Što kada vam nesanica ne da mira?

16/01/2020

Najvažnije je, za početak, pronaći potencijalni uzrok problema!

Kućni ljubimac. Puštate li vašeg kućnog ljubimca da spava s vama na krevetu? Možda razlog vašeg lošeg sna leži upravo u tome. Čak i ako niste alergični, dlaka koju vaš ljubimac ispušta može iritirati vaše dišne puteve. Također, ako je ljubimac nemiran, remetit će i vaš san. Najbolje je da vaš ljubimac ima vlastiti ležaj u nekoj drugoj sobi.

Zastori i zavjese. Zastori koji ne prekrivaju cijeli prozor ili propuštaju previše svjetlosti mogli bi vam stvarati probleme. Nabavite zastore odgovarajućih dimenzija, napravljene od debljih materijala.

Sat. Možda volite znati koliko je sati kada se probudite, ali ukoliko shvatite da vam i nije ostalo još puno vremena za san, bit ćete nervozni i nemirno ćete spavati, ako uopće uspijete ponovno zaspati.

Mobitel. Nipošto nemojte držati mobitel kraj sebe dok spavate. Osim što zrači, sama svjesnost da je mobitel kraj vas, podsvjesno će vas držati u stanju pripravnosti na odgovor ako se oglasi. Koliko god to bilo teško, najbolje bi bilo da prije spavanja mobitel potpuno isključite.

TV program. Imate li naviku gledati televiziju prije spavanja, postoji mogućnost da vam upravo neprimjeren sadržaj stvara probleme sa spavanjem. Emisije koje vam podižu adrenalin na bilo koji način, razbudit će vas i otežati vam uranjanje u san. Izbjegavajte gledanje sportskih sadržaja, vijesti i serija i filmova koje vam razbukatavaju maštu.

Sobna temperatura. Ako vam je u sobi prevruće ili prehladno, tijelo će vam nastojati to dati do znanja - probudit ćete se! Idealna temperatura za spavanje je između 18 i 24 stupnja, ovisno o osobnim preferencijama. Koristite pamučne plahte i prekrivače. Puno ćete ugodnije spavati ako će zrak biti u mogućnosti nesmetano cirkulirati kroz posteljinu.

Nered. Gomile razbacanih stvari podsvjesno vas mogu podsjećati na obveze i probleme koji vas muče. Dovedite sobu u red i možda ćete zaspivati lakše!

Svjetla električnih uređaja. Pozadinsko osvjetljenje bilo kojeg izvora koje se nalazi u vašem videokrugu dok spavate doprinosit će smanjenju lučenja hormona melatonina, hormona koji je veoma bitan za san. Pogasite prije spavanja sve izvore neprirodnog svjetla.

Potpuna tišina. Ako je u vašoj sobi pretiho, velika je vjerojatnost da će vas i najmanji zvuk probuditi. Stavite u sobu neki uređaj koji vam ne ometa san, ali proizvodi tihi zvuk.

Boja zidova. Možda ste zaljubljenik u jarke boje, ali nipošto nemojte zidove oličiti u neku od njih. Jarke boje podižu raspoloženje i energiju pa nisu poželjne u prostoriji u kojoj spavate. Izbjegavajte crvenu, narančastu i jarke plave nijanse i radije se opredijelite za smirujuće zemljane tonove.

Cosmopolitan.hr

Novo

Komentiraj