obroci. Navika jedenja kasno navečer imat će velik utjecaj na vaš metabolizam i probavni sustav zbog čega ćete teže tonuti u san. Zadnji obrok u danu pojedite barem 4 sata prije odlaska u krevet.

Dugotrajno drijemanje. Imate li naviku prileći usred dana, vodite računa da ne drijemate više od 20 minuta. Znamo da to zvuči jako malo, ali što više budete drijemali, to ćete tokom noći imati više problema sa spavanjem.

Gledanje u sat. Držite li sat pored kreveta i često gledate na njega tijekom noći, sigurno se nećete naspavati jer će vaš mozak podsvjesno računati koliko vam je vremena ostalo do buđenja. Navijte alarm, a sat izbacite van iz sobe.

Korištenje kreveta za bilo što drugo osim spavanja i seksa. Stručnjaci savjetuju izbjegavanje bilo kakvih aktivnosti u vašem krevetu osim ovih dviju navedenih. Nismo sigurni zašto točno, ali vjerovat ćemo im na riječ.

Loša higijena madraca. Madrac biste trebali prozračiti jednom mjesečno kako biste se riješili bakterija nastalih nakupljanjem prašine, mrtvih stanica kože i grinja. Prljavi madrac može dovesti do alergija zbog kojih ćete imati problema sa spavanjem.

Kofein. Svi jako dobro znamo kako kava djeluje na organizam. Imate li problema sa spavanjem, nastojte piti što manje kofeinskih napitaka, a ako već imate snažnu potrebu za njima, pijte ih ujutro i dopodne.

Razni zvukovi. Kretanje vašeg kućnog ljubimca, kapanje slavine, televizija, sat... Sve su to izvori zvukova koji mogu poremetiti san. Nastojte svaki izvor zvuka koji vam smeta izbaciti iz sobe van ili pokušajte spavati s čepićima za uši.



Photo credit: Profimedia

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj